معرفی شرکت هواپیمایی وارش


در این مطلب می خواهیم به معرفی شرکت هواپیمایی وارش می پردازیم .وارِش کلمه ای در گویش مازنی به معنای باران است و این کلمه امروزه، معنای دیگری هم پیدا کرده است. شرکت هواپیمایی وارش ایر در استان مازندران، به تازگی شروع به فعالیت نموده است. شرکت هواپیمایی وارش که تنها دو سال است که […]

در این مطلب می خواهیم به معرفی شرکت هواپیمایی وارش می پردازیم .وارِش کلمه ای در گویش مازنی به معنای باران است و این کلمه امروزه، معنای دیگری هم پیدا کرده است. شرکت هواپیمایی وارش ایر در استان مازندران، به تازگی شروع به فعالیت نموده است. شرکت هواپیمایی وارش که تنها دو سال است که از فعالیتش می گذرد و در این زمان اندک، توانسته جایگاه خوبی پیدا کند. نام این ایرلاین از یک کلمه مازنی و شمالی گرفته و وارش نامگذاری شده است.در سال ۱۳۹۶ بود که زمزمه های تاسیس ایرلاینی با پایگاه مازندران و شهر ساری شنیده شد. در نهایت یک سال بعد، هواپیمایی وارش با هدف ایمنی و کیفیت در پرواز فعالیت خود را شروع کرد. رئیس هیات مدیره شرکت هواپیمایی وارش محسن حدادیان است.

شعار شرکت هواپیمایی وارش هنگامی که وارد سایت این ایرلاین می شوید، چنین جمله ای است:با شکوه نام ایران در طلوع آرامش بر فراز آسمان ها مى درخشد نام “وارش”

معرفی شرکت هواپیمایی وارش

تاریخچه هواپیمایی وارش

پایگاه اصلی شرکت هواپیمایی وارش در ساری توانست تشکیل شود. این ایرلاین تازه تاسیس در خرداد سال ۱۳۹۷ در فرودگاه دشت ناز فعالیت خود را برای اولین بار شروع کرد. با این حال اولین پرواز ایرلاین وارش در ۱۷ مهر همان سال انجام شد. پروازی که از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت فرودگاه دشت ناز ساری با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ انجام شد. مسیرهای پروازی بعد از ساری به مشهد انجام گرفت که آغاز کننده فعالیت رسمی این شرکت سهامی خاص شد.

ناوگان هوایی هواپیمایی وارش

هواپیمایی وارش ایرلاین در ابتدا با سه هواپیما کار خود را شروع کرد حالا یعنی در نیمه‌ی تول سال ۱۳۹۸ دارای ۵ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ کلاسیک می‌باشد. پروازهای وارش ایرلاین تماما اقتصادی و به اصطلاح اکونومی هستند. در اینجا قصد داریم به معرفی این نوع هواپیما برای شما عزیزان می‌پردازیم تا اطلاعات مختصر و مفیدی را در مورد این هواپیما خدمت شما عزیزان قرار بدهیم:
بوئینگ ۷۳۷ هواپیمایی وارش
بوئینگ ۷۳۷ که به بچه بوئینگ مشهور شده، یک هواپیمای مسافربری باریک‌پیکر و تک‌راهرو توسط شرکت بوئینگ کشور آمریکا ساخته شده است. طراحی این هواپیما از از دهه ۷۰ میلادی شروع شد و به پرواز درآمد. یک سال بعد با به کارگیری در ناوگان لوفتانزا ، کاربرد تجاری آن آغاز شد. مدل ابتدایی ظرف مدت کوتاهی با مدلی طویل تر جایگزین شد. بوئینگ ۷۳۷ هواپیمایی کارا و محبوب است. تاکنون بیش از هفت هزار مورد سفارش ساخت آن به بوئینگ داده و بیش از پنج هزار فروند از آن ساخته شده است. بوئینگ ۷۳۷ دو موتور توربوفن در زیر بال‌هایش دارد.
طول و ارتفاع این هواپیما به ترتیب ۳۰٫۵ و ۱۱.۳ می‌باشد ظرفیت حمل حدود ۱۳۰ مسافر را دارد. بوئینگ ۷۳۷ حداکثر می‌تواند ۸۹۰ کیلوکتر بر ساعت پرواز کند و محدوده‌ی پرواز آن ۴۷۰۰ متری زمین می‌باشد. در حال حاضر هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ در بیش از ۵۰۰ خط هوایی فعالیت می‌کند. تا پایان سال ۲۰۱۷ برای بوئینگ ۷۳۷ (در تمامی مدل‌ها) بیش از ۱۴۲۰۰ فروند سفارش قطعی ثبت شده‌ که ۹۸۰۲ فروند از آن توسط ۲۸۵ ایرلاین دریافت شده‌است. در هر زمان به‌طور میانگین ۱۲۵۰ تا از آن در آسمان در حال پرواز است. در سال ۲۰۰۶ به‌طور متوسط در هر ۵ ثانیه یک ۷۳۷ در جایی فرود می‌آمد. از سال ۱۹۶۸ (زمان شروع فعالیت تاکنون) ۷۳۷ بیش از ۱۲ میلیارد مسافر را جابه‌جا کرده و بیش از ۷۴ میلیارد مایل (۱۲۰ میلیارد کیلومتر) پرواز کرده‌، و بیش از ۲۹۶ میلیون ساعت در هوا بوده‌است. چرخ بیش از ۲۵ درصد از ناوگان تجاری هوایی جهان توسط این هواپیما می‌گردد. البته بوئینگ ۷۳۷ دارای انواع و مدل‌های متعددی است که شرکت هواپیمایی وارش دو مدل از آن را دارد. مدل ۷۳۷–۳۰۰ سری کلاسیک که یک مدل استاندارد با بدنه بزرگتر است و مدل ۷۳۷–۵۰۰ سری کلاسیک مدلی دارای بدنه کوتاه‌تر می‌باشد.

معرفی شرکت هواپیمایی وارش

قوانین شرکت هواپیمایی وارش

شرایط ابطال و استرداد بلیط هواپیما وارش

باتوجه به اینکه بسته به اتفاقات مختلف بیانیه‌های گوناگونی صادر می‌شود لذا توصیه ما این است که برای کسب اطلاع از آخرین موارد شرایط ابطال بلیط هواپیما وارش به سایت شرکت هواپیما وارش با آدرس اینترنتی http://varesh.aero سر بزنید.

شرایط، رویه و مقررات پذیرش و حمل حیوان خانگی در پرواز هواپیمایی وارش

• ارائه شناسنامه و یا گذرنامه حیوان
• ارائه مدارک واکسیناسیون
• دارا بودن قفس مناسب جهت حمل در بخش (قفس بایستی از نظر ابعاد و قفل و استحکام مناسب باشد)
• هماهنگی با دفتر فروش ایرلاین وارش جهت درج کد AVIH در رزرو و اخذ تائیدیه آن تا ۴۸ ساعت پیش از پرواز
• حضور مسافر به همراه حیوان تا ۳ ساعت پیش از پرواز هواپیمایی وارش در فرودگاه و مراجعه به دفاتر خدمات ترافیک جهت طی مراحل پذیرش
• دادن غذا در حجم مناسب ، چند ساعت پیش از پرواز و قرار دادن آب کافی در قفس
• عدم پذیرش حیوانات پرخاشگر، گرانقیمت و تمامی حیوانات غیر خانگی. البته هزینه حمل حیوان خانگی دو برابر مجموع وزن حیوان و قفس و پرنده چهار برابر مجموع وزن پرنده و قفس در نرخ اضافه بار مسیر (بدون در نظر گرفتن معافیت باری مسافر) است.

معرفی شرکت هواپیمایی وارش

رویه و مقررات پذیرش کودک بدون همراه (UMNR) در پرواز هواپیمایی وارش

به کودک بین سنهای (۱۲_۵) که بدون ولی و با قیم قانونی خود سفر کند، کودک بدون همراه اتلاق گردیده و از شرایط و قوانین ذیل تبعیت خواهد کرد.
• درج اطلاعات کامل کودک با ارسال کد UMNR در سیستم رزرواسیون
• ارائه کارت شناسایی کودک
• چنانچه کودک توسط والدین و یا فیم قانونی خود تحویل نگردد، تحویل رضایتنامه رسمی ایشان به نماینده ترافیک هواپیمایی وارش، الزامی می باشد.
• پر کردن فرم و کارت UMتوسط نماینده ترافیک هر ایستگاه
• هزینه بلیط کودک بدون همراه عینة مانند فرد بزرگسال همان مسیر، محاسبه خواهد شد
معرفی شرکت هواپیمایی وارش

شرایط خرید اینترنتی بلیط هواپیما وارش

برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما وارش باید به سایت شرکت هواپیما وارش با آدرس اینترنتی http://ebooking.varesh.aero رفت و پس از طی وارد کردن اطلاعات لازم و پرداخت آنلاین می‌توان بلیط هواپیما وارش مورد نیاز خود را تهیه کرد.
بعد از رزرو بلیط هواپیما وارش نیز برای اعتبار سنجی بلیط هواپیما وارش خود می‌توان به صفحه‌ی مجازی http://ebooking.varesh.aero رفت و از اعتبار بلیط هواپیما وارش خریداری شده اطلاع یافت.

حقوق مسافرین در هواپیمایی وارش ایرلاین

حقوق مسافر شامل موارد زیر است: • اگر ابطال پرواز وارش از شش روز تا ۲۴ ساعت قبل از انجام پرواز وارش باشد، در این صورت شرکت هواپیمایی وارش ایرلاین موظف به استرداد کامل وجه بلیط هواپیما وارش و جبران خسارت می‌باشد.
• هرگونه اقدامات اهانت آمیز، توهین، رفتارغیرمسئولانه و غیرمتعارف توسط کارکنان و یا مسافرین که باعث بروزوضعیت ناهنجار در محیط فرودگاه، هواپیما وارش، ترمینال و سایر اماکن مرتبط گردد، مشمول پیگرد قانونی از سوی مراجع انتظامی و قضائی خواهد بود.
• تمام مسافرین بصورت یکسان از خدمات شرکت هواپیمایی وارش ایرلاین بهره مند می‌باشند و نبایستی تبعیض بین آن‌ها صورت بگیرد.
• اگر ابطال پرواز از زمان خرید بلیط هواپیما وارش تا یک هفته قبل از انجام پرواز باشد، در این صورت شرکت هواپیمایی وارش ایرلاین موظف به استرداد کامل وجه بلیط هواپیما وارش می‌باشد. اگر احتمال ایجاد تغییر در برنامه سفری را در نظر می‌گیرید برای آگاهی از جریمه کنسلی بلیط
• مسافر بیمار در دوره پس از عمل جراحی و یا دوران نقاهت از قاعده مسافرین توانخواه مستثنی هستند و تابع مقررات حمل بیمار شرکت هواپیمایی وارش ایرلاین خواهند بود.
• شرکت هواپیمایی وارش ایرلاین و دفاتر نمایندگی فروش بلیط هواپیما وارش موظف هستند، بلیط هواپیما وارش مسافر را با مشخصات کامل به مسافر ارائه نمایند.
• اگرابطال بلیط هواپیما وارش از ۲۴ ساعت مانده تازمان انجام پرواز وارش صورت گیرد، دراین صورت شرکت هواپیمایی وارش ایرلاین موظف به استرداد کامل وجه بلیط هواپیما وارش و موظف به جبران خسارت به میزان مقرر است.
• در صورت بروز تاخیر در انجام پرواز وارش بر اساس ساعت پرواز مندرج در بلیط هواپیما وارش، اقدامات ذیل باید توسط شرکت هواپیمایی وارش ایرلاین صورت گیرد.
• درصورت تأخیر بیش از یکساعت و کمتر از دو ساعت از پرواز وارش، از مسافران پذیرائی نوع اوّل بعمل خواهد آمد و ارائه این پذیرائی مشروط به وجود زمان کافی جهت پذیرایی و عدم افزایش تأخیر بیشتر است و اگر تاخیر بین ۲ تا ۴ ساعت باشد باید
o انجام پذیرائی مناسب حداقل نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهی
o فراهم نمودن امکان برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاع رسانی
o تغییر پرواز وارش در صورت درخواست مسافر و امکان انجام آن
o انجام اقدامات مربوطه برای اعزام با سایر شرکت های هواپیمایی
• در نهایت برای تاخیرهای بیش از ۴ ساعت شرکت هواپیمایی وارش ایرلاین موظف است، علاوه بر رعایت مفاد مربوطه، نسبت به جبران خسارت اقدام نماید.
• البته در مورد پروازهایی که بدلیل شرایط جوی ویا فورس ماژور فرودگاه مبداء، مقصد و مسیردچار تأخیر و یا ابطال بیش از دو ساعت می‌گردند، شرکت هواپیمایی وارش ایرلاین با رعایت مقررات پذیرائی نوع اول ازمسافرین صرفاً موظف به استرداد کامل وجه بلیط هواپیما وارش به مسافرین هست.
• در صورتی که پرواز در مکانی به غیر از مقصد مسافر و یا نقطه میانی در پروازهای اتصالی مندرج در بلیط هواپیما وارش توقف نماید شرکت هواپیمایی وارش ایرلاین موظف است که : مسافر را به مقصد پرواز منتقل نماید و یا ضمن پرداخت وجه بلیط هواپیما وارش و خسارات به مبدا بازگرداند.
• در صورت نبود و یا آسیب دیدگی جامه‌دان و بار همراه، شرکت هواپیمایی وارش ایرلاین براساس دستورالعمل پیگیری، جستجو و یا جبران خسارت خود وفق پیمان ورشو که در سال ۱۳۶۴ به تصویب مجلس نیز رسیده است موظف به تأمین رضایت مسافران است.
• مسافردر صورت فقدان و یا آسیب دیدگی جامه دان و بار همراه، لازم است، بلافاصله قبل از ترک فرودگاه گزارش و لیست محتویات آن را به شرکت هواپیمایی وارش ایرلاین ارائه فرمایند.
• در صورت تأخیر در تحویل جامه دان و بار همراه، ضروری است مسافران حداکثر ظرف مدت ۲۱ روز نسبت اعالم مراتب به صورت کتبی به شرکت هواپیمایی وارش ایرلاین اقدام کنند.
• در صورتی که به رغم داشتن بلیط هواپیما وارش ایرلاین تأیید شده، شرکت هواپیمایی وارش ایرلاین از پذیرش مسافر به لحاظ محدودیت های شرکت هواپیمایی وارش اعم از بازرگانی، فنی ویا عملیاتی خودداری نماید، در این صورت شرکت وارش ایرلاین موظف به استرداد وجه بلیط هواپیما وارش و همچنین ارائه یک بلیط هواپیما وارش رایگان مشابه از لحاظ مسیر و کلاس پروازی به مسافر می‌باشد.
• همچنین درصورت انتقال مسافر توسط سایر خطوط هوائی، این امربدون پرداخت هزینه ویا مابه التفاوت توسط مسافر و یا خسارت توسط شرکت های هواپیمایی انجام خواهد پذیرفت.
• شرایط خاص مسافر توانخواه می‌بایست در زمان خرید بلیط هواپیما وارش و حداکثر تا ۴۸ ساعت قبل از پرواز وارش به شرکت هواپیمایی وارش ایرلاین اعلام گردد. ضروری است، مسافر جهت آگاهی از چگونگی این خدمات با دفتر شرکت هواپیمایی وارش ایرلاین تماس حاصل فرمایند.
o شرکت هواپیمایی وارش موظف است جرایم مقرر در این دستورالعمل را براساس امکانات موجود در قالب پرداختهای مختلف اعم از الکترونیک، اعتباری، حواله و… به نحوی که از سوی مسافرین قابل بهره برداری جهت خرید بلیط هواپیما وارش در مسیر دلخواه داخلی باشد، با ذکر مبلغ تحویل مسافرین نماید.
o به جهت تأمین تسهیلات رفاهی و ایمنی مسافرین توانخواه، شرکت‌ هواپیمایی وارش در چارچوب دستورالعمل‌های تخصصی مربوطه، اقدامات لازم را در ارائه خدمات مناسب و رایگان معمول خواهد نمود.
o در صورت تهیه بلیط هواپیما وارش با قیمت بالاتر از نرخ های مصوب این شرکت می‌توان مراتب را سریعاً از طریق وب سایت شرکت هواپیما وارش و یا سامانه پیامکی شکایت اطلاع رسانی کرد.

معرفی شرکت هواپیمایی وارش

مسیرهای پروازی شرکت هواپیمایی وارش

بیشتر پروازهای این ایرلاین برای پایتخت استان ها و در حدود ۲۰ مسیر انجام می شود. سه فرودگاه و پایگاه اصلی آن، در شهرهای نوشهر، ساری و رامسر قرار گرفته اند. مسیرهای پرواز هواپیماهای وارش را در جدول زیر خواهید خواند. اگر مسافر هر یک از این مسیرها هستید، می توانید برای خرید بلیط هواپیما به سراغ این ایرلاین بروید. پروازهای شرکت هواپیمایی وارش را در سایت الی گشت هم خواهید یافت.

تهران به بندرعباس تهران به تبریز تهران به ساری تهران به شیراز
تهران به کیش تهران به مشهد شیراز به کیش شیراز به مشهد
کیش به اصفهان کیش به اهواز کیش به اهواز کیش به رشت
کیش به ساری مشهد به تبریز مشهد به رشت مشهد به ساری
مشهد به کیش تهران به اصفهان تهران به اهواز ساری به بندرعباس
اولین پرواز بین المللی هواپیمایی وارش از مشهد به پایتخت تاجیکستان یعنی شهر دوشنبه و با ۹۰ مسافر انجام گرفت. این پرواز در ۱۶ خرداد سال ۱۳۹۸ بود.

دفتر مرکزی هواپیمایی وارش (اکباتان-تهران)
آدرس : استان تهران، تهران، اکباتان، خ نفیسی، کوچه کیوان، پلاک ۴
کدپستی: ۱۳۹۳۷۸۳۱۷۳
ایمیل: sales.office@varesh.aero
تلفن : ٤٩٧٤٣

دفتر اکباتان هواپیمایی وارش
آدرس : استان تهران،تهران، اکباتان، خ نفیسی، کوچه کیوان، پلاک ۴
کدپستی: ۱۳۹۳۷۸۳۱۷۳
ایمیل : info@varesh.aero
تلفن : ٤٩٧٤٣
دفتر مهرپویان هواپیمایی وارش
آدرس : استان تهران – تهران – یوسف آباد – بین خیابان ۲۰ و ۲۲ شماره ۱۹۲
تلفن : ۰۲۱۸۳۸۱۱
دفتر ساری هواپیمایی وارش
آدرس : میدان شهدا – به سمت ملامجدالدین – شرکت هواپیمایی وارش
شماره تماس : ۰۱۱۳۳۲۰۰۱۳۰ – ۰۱۱۳۳۲۶۸۶۷۹

معرفی شرکت هواپیمایی وارش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس