معیشت مرزنشینان سیستان و بلوچستان متاثر از بازارچه‌های مرزی است


معیشت مرزنشینان سیستان و بلوچستان متاثر از بازارچه‌های مرزی است

زاهدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در صورت اجرایی شدن طرح بازارچه‌های مرزی خرده‌فروشی درآمد و معیشت تعداد زیادی از مرزنشینان این استان تحت تاثیر مستقیم قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا ماندانا زنگنه شامگاه دوشنبه در نشست بررسی راهکارهای عملیاتی راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی خرده‌فروشی با اشاره به اهمیت اجرایی شدن این طرح اظهارداشت: اجرای این بازارچه‌ها در نقاط مرزی سیستان و بلوچستان علاوه بر تأثیر مستقیم بر درآمد مرزنشینان، امنیت منطقه را نیز افزایش می‌دهد.
وی افزود: طراحی این بازارچه‌ها باید به گونه‌ای باشد که علاوه‌بر رعایت چارچوب قوانین جاری کشور، انگیزه ساکنان ۲ طرف مرز برای فعالیت در این بازارچه‌ها حفظ شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در مذاکرات و پیگیری‌های صورت گرفته با مسوولان کشورهای همسایه، به تازگی و در حاشیه آیین افتتاح مرز رسمی ریمدان درخصوص راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی خرده فروشی با مدیران و هیات کشور پاکستان مذاکره انجام شد.

به گزارش ایرنا بازارچه‌های مرزی محوطه‌ای است محصور، واقع در نقطه صفر مرزی در جوار گمرکات مجاز به انجام تشریفات ترخیص کالا، یا مکان‌هایی که طبق تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین ایران و کشورهای همجوار تعیین می‌شود و اهالی ۲ طرف مرز می‌توانند تولیدات و محصولات کشور خود را با رعایت مقررات صادرات و واردات برای داد و ستد در این بازارچه‌ها عرضه کنند.

سیستان و بلوچستان بالاترین تعداد بازارچه‌های فعال در میان استان های مرزی کشور را دارد، از میان آن‌ها ۲ بازارچه در مجاورت مرز مشترک با افغانستان و پنج بازارچه دیگر در مجاورت مرزهای مشترک ایران و پاکستان قرار گرفته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


علت صدای انفجار اصفهان از زبان یک منبع آگاه