واکنش رسمی کاخ سفید به استیضاح ترامپ چه بود؟/ بخوانید


واکنش رسمی کاخ سفید به استیضاح ترامپ چه بود؟/ بخوانید

کاخ سفید روز جمعه در بیانیه‌ای به تلاش کنگره برای استیضاح ترامپ به دلیل حوادث روز چهارشنبه واکنش نشان داد.

به گزارش برنا؛ کاخ سفید روز جمعه در بیانیه‌ای درباره تلاش کنگره برای پیشبرد استیضاح جدید ترامپ اعلام کرد: «همانطور که رئیس جمهور ترامپ روز گذشته گفت، این زمانی برای التیام‌بخشی و اتحاد به عنوان یک ملت است. استیضاحی با انگیزه سیاسی علیه رئیس جمهوری با 12 روز مانده از دورانش، تنها در راستای گسستگی بیشتر کشور بزرگمان خواهد بود.»

از سوی دیگر «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیامی در توییتر به تشریح دلیل تلاش کنگره برای استیضاح ترامپ پرداخت.

وی در این پیام توییتری نوشت: «برخی مردم می پرسند چرا شما رئیس‌جمهوری را استیضاح و محکوم می‌کنید که تنها چند روز دیگر در قدرت است؟ پاسخ: سابقه دارد، باید شفاف شود که هیچ رئیس جمهوری چه الان و چه در آینده، نمی‌تواند شورشی علیه دولت آمریکا را رهبری کند.»

اقدام ترامپ در تشویق و تحریک هواداران خود برای حمله به ساختمان کنگره این کشور، قانونگذاران آمریکایی را دوباره به فکر استیضاح وی انداخته است.

«کاترین کلارک» دستیار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت که رأی‌گیری برای تصویب طرح استیضاح ترامپ در نیمه هفته جاری برگزار خواهد شد.

این در حالی است که «کوین مک‌کارتی» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفت که حزب وی از استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا حمایت نمی‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق