ثبت‌نام 616 کردستانی در طرح حفظ جزء 30 قرآن


ثبت‌نام 616 کردستانی در طرح حفظ جزء 30 قرآن

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان از ثبت‌نام 616 کردستانی در طرح حفظ جزء 30 قرآن کریم بقاع متبرکه استان کردستان خبر داد.

ثبت‌نام 616 کردستانی در طرح حفظ جزء 30 قرآن

خلیل همتی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، با اجرای طرح‌های حفظ قرآن در بقاع متبرکه تمام تلاش خود را برای تحقق این امر به کار گرفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی تربیت حفاظ قرآنی در بقاع متبرکه استان کردستان افزود: در این راستا طرح حفظ جزء سی قرآن کریم، طرح حفظ پنج جزء، طرح حفظ سی جزء، طرح حفظ موضوعی آیات قرآن و ... را در بقاع متبرکه استان کردستان اجرایی کرده است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف کردستان از اجرای طرح حفظ جزء 30 قرآن کریم در سطح بقاع متبرکه استان طی سال جاری اشاره و عنوان کرد: در این طرح 616 نفر از کودکان و نوجوانان استان کردستان ثبت‌نام کردند که مقدمات کار انجام شده است.

وی بیان کرد: در پایان آموزش‌های لازم و حفظ جزء 30 از شرکت‌کنندگان آزمون شفاهی و کتبی گرفته می‌شود و کسانی که امتیاز لازم را در این دو آزمون کسب کنند، گواهینامه پایان دوره دریافت می‌کنند.

همتی یادآور شد: زمینه‌سازی انس با قرآن در کودکان و نوجوانان، تلاش جهت فرهنگ‌سازی مناسب و ارائه آموزش‌های لازم در چگونگی حفظ قرآن، ایجاد انگیزه و رغبت جهت حفظ آیات و سوره‌های جزء 30 از اهداف برگزاری این طرح بوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...