انواع چوب مصرفی در صنعت مبلمان


انواع چوب مصرفی در صنعت مبلمان

اگر قصد خرید یک مبل را دارید بی شک باید اولین دغدغه شما با کیفیت بودن آن باشد که شرط این امر این است که شما با اجزای مختلف یک مبل آشنا شوید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مبل محمدی، مبلمان از اجزای زیادی تشکیل شده که مهمترین این اجزا چوب و پارچه آن است در این متن قصد داریم که شما را با انواع چوب مصرفی در صنعت مبلمان آشنا کنیم و به شما کمک کنیم که در انتخاب چوب مناسب و در نتیجه با کیفیت بودن و بادوام بودن مبلتان بهترین و صحیح ترین انتخاب را داشته باشید.همچنین استفاده از بهترین چوب متناسب با فضای دکوراسیون داخلی منزلتان می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی آن داشته باشد.

در یک تقسیم بندی کلی در رابطه ی انواع چوب مصرفی در صنعت مبلمان می توان به چوب گردو و راش و روس وممرز و توسکا اشاره نمود که در ادامه مطالب به وژگی هر کدام اشاره خواهیم کرد و به شما کمک می کنیم که شناخت هر یک از چوب ها در انتخاب صحیح یک مبل متناسب با نیازتان انتخابی صحیح داشته باشید.

چوب گردو:

انواع چوب مصرفی در صنعت مبلمان

بی شک نام چوب گردو را در صنعت مبلمان بسیار شنیده اید و شنیده اید که می گویند بهترین مبل چوب گردو می باشد. این نظریه بسیار درست و صحیح است درخت گرو بدلیل استحکام بالا و بافت ریزی که دارد بسیار مقاوم و مستحکم است و دارای عمرطولانی و دوام بسیار بالا می باشد و همچنین نکته ای که در این میان وجود دارد این است که این چوب بدلیل تلخی و سفت و محکم بودن باب میل حشرات موزی نظیر موریانه نیست و این حشرات نمی توانند بدان آسیبی وارد کنند.

از این نوع چوب بیشتر در مبل استیل استفاده می شود زیرا دارای دوام بسیار زیادی است و عمر مبل را افزایش می دهد و همچنین به راحتی قابل منبت کاری و شکل دهی می باشد.

نکته ای دیگر که باید بدان توجه داشته باشید این است که از این نوع چوب در صنعت معرق کاری، خراطی و ساخت انواع ابزار موسیقی و غیره مورد استفاده نیز قرار می گیرد همچنین این نوع چوب در زمره چوب های نیمه سنگین قرار دارد.

چوب راش:

انواع چوب مصرفی در صنعت مبلمان

یکی دیگر از بهترین نوع چوب مصرفی در صنعت مبلمان چوب راش است.چوب راش دارای دو نوع ایرانی و گرجستانی است که چوب راش گرجستانی دارای کیفیت بهتری نسبت به چوب راش ایرانی است.

این نوع چوب نیز دارای استحکام بالا و دوام بیشتری است که سبب شده در صنعت مبلمان زیاد مورد استفاده قرار گیرد.همچنین این نوع چوب نیز دارای بافتی ریز همانند چوب گردو است که به دوام آن بسیار کمک می کند.

نکته ای که در این میان می توان بدان اشاره نمود که این نوع چوب در اگر مدت زیادی در مقابل نور خورشید باشد باعث ترک خوردن سطح آن می شود. از این نوع چوب نیز در مبلمان استیل و کلاسیک استفاده می کنند و همچنین می تواند بعنوان روکش مورد استفاده قرار گیرد.از این نوع چوب نیز در صنعت معرق کاری و خراطی وغیره استفاده می شود.

چوب افرا:

گونه ای دیگر از چوب های مصرفی در صنعت مبلمان چوبی است که به وفور در خاک های اسیدی شمال کشور یافت می شود و افرا نام دارد. از قابلیت این نوع چوب می توان به سخت و سنگین بودن و قابل شکنندگی اشاره کرد. از این نوع چوب می توان در صنعت کف پوش و روکش سازی و خراطی می توان استفاده کرد.

چوب روس:

یکی دیگر از پرکاربرد ترین نوع چوب در صنعت مبلمان چوب روس یا چوب سفید است که همانطور که از نامش پیداست چوبی است سفید رنگ که بیشتر در کشور روسیه وجود دارد از قابلیت این نوع چوب می توان به کشش و میخ خوری و شکنندگی بسیار پایین اشاره کرد.

از این نوع چوب بیشتر ساخت انواع مبل راحتی می توان استفاده کرد. اینگونه از چوب دارای تنوع بالایی شامل نراد و کاج وغیره می باشد. همچنین بدلیل سبکی این نوع چوب در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

چوب توسکا:

نمونه ای دیگر از چوبها که در صنعت مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد چوب درخت توسکا است. این نوع چوب در زمره چوب های سنگین تا سبک قرار دارد و بدلیل رنگ پذیری و شکل پذیری از جمله چوب هایی است که بیشترین فروش را بعد از گردو و راش دارد.

چوب ممرز:

گونه ای دیگر از چوب های مصرفی در صنعت مبلمان چوب ممرز است و بدلیل سایش در مقابل فرسودگی دارای طرفدارانی است اما بدلیل سنگینی زیاد از طرفداران آن کاسته شده است.

چوب ملچ:

از دسته دیگر از چوب ها که در صنعت مبلمان استفاده می شود چوب ملچ است که در زمره چوب های سنگین و مقاوم قرار می گیرد. این چوب بدلیل نقش و نگارهای زیبایی که دارد برای زیبایی دکوراسیون داخلی بسیار پر کاربرد است.

حال که با انواع چوب و ویژگی هر کدام آشنا شدید می توانید در خرید مبل مناسب که دارای ویژگی هایی چون زیبایی و دوام و کیفیت بالا باشد بهترین انتخاب را داشته باشید و طول عمر مبل خود را افزایش دهید. در این میان بازار مبل ملایر بزرگترین بازار تولید مبلمان در پایتخت مبل و منبت ایران مکانی مناسب برای خرید مبل شماست.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس