همه واحدهای تولید برق نیروگاه گازی ری تعطیل است


همه واحدهای تولید برق نیروگاه گازی ری تعطیل است

شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: همه واحدهای تولید برق نیروگاه گازی ری در راستای کاهش آلودگی هوا 10 روز است که تعطیل شده‌اند.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، حسین توکلی کجانی در بازدید از نیروگاه گازی ری افزود: در حوزه سرزمینی ری واحد پالایشگاهی و تولیدی فراوانی فعالیت می کنند که عنوان شده برخی از این واحدها سوخت مازوت استفاده می کنند این درحالی است که رصد روزانه فعالیت واحدهای پالایشگاهی و تولیدی شهرستان ری از دستگاه های مربوطه نشان می دهد که مدتها است حتی یک لیتر سوخت مازوت در این واحدها استفاده نمی شود.

وی اظهار داشت: نمونه آن نیروگاه گازی ری است که در صورت قطعی گاز از سوخت نفت و گاز استفاده می کند و در حال حاضر این نیروگاه به مدت ۱۰ روز است که فعالیتی ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: فزایش جمعیت در اطراف تهران و نزدیک شدن بافت مسکونی به صنایع مشکلاتی را از جمله موضوعات زیست محیطی به همراه داشته است اما تعطیلی این صنایع تنها راهکار نیست بلکه بایستی به نحوی برنامه ریزی شود تا در بلند مدت ضمن جابجایی صنایع آلاینده که امکان آن وجود دارد، زمینه فعالیت واحدهایی که خود را با محیط زیست سازگار می کنند درچارچوب معین فراهم شود.

توکلی ادامه داد: نیروی انسانی نیروگاه ری از دیرباز در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشقدم بوده و امروز با خودکفایی، جهادگران عرصه اقتصاد مقاومتی هستند.

معاون استاندار تهران اضافه کرد: نیروگاه گازی ری از پیروزی انقلاب اسلامی در کمک به جبهه و کارهای انقلابی در منطقه همیشه زبانزد بوده و همواره از نیروهایی متخصص و متعهد بهره برده است و امروز در شرایط تحریم های ظالمانه، در این نیروگاه اقدامات خوبی در جهت بازسازی و تعمیرات واحدهای تولید برق انجام شده است.

وی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید زیرساخت های بسیار خوبی در وزارت نیرو ایجاد شد و در عمده نقاط از جمله شهرستان ری، خطوط آبرسانی و برق توسعه یافت و همچنان این روند ادامه دارد.

مدیرعامل نیروگاه ری نیز در این بازدید گفت: این مجموعه یک نیروگاه گازسوز است و به هیچ عنوان از سوخت مازوت استفاده نمی‌کند.

حمید بادرستانی افزود: واحدهای این نیروگاه اصلا قابلیت استفاده از این نوع سوخت را ندارند و این مسئله بطور کل امکانپذیر نیست.

نیروگاه ری در حال حاضر با دارا بودن ۲۱ واحد گازی مولد برق با ظرفیت‌های متنوع و مجموع توان نامی تولید ۷۵۴ مگاوات در جنوب شهر تهران واقع شده است. ‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق