بهزیستی آستارا نسبت به افزایش مصرف شیشه در بین نوجوانان هشدار داد


بهزیستی آستارا نسبت به افزایش مصرف شیشه در بین نوجوانان هشدار داد

آستارا - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی آستارا گفت: افزایش مصرف ماده مخدر شیشه در بین نوجوانان 15 تا 20 ساله گزارش شده و بهترین راهکار مقابله با آن نظارت والدین، دقت در تربیت خانوادگی و روشنگری مدارس و دانشگاه‌ها درباره عواقب اعتیاد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ فریبرز خورشیدی روز چهارشنبه در نشست خبری در اداره بهزیستی آستارا اظهار کرد: کنجکاوی، لذت تجربه بار اول مصرف، دوستان ناباب، مشکلات خانوادگی، بچه طلاق بودن، کمبود محبت و محبت بیش از اندازه والدین و روان پریشی از دلایل گرایش نوجوانان و جوانان به مصرف شیشه است و والدین باید با جدی گرفتن قدرت یادگیری خردسالان و نوجوانان، " نه " گفتن به مواد مخدر را از خردسالی به آنها یاد بدهند.

وی ادامه داد: پدر و مادر در صورت ابتلا خود یا فرزندان به بیماری روانی باید بدون قید و بند به مشاور و روانشناس مراجعه کرده و درمان شوند و مدارس و دانشگاه های آستارا با حدود ۲۰ هزار دانش آموز و دانشجو با برگزاری همایش های حضوری و مجازی و برنامه های علمی از افزایش اعتیاد جلوگیری کنند.

رئیس اداره بهزیستی آستارا گفت: نداشتن کنترل رفتار، دست زدن به تخلفات دیگر، آسیب پذیری دندان، مخاط دهان، ترشحات بذاق، ضعف جسمی، عقیم بودن و نازایی، تورم کلیه، مشکلات ادراری، اختلالات پوست و مو، ضعف اراده، گریز از مسئولیت، عصیانگری، اضطراب، اختلال خواب، کاهش روابط خانوادگی، خشونت، طلاق، گوشه گیری و نزاع خیابانی از نشانه های مصرف ماده مخدر شیشه است.

خورشیدی بیان کرد: سه کمپ ترک اعتیاد با ۶۰ مددجو در آستارا فعال است و مددجویان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی پذیرش می شوند و هر مددجو برای یک دوره ۲۱ روزه ترک اعتیاد، ۱۳ میلیون ریال پرداخت می کند و بیشتر آنها از قشر نیازمند جامعه هستند.

او ادامه داد: کمپ ها از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی پایش می شوند و طبق برنامه به ضدعفونی محیط و محوطه آنها اقدام می شود و بر اساس آزمایش ها تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در میان مددجویان مشاهده نشده است.

خورشیدی یادآور شد: معتاد بهبود یافته دارای مدرک فنی و حرفه ای نظیر نقاشی ساختمان، سیم کشی و درب و پنجره سازی می توانند برای دریافت تسهیلات اشتغال به اداره بهزیستی مراجعه کنند.

آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و در حوزه امور اجتماعی و توانبخشی بهزیستی این شهرستان، حدود ۷۰۰ خانوار مستمری بگیر تحت پوشش هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد