سنگ مزار شهدای سانحه هواپیمای اوکراین در امامزاده صالح(ع) تعویض شد


سنگ مزار شهدای سانحه هواپیمای اوکراین در امامزاده صالح(ع) تعویض شد

تهران- ایرنا- متولی آستان مقدس امامزاده صالح (ع) تجریش گفت: امشب همزمان با نخستین سالگرد سانحه هوایی اوکراین، سنگ مزار 9 تن از شهدای این حادثه که در صحن این آستان به خاک سپرده شدند، تعویض شد.

احسان بی‌آزار تهرانی شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: تعویض سنگ‌ مزارها به خواست خانواده‌های داغدیده این حادثه با هماهنگی‌های مدیریت برای تنظیم متن و اجرای کار، به نحو احسن انجام شد و با این تعامل و ارتباط، آرامشی بر قلب داغدار خانواده‌ها نشست‌.

به گفته وی، شهید "محمدمهدی الیاسی"، شهید " ایمان قادر پناه" و شهیده "پریناز قادری پناه"، شهید "محمدحسین اسدی لاری" و شهیده "زینب اسدی لاری"، شهیده "مهدیه قوی"، شهیده "معصومه قوی"، شهید "محمد امین جبلی"، شهیده " فاطمه محمودی"، شهدای دفن شده در صحن آستان مقدس امامزاده صالح (ع) واقع در شمال پایتخت (شمیران) هستند.

به گزارش ایرنا، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه ۹۸، تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک کرده بود، پنج دقیقه پس از پرواز حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه ۹۸، ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمدی، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بی درنگ مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

در ادامه رئیس جمهوری ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای امکان نشدن تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور