شیوه صیادان سهره طلایی در زنجان برملا شد


شیوه صیادان سهره طلایی در زنجان برملا شد

زنجان - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرمدره از توابع استان زنجان، گفت: طریق و شیوه عمل 2 صیاد متخلف پرندگان سهره طلایی با درایت و تیزبینی ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان، لو رفت.

توکل سلیمانی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این صیادان غیر مجاز با فضاسازی مصنوعی به شکل کاملا طبیعی (غرس درخت، نشاندن علوفه و گون و پاشیدن دانه بر زمین) در محدوده شهر نزدیک محل سکونت خود اقدام کرده و پس از جمع شدن سهره های طلایی در محل دام، تور پهن شده زنده گیری به صورت خودکار عمل کرده و پرندگان بخت برگشته را گرفتار در بند می کردند.

وی اظهار داشت: این صیادان متخلف با استفاده از این روش جدید، سعی می کردند با تسلط بر اطراف از آمد و شد محیط بانان به موقع باخبر شده و بلافاصله بساط صید را جمع آوری و موضوع را عادی جلوه دهند که خوشبختانه حربه و مخفی کاری آنان کارساز نشد و در دام قانون گرفتار آمدند.

سلیمانی، تصریح کرد: هرچند متخلفین توانستند به رهاسازی ۲۰ قطعه از سهره های طلایی گرفتار شده در دام را قبل از رسیدن ماموران حفاظت محیط زیست به محل صید، اقدام کنند اما حضور به موقع محیط بانان باعث شد تا نتوانند مابقی ادله و مستندات ازجمله پنج قطعه سهره طلایی، چهار عدد قفس و پنج رشته تور و تله زنده گیری پرنده را از دید آنان پنهان کنند.

وی افزود: این ۲ فرد خاطی که بومی محل و در امر صید پرندگان سهره طلایی سابقه دار بودند از سوی ماموران یگان حفاظت شهرستان خرمدره دستگیر شدند و پس از دریافت ضرر و زیان وارده به طبیعت و محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شدند تا از لحاظ جنبه عمومی جرم نیز قاضی رسیدگی کننده پرونده، رای و نظر نهایی خود را اعلام کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرمدره گفت: جریمه این پرندگان حمایت شده از سوی محیط زیست، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان است که صیادان متخلف در صورت اثبات جرم و قبل از معرفی به مرجع قضایی باید آن را به حساب حفاظت محیط زیست واریز کنند.

به گزارش ایرنا، سهره معمولی و طلایی در تمام مناطق استان زنجان به وفور یافت می شود و اغلب نیز این پرندگان در مسیر رودخانه ها که دارای تراکم درخت بیشتری هستند مشاهده می شوند.
سهره، پرنده ای کوچک جثه و اندکی کوچکتر از گنجشک خانگی با اندازه ۱۲ سانتیمتر، دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و نسبتا باریک بوده و پرواز این پرنده موجی و رقص مانند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت