تهاتر عملیات مالی قانونی بوده واجرای آن ایرادی ندارد


تهاتر عملیات مالی قانونی بوده واجرای آن ایرادی ندارد

شهردار اردبیل گفت: تهاتر عملیات مالی قانونی است و هیچ ایراد و اشکالی در اجرای آن وجود ندارد.


حمید لطف‌اللهیان ۱۸دی ماه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با اشاره به تذکر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در مورد حرس غیراصولی و غیرکارشناسی در خیابان‌های شهر اردبیل اظهار کرد: بنده از مدیریت پارک‌ها و فضای سبز در این زمینه اطلاعاتی را کسب کردم که نشان می‌دهد حرس اخیر درختان اقدامی کارشناسی و درست بوده است.


وی با اشاره به تغییر شکلی و محتوایی لایحه تخفیف پایان سال برای شهروندان تصریح کرد: ما همه ساله در دو ماه پایانی سال برای شهروندان در پرداخت مطالبات به شهرداری تخفیف 35 تا 20 درصد را ارائه می‌کنیم و امسال نیز براساس این رویه از اواخر دی ماه تصمیم گرفتیم تا این تخفیف را ارائه کنیم.


شهردار اردبیل گفت: پیشنهاد ما 15 دی ماه تا 15 اسفندماه بود که به دلیل شرایط کرونا مردم در دو ماه بتوانند از تخفیف ارائه شده استفاده کنند که قطعا ما تابع نظر اعضای شورای شهر هستیم تا این برنامه را اجرایی و عملیاتی کنیم.


لطف‌اللهیان با اشاره به مباحث مطرح شده در مورد عملیات تهاتر افزود: این فرآیند در حقیقت یک عملیات مالی است که در پاسخگویی به مطالبات پیمانکاران سال‌هاست که این فرآیند انجام می‌شود تا تسویه حساب پیمانکاران به انجام برسد.


وی به ارسال اطلاعات کلیه پیمانکاران و پرداختی سالانه به آنها به شورای شهر اشاره کرد و ادامه داد: ما از این روش برای وصول درآمد و پیشبرد امور شهرداری استفاده می‌کنیم به طوریکه در برخی از شهرداری‌های کلانشهرها برای امر تهاتر کارگزاری ایجاد شده است.


لطف‌اللهیان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چند این عملیات مالی با حساسیت انجام می‌شود اما ایرادات و اشکالاتی دارد که ما به راحتی می‌توانیم آنها را برطرف کنیم تا از ظرفیت تهاتر در پرداخت مطالبات پیمانکاران استفاده شود.


وی اضافه کرد: با توجه به عدم تحقق بودجه سالانه، روش تهاتر یک روش معمول در تسویه حساب پیمانکاران است و ما به صورت مرتب برای دستگاه‌های نظارتی در این زمینه پاسخگو هستیم و ایرادات و شبهات را رفع می‌کنیم.


لطف‌اللهیان با بیان اینکه پاسخگوی سؤالات مطرح شده قانونی اعضای شورای شهر خواهد بود، بیان کرد: بنده بدون حاشیه سعی می‌کنم تا به مباحث مطرح شده در حد اختیارات و وظایف پاسخگو باشم و هر آنچه که اعضای شورای شهر تصمیم بگیرند، ما تابع اجرای آن خواهیم بود.


شهردار اردبیل ادامه داد: در فرآیند تهاتر در طول سال به عنوان یک عملیات مالی نظارت حسابرسی انتخاب شده از سوی شورا را نیز شاهد هستیم و تاکنون هیچ گزارشی از سوی حسابرسان در غیرقانونی‌ بودن این فرآیند مالی اعلام نشده است.


وی اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی بر فرآیند قانونی این کار کنترل کامل را دارند و شایسته نیست به خاطر برخی ایرادات کل موضوع تهاتر زیر سؤال برود.


لطف‌اللهیان رفع ایرادات عملیات تهاتر را نظیر فساد و رانت احتمالی در این امر ضروری خواند و تصریح کرد: ما سعی می‌کنیم برای جلب نظر مشتریان از روش تهاتر استفاده کرده و به نوعی در قالب بسته‌های تشویقی این روند را تسهیل کنیم.


وی گفت: با درخواست سرمایه‌گذار چمن مصنوعی سه راهی باکری مقرر شده تا به مدت یک سال به طول دوران مشارکت این سرمایه‌گذار افزوده شود تا ضرر و زیان ناشی از کرونا و تأخیر در تحویل زمین جبران شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!