سومین جشنواره ملی شاهنامه‌خوانی و نقالی کودک و نوجوان فراخوان شد


سومین جشنواره ملی شاهنامه‌خوانی و نقالی کودک و نوجوان فراخوان شد

سومین جشنواره ملی شاهنامه‌خوانی و نقالی کودک و نوجوان در اردیبهشت‌ماه 1400 در سه گروه سنی 4 تا 8 سال، 9 تا 12 سال و 13 تا 16 سال برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان در سراسر کشور می‌توانند در این جشنواره ثبت‌نام و شرکت کنند.

در دوره قبل، ۶۰ اثر پس از تأیید داوران به مرحله داوری مردمی راه یافت؛ به شکلی که آثار در آپارات به اشتراک گذاشته و نظرسنجی مردمی صورت گرفت. سپس نفرات اول تا سی‌ام مورد تشویق قرار گرفته، تندیس گواهی هیأت داوران برای آن‌ها ارسال شده و هدایایی نیز دریافت کردند.

هیأت داوران این جشنواره از اساتید دانشگاه فردوسی هستند.

نحوه بررسی و ارزیابی در این جشنواره از این قرار است که در مرحله اول این جشنواره تمام آثار براساس معیارهای داوری مانند قدرت تسلط بر شاهنامه، شیوه روایت‌گری مناسب، طراحی لباس و صحنه، ابیات مناسب، خوانایی صحیح به لحاظ کیفی داوری و بررسی می‌شود و سپس تعدادی از آثار در آپارات قرار گرفته و نظرسنجی مردمی انجام می‌شود.

این نظرسنجی به سبب محدودیت دسترسی‌ها و سایر محدودیت‌های موجود، تنها ۲۰ تا ۴۰ درصد تأثیرگذار خواهد بود و ۶۰ تا ۸۰ درصد نتایج نهایی از طریق بازبینی داوران انجام خواهد گرفت.

اثرگذاری نظرسنجی مردمی در شرایطی که اختلاف فاحش و مشهودی وجود نداشته‌ باشد، ۴۰ درصد و در برخی مواقع که ممکن است تعداد آرا واقعی نباشد و اختلاف فاحشی به وجود آید، ۲۰ درصد اعمال می‌شود.

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند تا ۱۵ بهمن‌ ماه ۱۳۹۹ مهلت دارند برای ارسال آثار و ثبت‌نام در جشنواره از طریق بارگزاری فایل‌های آثار خود در سایت معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به آدرس visit.mashhad.ir و یا ارسال آثار به شماره واتساپ ۰۹۰۳۷۲۱۵۹۲۳ اقدام کنند.

حداکثر حجم فایل‌ آثار برای ارسال در واتس‌اپ ۷۵ مگابایت و برای بارگزاری در سایت دو فایل با حجم ۲۵ مگابایت است.

هم‌چنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان با شماره تلفن ۳۱۳۵ – ۰۵۱ تماس گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403