اعلام فراخوان دومین جشنواره کالاهای فرهنگی «فیروزه» در گلستان


اعلام فراخوان دومین جشنواره کالاهای فرهنگی «فیروزه» در گلستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از فراخوان دومین جشنواره کالاهای فرهنگی «فیروزه» در استان خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف توجه به هویت فرهنگی و پیشینه تاریخی اقوام مختلف در سه موضوع هدایای فرهنگی، عروسک و اسباب بازی برگزار می‌شود.

اعلام فراخوان دومین جشنواره کالاهای فرهنگی «فیروزه» در گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، عادله کشمیری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، امروز 20 دی، در آیین رونمایی از پوستر دومین جشنواره کالاهای فرهنگی(فیروزه) استان گلستان، گفت: این جشنواره با هدف ارتقاء فرهنگ عمومی در استفاده از کالاهای فرهنگی، توسعه فرهنگی از طریق تولید انبوه کالاهای فرهنگی، توجه به نقش اقتصاد فرهنگ در رونق اقتصاد کشور، توجه به هویت فرهنگی و پیشینه تاریخی اقوام مختلف و رفع گسست‌های بین نسلی از طریق احیا فرهنگ بومی و منطقه‌ای برپا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به موضوعات این جشنواره، بیان کرد: جشنواره کالاهای فرهنگی فیروزه در سه موضوع هدایای فرهنگی (زیورآلات، صنایع دستی بومی مصرفی و کاربردی، قلم‌زنی روی مس، کاشی سنتی، نگارگری، تذهیب، منبت و ...) اسباب‌بازی و عروسک برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره تا 30 بهمن ماه است و اختتامیه آن در اسفند ماه سال جاری برپا می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارسال آثار به نشانی jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز