99 مرکز درمان سوء مصرف موادمخدر در استان اردبیل فعال است


99 مرکز درمان سوء مصرف موادمخدر در استان اردبیل فعال است

اردبیل _ ایرنا _ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گفت: 99 مرکز درمان سوء‌مصرف موادمخدر و روان‌گردان در این استان فعال بوده و علاوه بر درمان ارائه خدمات مصاحبه انگیزشی ، گروه درمانی و خانواده درمانی از طریق کارشناسان دوره‌دیده و پزشکان متخصص می‌دهند.

بهنام بهشتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با راه‌اندازی مرکز بازتوانی و بهبودی ترک اعتیاد ویژه معتادان متجاهر در اردبیل برای ۲۰۰ نفر ، ضمن ارائه خدمات انگیزشی ، گروه‌درمانی و کاردرمانی از طریق ایجاد کارگاه‌های کوچک و آموزش‌های لازم از طریق فنی و حرفه‌ای برای این افراد اشتغال‌زایی می‌شود.

او اظهارکرد: با هدف اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر ۱۶ نفر از قهرمانان نامی کشور با همکاری ورزش و جوانان استان در قالب طرح سفیران یاریگران زندگی اقدام به پیام‌ها و کلیپ‌هایی در زمینه پیشگیری از اعتیاد کردند و استفاده از ظرفیت ورزشکاران و هنرمندان نیز در دستور کار است.

او افزود: هر سال با همکاری صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز ۳۲ برنامه صدا و ۳۲ برنامه سیما نیز با نام "تزه‌یول" (راه نو) تهیه و در حال پخش است که با استقبال مردم مواجه شده است.

بهشتی گفت: سامانه خط ملی مشاوره اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸ هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب از طریق مشاوران آماده پاسخگویی به سوالات مردم و خانواده‌ها است.

او ارتقای فرهنگ عمومی و پیشگیری اعتیاد ، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، تحول و مهار اعتیاد، توسعه مشارکت‌های مردمی و کاهش تقاضای موادمخدر، تقویت و حمایت از طرح یاریگران زندگی ، پژوهش‌محوری در حوزه اعتیاد ، تقویت همکاری‌های بین‌بخشی فرابخشی در عرصه مبارزه با موادمخدر، حمایت از مشارکت خیران ، بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و تقویت برنامه‌های کاهش تقاضای موادمخدر را از جمله برنامه‌های کلیدی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ذکر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)