2 هزار و 250 میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه شیراز – عسلویه لازم است


2 هزار و 250 میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه شیراز – عسلویه لازم است

شیراز- ایرنا- مدیر کل راه و شهرسازی فارس اعتبار مصوب پروژه بزرگراه شیراز – فیروزآباد – جم – عسلویه برای سال جاری را 30 میلیارد تومان برشمرد و گفت: در مجموع اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه، 2 هزار و 250 میلیارد تومان است.

جعفر زاهدی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع این پروژه ۳۵۰ کیلومتری، ۸۰ کیلومتر محدوده جم به عسلویه با مشارکت وزارت نفت انجام شده و در دست بهره‌برداری است و محدوده شیراز تا کوار هم به طول ۴۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و تردد در آن در حال انجام است.
او اظهار داشت: قطعه جنب فیروزآباد به طول ۳۱ کیلومتر نیز حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار مورد نیاز برای اتمام آن ۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
وی ادامه داد: سایر مسیرها نیز در قالب سه قطعه اجرایی به طول ۵۰ کیلومتر در دست اجرا است.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس ادامه داد: قطعه بعدی محدوده کوار تا فیروزآباد است که در قالب ۲ قطعه در دست اجراست که تلاش می‌شود قطعه باقیمانده به طول پنج کیلومتر تا پایان دولت به اتمام برسد.
زاهدی اضافه کرد: قطعه سوم به طول ۱۳ و نیم کیلومتر (قبل از فیروزآباد) با هفت دستگاه تونل به طول سه و نیم کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۲۲ نیز درصد در دست اجرا است که از این ۱۳ و نیم کیلومتر، پنج کیلومتر ابتدایی قطعه با پیشرفت حدود ۵۰ درصد که قابلیت بهره‌برداری داشته در دستور کار قرار گرفته تا برای استفاده مردم تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس، با اشاره به سفر هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی به این استان و بازدید از پروژه بزرگراه شیراز - فیروزآباد – جم – عسلویه گفت: به زودی در جلسه‌ای در وزارت راه بحث افزایش اعتبار این پروژه بررسی خواهد شد.
زاهدی گفت: همچنین وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر خود به استان فارس قول داد که تا قبل پایان امسال به منظور پیگیری پروژه‌های بزرگ راه‌سازی و راه‌آهن این استان سفری به فارس داشته باشد.

بزرگراه شیراز - فیروزآباد – جم – عسلویه تسهیل کننده راه دسترسی استان فارس به استان بوشهر از سمت جنوب فارس خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!