برگزاری نوزدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران در27 و 28 بهمن ماه


برگزاری نوزدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران در27 و 28 بهمن ماه

عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشگاه فردوسی گفت: نوزدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران در27 و 28 بهمن ماه سال جاری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

علی‌نقی ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برگزاری نوزدهمین کنفرانس هیدرولیک ایران اظهار کرد: این کنفرانس توسط انجمن هیدرولیک ایران که جزو قدیمی‌ترین انجمن‌ها درکشور است برگزار می‌شود. نوزدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران در۲۷ و ۲۸ بهمن ماه سال جاری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

وی افزود: هر ساله این کنفرانس به محور خاصی پرداخته است، این همایش در سال جاری با توجه به اینکه در مشهد برگزار می‌شود، با نگاه به شرایط در شرق کشور به هیدرولیک خشک‌رودها، رودخانه‌های فصلی و سازه‌های وابسته می‌پردازد. همچنین در این کنفرانس به محورهای متنوع دیگری از جمله مدیریت رودخانه و رسوب، سازه‌های هیدرولکی، اثرات سیلاب بر پایین دست، اندرکنش رودخانه با دریا، دریاچه و تالاب، هیدرولیک شبکه آب و فاضلاب، کیفیت آب و هیدرولیک و آلاینده‌ها و... پرداخته خواهد شد.

مدیر گروه مهندسی آب دانشگاه فردوسی مشهد خاطر نشان کرد: در این همایش کارگاه‌های مختلفی نیز برگزار می‌شود. یکی از این کارگاه‌ها هیدرومتری در رودخانه‌های خشک و فصلی است. همچنین همراه با این کنفرانس نهمین المپیاد هیدرولیک ایران نیز برگزار شده و به افراد برتر نیز جوایزی اهدا خواهد شد. اطلاعات نهمین المپیاد هیدرولیک ایران بر روی سایت انجمن هیدرولیک ایران قرار گرفته است.

ضیایی خاطر نشان کرد: مرحله اول این المپیاد، ۱۸دی ماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود و نفرات برتر مرحله اول به مرحله دوم راه پیدا خواهند کرد. کار دیگری که در این کنفرانس صورت گرفته انتخاب پایان نامه‌های برتر از میان پایان نامه‌هایی است که در دوره کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه هیدرولیک انجام شده است.

وی افزود: مهمانان ویژه این کنفرانس دکتر رضا اردکانیان، وزیر نیرو و مهندس حاج رسولی‌ها مدیرعامل محترم شرکت مدیریت منابع آب ایران هستند. زمان دریافت مقالات در این کنفرانس تا ۳۰ دی ماه خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید