اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید نفت


اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید نفت

اختلاف اعضای اوپک پلاس در مورد افزایش تولید در ماه فوریه باعث شد اجلاس این گروه به دور دوم کشیده شود و در روز سه شنبه ادامه پیدا کند. عربستان مخالف و روسیه موافق افزایش تولید هستند.

به گزارش رویترز، ائتلاف اوپک پلاس نتوانست بر سر سطح تولید نفت در ماه فوریه به توافق برسد و مذاکرات خود را در روز سه شنبه ادامه می‌دهد. عربستان سعودی به خاطر قرنطینه‌های جدید مخالف افزایش تولید نفت است و روسیه به خاطر بهبود تقاضا، موافق تولید بیشتر.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، تصمیم غیرمعمول برای برگزاری دور دوم مذاکرات پس از یک مباحثه 3 ساعته در اجلاس مجازی اوپک پلاس گرفته شد. قرار است این مذاکرات در ساعت 14:30 به وقت گرینویچ در روز سه شنبه ازسر گرفته شود.

منابع اوپک پلاس اعلام کرده‌اند روسیه و قزاقستان موافق افزایش تولید هستند، در حالی که عراق، نیجریه و امارات پیشنهاد ثابت نگه داشتن سطح تولید را داده‌اند.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک، در روز یکشنبه به متخصصان اوپک پلاس در مورد خطرات پیش روی بازار نفت هشدار داده بود.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت عربستان، در روز دوشنبه اعلام کرد علی رغم فضای خوشبینانه بازار نفت، همچنان باید محتاط بود چون تقاضا هنوز هم آسیب پذیر است و نوع جدید ویروس کرونا قابل پیش بینی نیست.

وی گفت:«در بسیاری از بخش‌های دنیا همه‌گیری ویروس کرونا به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش یافته و باعث موج جدید قرنطینه‌ها و محدودیت‌ها شده است و ناگزیر بر نرخ بهبود اقتصادی کشورها تاثیر می‌گذارد».

نوع جدید ویروس کرونا ماه گذشته در انگلیس گزارش شد و در حال گسترش در سراسر دنیاست بنابراین نخست وزیر انگلیس محدودیت‌های جدیدی اعمال کرده است.

اوپک پلاس در شرایطی که قیمت نفت خام برنت به بیش از 50 دلار در هر بشکه رسیده، تولید خود را 500 هزار بشکه در روز در این ماه افزایش داده است. اوپک و متحدانش از 2017 جهت حمایت از قیمت نفت و کاهش مازاد عرضه، تولید خود را محدود کرده‌اند. کاهش تولید اوپک پلاس در اواسط 2020 با سقوط تقاضا برای بنزین و سوخت هواپیما به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا به رکورد 9.7 میلیون بشکه در روز رسید.

در اجلاس‌های قبلی هم عربستان همواره موافق یک رویکرد محتاطانه برای افزایش تولید بوده، در حالی که روسیه حامی افزایش سریع‌تر تولید بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی