فراخوان جشنواره موسیقی جوان و نوجوان خراسان شمالی منتشر شد


فراخوان جشنواره موسیقی جوان و نوجوان خراسان شمالی منتشر شد

معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از انتشار فراخوان جشنواره استانی موسیقی جوان و نوجوان خبرداد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، ابوالحسن حیدری گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن موسیقی خراسان شمالی دومین جشنواره موسیقی نوجوان و جوان را با شعار «هم نوایی و همدلی برای مقابله با کرونا» برگزار می‌کند.

وی اظهار کرد: در راستای ایجاد شور و نشاط در میان اقشار مختلف جامعه به‌خصوص نوجوانان و جوانان و با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا این جشنواره به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

حیدری از جمله اهداف برگزاری این جشنواره را ارتقای فرهنگ عمومی و ترویج آموزه‌های اصیل ایرانی و اسلامی بین جوانان و نوجوانان استان دانست و گفت: کشف و حمایت از استعداد جوانان و نوجوانان و تقویت و تحکیم پایه‌های وحدت و همدلی نیز از دیگر اهداف این جشنواره به شمار می رود.

وی افزود: بخش رقابتی این جشنواره در ۲ رده سنی نوجوانان شامل تا ۱۸ و جوانان تا ۲۵ سال برگزار می‌شود، علاقه مندان می‌توانند از تاریخ ۱۵ دیماه تا ۱۰ بهمن با پرکردن فرم شرکت در جشنواره به نشانی « کانال تگرام t.m/nkh_YoungAdolescentMusicFestival» به همراه ویدئو قطعه اجرایی در قالب یک ویدئو سه دقیقه‌ای تا پنج دقیقه‌ای به همراه مدارک شناسایی به شماره ۰۹۰۳۱۱۹۸۴۶۰ ارسال کنند.

وی هنرمندان این جشنواره را در رشته‌های ساز ایرانی، تار، سه‌تار، کمانچه، نی، سنتور، تنبک، ضرب زورخانه‌ای، دف، ساز جهانی، ویلون گیتار و پیانو در قالب تک نوازی عنوان کرد.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: پس از بررسی آثار راه یافته به دبیرخانه جشنواره و معرفی برگزیدگان توسط هیات داوران، مراسمی با حضور پیشکسوتان و جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان از افراد فوق تجلیل می‌شود.

گفتنی است خراسان شمالی با توجه به حضور قبایل و طوایف مختلف از فرهنگ موسیقیایی بسیار غنی برخوردار است که می توان آنرا به سه بخش کرمانجی، ترکی و ترکمنی تقسیم کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا