دستیابی اصلاح طلبان به اجماع برای انتخابات ریاست جمهوری راحت است


دستیابی اصلاح طلبان به اجماع برای انتخابات ریاست جمهوری راحت است

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: دستیابی به اجماع اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری راحت و برای انتخابات شوراها کمی سخت است.

سیدافضل موسوی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان تصمیم نهایی را در جریان اصلاحات برای انتخابات ۱۴۰۰ خواهد گرفت، اظهار کرد: شورای سیاستگذاری در انتخابات اخیر مجلس نتوانست به نتیجه مطلوبی برسد. یکی از مشکلات شورای عالی این بود که احزاب خیلی نقش پررنگی نداشتند.

وی ادامه داد: در نهاد اجماع ساز قرار است احزاب نقش اصلی را داشته باشند و افراد حقیقی فقط نقش مشورتی داشته و حق رای ندارند. از سویی این بار مساله با انتخابات مجلس یازدهم فرق می کند و دستیابی به اجماع راحت است، چون یک نفر در نهایت برای انتخابات ریاست جمهوری باید انتخاب شود که قابلیت رای آوری داشته باشد و دیگر بحث لیست و سهم خواهی احزاب مطرح نیست البته کار برای انتخابات شوراها کمی سخت است چون احزاب معمولا در جریان تهیه لیست، سهم خواهی می‌کنند.

این فعال سیاسی با ابراز امیدواری نسبت به دستیابی به اجماع میان اصلاحات، افزود: اصلاح طلبان با اینکه دارای نظرات مختلفی هستند اما می توانند با قرار گرفتن در کنار یکدیگر و رایزنی، به اجماع برسند. نهاد اجماع ساز می تواند چنین نقشی را عهده دار شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا