«چشمه‌های ناب» جوشید


«چشمه‌های ناب» جوشید

کتاب «چشمه‌های ناب» نوشته حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد رودگر به همت کانون اندیشه جوان منتشر شد.

«چشمه‌های ناب» جوشیدبه گزارش ایکنا؛ کتاب «چشمه‌های ناب» اثری ۱۱۶ صفحه‌‎ای از حجت الاسلام محمدجواد رودگراست که به همت کانون اندیشه جوان روانه بازار نشر شده است.

در مقدمه کتاب آمده است: اصالت در عرفان، از آن عرفان عملی است نه عرفان نظری یا علم عرفان عملی، اساساً آنگاه که از عرفان و عارف سخن به میان می‌آید، مقصود حقایق وجودی و ویژگی‌های الهی – توحیدی متجلی در کلام و کردار، قول و فعل و همه حرکات و سکنات عارف است که آنرا با مجاهدت مستمر در راه خدا و اخلاص و عمل صالح تحصیل کرد. سالکی که در بستر سلوک، مرحله به مرحله و منزل به منزل سیر کرده و تجربیات سالکانه را در نهایت به تجربه عرفانی و عارفانه تبدیل کرده و خدایی شده است.

در بخشی از کتاب آمده است: «بعد از مباحث مقدماتی مفهوم شناختی و تاریخی مختصر، بحث از اهمیت و نقش معرفت به خدا در سیر و سلوک و سپس مختصات و شرایط سیر و سلوک اهل بیتی است تا روشن شود مقدمات و الزامات سالک و عارف شدن چیست و باید و نباید‌های سلوکی چیست؟

«چشمه‌های ناب» جوشید

در واقع مباحثی در زمینه باید و نباید‌های سلوک توحیدی – ولایی شریعت‌گرایانه که در عین حال عقل‌گرا و جامعه محور عرضه شد تا زمینه برای برخی دستورالعمل‌های سلوکی و سازنده فراهم شود و روش عبدالله و عندالله شدن مقدمه نیل به شهود قلبی وجه خدای سبحان و متصف به اوصاف الهی و مظهر اسمای حسنای خدای تبارک و تعالی شدن نیز در لابلای مباحث تعلیم داده شود.»

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا