سردار سلیمانی برای امنیت منطقه و دفاع از انسانیت محور مقاومت را تشکیل داد


سردار سلیمانی برای امنیت منطقه و دفاع از انسانیت محور مقاومت را تشکیل داد

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده سپاه پاسداران گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی برای امنیت منطقه و دفاع از مظلوم و انسانیت محور مقاومت را درست کرد و وارد جنگ با داعش شد و اگر امروز داعش بر عراق و سوریه حاکم بود، باید هزاران میلیارد هزینه می کردیم تا مرزها را امن کنیم.

سردار"رستم قاسمی" عصر امروز 17 دی ماه در مراسم بیعت پیشکسوتان جهاد و شهادت با سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان اظهار کرد: در ایران و در دوران دفاع مقدس فرماندهان زیادی داشتیم و داریم و مردان بزرگی در تاریخ بوده و هستند اما شهید سلمانی با همه متفاوت بود زیرا انسانی بود در همه ابعاد در انتهای انسانیت قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی نام ایران را بزرگتر و نام کرمان را جهانی کرد، افزود: بعد از شهادت او تازه باید به ابعاد زندگی شهید پرداخته شود و فرزندان آینده این کشور باید به عنوان نقشه راه از زندگی شهید سلیمانی بهره ببرند زیرا او مرد کمی نبود.

قاسمی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی اسطوره تاریخی بود که مانند نداشت، تصریح کرد: با خون شهید سلیمانی، سلیمانی ها رویش پیدا می کنند و حاج قاسم تنها کسی است که در تاریخ توانست بر همه سلایق و دل ها فائق بیاید و حکومت کند.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران اظهار کرد: شهید سلیمانی در ایران بر همه اقشار و اقوام و مذاهب با دل حکومت کرد و بر دل ها نشست و مردم حقش را ادا کردند و همه در تشییع ایشان که در تاریخ ایران بی سابقه بوده، حضور یافتند زیرا همه او را دوست داشتند و مردم ایران ثابت کردند شهید سلمیانی در دل همه افکار بود.

وی افزود: در کشوری مثل عراق که منشاء سلایق، احزاب و مذاهب و اقوام است و همه با هم اختلاف سلیقه دارند، همه دور شهید سلیمانی گرد آمدند و هر جا او بود وحدت بود و هر چه می گفت همه گوش می کردند.

قاسمی تصریح کرد: شهید سلیمانی خدمت بزرگی به سرزمین عراق کرد و مجموعه حشد الشعبی و نقشه راه ایجاد کرد چون معتقد بود با داعش با جنگ کلاسیک نمی شود جنگید لذا مردم را وارد دفاع کرد تا در مقابل شجره خبیثه داعش بایستند.

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده سپاه پاسداران اظهار کرد: در سوریه همه سردار سلیمانی را قبول داشتند و می گفتند دستور فرماندهی است و کاری به دین و مذهب هم نداشتند چون او را دوست داشتند.

وی با اشاره به اقدامات شهید سلیمانی در لبنان و یمن افزود: او توانست همه کشورها را برای یک هدف مشخص متحد کند و فقط کار او بود زیرا نابغه بود. نوابغ تاریخی در ابعادی یادگارهایی گذاشتند اما او با هوش و استعدادی که داشت در همه ابعاد نابغه و قوی بود.

قاسمی با اشاره به اینکه ده ها دانشگاه حرفه ای کشور باید جمع شوند تا مکتب حاج قاسم را مکتب آموزشی، تربیتی، فرهنگی برایآینده ایران کنند، گفت: شهید سلیمانی برنامه ریز بود که اگر نبود قول نمی داد سه ماه دیگر حکومت خبیث داعش را از روی زمین برمی دارم.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی فرمانده شجاع در همه میدان ها بود و تصمیمی که می گرفت باید آن عمل می شد، افزود: در عملیات بوکمال که اولین و آخرین پایگاه داعش بود او اولین کسی بود که وارد دیوار آزادسازی بوکمال شد و می دانست مسئله داعش با در تهران نشستن قابل حل نیست و باید در میدان بود.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران با بیا اینکه شهید سلیمانی مرد عملگرا بود نه حرف گرا، گفت: مکتب حاج قاسم باید به عنوان یک بستر کار جهانی قرار بگیرد. او که هر جا وارد می شد داعش یا کشته می شد و یا فرار می کرد اما سفارش به خانواده داعشی ها را فراموش نمی کرد و این کار هر کسی نیست و این توجه به انسانیت است.

وی افزود: قاطعیت بی نظیر در فرماندهی در عین رأفت و مهربانی حاج قاسم در حد اعلی بود و اصرار مداوم برای رسیدن به نتیجه داشت؛ در دیپلماسی سیاست مدار حرفه ای و دیپلماتی هنرمند بود که نمونه این ویژگی ورود روسیه به جنگ سوریه بود.

قاسمی با بیان اینکه داعش موجود بسیار خطرناکی بود، افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی برای امنیت منطقه و دفاع از مظلوم و انسانیت محور مقاومت را درست کرد و وارد جنگ با داعش شد و اگر امروز داعش بر عراق و سوریه حاکم بود، باید هزاران میلیارد هزینه می کردیم تا مرزها را امن کنیم.

وی تصریح کرد: برداشتن داعش از روی کره زمین کار هرکسی نبود و برخی گفته بودند با داعش می شود مذاکره کرد ما گفتیم اگر جرأت داری بیا فقط در 100 کیلومتری داعش بنشین!

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران اظهار کرد: 70 درصد سرزمین سوریه دست داعش بود اما سردار سلیمانی موازنه را به هم زد و فقط او بود که توانست معادلات داعش را در عراق و سوریه تغییر بدهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس