حاج قاسم نیازی به اغراق ندارد


حاج قاسم نیازی به اغراق ندارد

محمد قهرمانی عقیده دارد: اقدامات حاج قاسم برای جهان امنیت آورد، برای همین فیلمسازی درباره چنین آدمی نیازی به اغراق ندارد.

حاج قاسم نیازی به اغراق ندارد

محمد قهرمانی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با ایکنا با بیان اینکه باید از هنر هفتم به عنوان ابزاری برای معرفی قهرمانان بهره برد، اظهار کرد: در حوزه مستندسازی و موسیقی، طی یکسال گذشته کارهای نسبتاً خوبی درباره شهید سلیمانی ساخته شده است که برخی از آنها را در تلویزیون شاهد بوده‌ایم، اما در حوزه امور نمایشی، معتقدم می‌شد اتفاقات بهتری رخ دهد. متاسفانه با وجود گذشت یک سال هنوز فیلم یا سریالی را تولید نکرده‌ایم که به صورت مستقیم زندگی این سردار شهید را مد نظر قرار داده باشد. این موضوع از نگاه من کم‌کاریست که رخ داده است.

وی افزود: برای پرداختن به زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سه مقطع از زندگی وی را می‌توان مد نظر قرار داد. ابتدا جوانی وی که در ایام انقلاب اسلامی رخ می‌دهد، همچنین تاثیراتی که انقلاب روی وی گذاشته تا بتواند مسیر درست را در زندگی پیش گیرد. سریالی که قرار است این حوزه را مد نظر قرار دهد تنها به زندگی وی توجه ندارد، بلکه مبارزات مردم کرمان را هم ناخودآگاه مد نظر خواهد داشت. برای همین فیلمسازی در این بخش از زندگی حاج قاسم قادرند ناگفته‌های بسیاری را برای عموم مردم بیان کنند.

فرمانده لشکر ثارالله در دوران جنگ

مدیرعامل سابق موسسه شهید آوینی ادامه داد: بخش دوم به دوران دفاع مقدس حاج قاسم مربوط می‌شود. وی در این ایام فرماندهی لشکر ثارلله کرمان را بر عهده داشت. در دوران فرماندهی وی، عملیات‌های بسیاری انجام شد که حضور سردار سلیمانی در آن مثال‌زدنی بود. بخش سوم که از آن به عنوان مهمترین قسمت زندگی حاج قاسم باید نام برد به دوران سازندگی و در ادامه به اقدامات و مبارزات وی در دوران مقاومت باید اشاره کرد. تاثیرات حاج قاسم در عرصه مقاومت یک اتفاق داخلی نبود، بلکه تاثیراتش منطقه و جهان را در بر می‌گرفت.

وی با تاکید بر این نکته که نباید در این حوزه اغراق کرد، متذکر شد: درباره حاج قاسم به‌هیچ‌وجه نیازی به اغراق نیست، چون هر آنچه وی آرزو داشته و به آن رسیده خواسته مردم جهان است. برای همین من وی را قهرمان تمام دنیا می‌دانم که با جانفشانی‌هایش برای جهان امنیت و آسایش به همراه آورد. وقتی این ویژگی را مد نظر قرار می‌دهیم در خواهیم یافت نیازی به بزرگنمایی نیست. بگذارید مثالی بزنم. در تولیدات هالیوودی برای قهرمانان مختلف کارکردهایی را می‌بینیم که به نوعی منجر به نجات جهان می‌شود، اما در کشورمان قهرمانانی داریم که بدون هیچگونه خیالبافی برای امنیت مردم دنیا جانفشانی می‌کنند.

معرفی جهانی برای حاج قاسم باشیم

این تهیه‌کننده ادامه داد: نگاهی به مراسم برخی کشورهای دنیا برای سالگرد شهادت حاج قاسم نشان می‌دهد آزادیخواهان دنیا پی به رشادت‌های حاج قاسم برده‌اند. این اتفاق می‌تواند در سال‌های آینده به شکل عظیم‌تری رخ دهد، به شرطی‌که با فیلم‌ها و سریال‌های خود بیشتر معرف کارهایی که حاج قاسم برای همه مردم دنیا کرده باشیم.

قهرمانی در جواب به این سوال که آیا رویکرد کمی تلویزیون در ایام شهادت حاج قاسم منجر به اتفاقات خوبی خواهد شد، چنین توضیح داد: مطمئنا آنچه که این روزها در سیما دیده می‌شود، مقطعی است، اما معتقدم در این زمینه تلویزیون افراط نکرده، چون مراسم‌های بسیاری در عراق، لبنان یا سوریه برگزار شد که تلویزیون بسیاری از آنها را پخش نکرد. البته باید این نکته را متذکر شوم که عظمت والای سردار سلیمانی به اندازه‌ای است که هراندازه از او اثر تولید شود مردم از آن خسته نخواهند شد، زیرا قهرمان خود را دوست دارند و شنیدن جانفشانی‌هایش خسته نمی‌شوند.

وی در انتها تاکید کرد: برای ایام شهادت سردار سلیمانی موزیک ویدیویی را آماده کردیم که در روز شهادت ایشان پخش شد. این سرود یا ترانه با صدای حاج صادق آهنگران اجرا شد. درضمن درصددیم سرود دیگری را هم با صدای یکی دیگر از بزرگان موسیقی به زودی روانه آنتن کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق