ایجاد اشتغال برای چهارهزارو 200 روستایی در خوزستان


ایجاد اشتغال برای چهارهزارو 200 روستایی در خوزستان

آبادان - ایرنا معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: چهارهزار و 200 روستایی در این استان با پرداخت تسهیلات اشتغالزای روستایی به کار و فعالیت مشغول شدند.

به گزارش ایرنا سیدسعید حسینی‌نژاد روز سه‌شنبه در حاشیه نشست شورای اشتغال خرمشهر در جمع خبرنگاران به تسهیلات اشتغالزای در نظر گرفته شده برای شهرستان خرمشهر اشاره کرد و افزود: ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۴۶۱ فقره طرح اشتغالزا از سوی چهار بانک کشاورزی، توسعه تعاون، کارآفرینی و پست بانک در نظر گرفته شده است ولی از این میزان فقط ۱۲۲ فقره طرح موفق به دریافت ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات شدند لذا انتظار داریم بانک های مذکور و دستگاههای اجرایی این موضوع را پیگیری کنند.

وی از بانک های عامل خواست با بررسی مجدد طرح های اشتغالزای معرفی شده به آنان به گونه ای عمل کنند تا مقاضیان طبق قانون از تسهیلات مذکور برای کار و اشتغال بهره مند شوند.

حسینی‌نژاد به تسهیلات کرونایی استان خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات کرونا در قالب ۱۴ رسته فعالیت برای تثبیت و حفظ اشتغال در طرح تسهیلات کرونا به استان خوزستان اختصاص یافت.

وی در بخش دیگری با اشاره به طرح های تشویقی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برای اشتغال و کار آفرینی گفت: سه طرح کارورزی، طرح تشویقی و یارانه دستمزد برای فراهم کردن اشتغال از سوی این وزارتخانه اجرایی شده است که در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی ضمن حضور در کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی با به روز رسانی دانش خود و آشنایی با محیط کار، کارفرمایان را نیز از دانش خود بهره مند می‌کنند.

وی ادامه داد: به منظور رفاه حال کارورزان دولت کمک هزینه و تسهیلاتی را برای آن در نظر گرفته است و به ازای هر یک از فارغ التحصیلان در مقطع کارشناسی پنج میلیون ریال، کارشناسی ارشد ۶ میلیون ریال و دکترا هفت میلیون ریال در اختیار کارورزان قرار می‌دهد.

حسینی‌نژاد گفت: ۲ طرح دیگر به عنوان پاداش یا تشویقی برای کارفرمایان در شرایط فعلی که کسب و کارها درگیر شیوع کرونا هستند با نام طرح یارانه دستمزد و طرح مشوق بیمه ای در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در طرح یارانه دستمزد به کارفرمایانی که جذب نیروی جدید داشته باشند ۳۰ درصد از حداقل حقوق مصوبه شورای عالی کار را به عنوان پاداش و یا مشوق از دولت دریافت می کنند.

حسینی‌نژاد در پایان گفت: در طرح مشوق بیمه ای نیز معافیت بیمه ای سهم کارفرمایان به میزان ۲۳ درصد در نظر گرفته شده که فعالان اقتصادی و کارفرمایان می توانند از این طرح ها استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا