برگزاری مجلس سوگواری شهادت حضرت زهرا(ع) در نجف اشرف


برگزاری مجلس سوگواری شهادت حضرت زهرا(ع) در نجف اشرف

آستان مقدس حضرت عباس(ع) مجلس سوگواری را به مناسبت شهادت حضرت زهرا در استان نجف اشرف برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مرکز خطابه حسینی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) به مناسبت سالگرد شهادت حضرت زهرا(ع) مجلس سوگواری را در استان نجف اشرف برگزار کرد.

«تغرید التمیمی» معاون مسئول مرکز خطابه حسینی گفت: این مراسم سوگواری به مناسبت شهادت حضرت زهرا(ع) بخشی از فعالیت های این مرکز برای بانوان است. این مرکز پس از به پایان رساندن فعالیت های عزاداری در داخل حرم حضرت عباس(ع) تصمیم گرفت به توصیه دبیرخانه آستان عباسی این مراسم عزاداری را در نجف اشرف برگزار کند.

وی ادامه داد: این مجلس سوگواری در نمازخانه روستای الغدیر در استان نجف اشرف با حضور جمعی از عزاداران با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد. این مجلس شامل سخنرانی درباره تبیین شخصیت حضرت زهرا، چگونگی استفاده از راه و روش زندگی وی، حکمت ها و موعظه هایش بود.

التمیمی افزود: یک اجرای تئاتر در چارچوب مراسم سوگواری حضرت زهرا(ع) به نمایش درآمد. این تئاتر صحنه هایی از واقعه شهادت حضرت زهرا(ع) را به تصویر کشید.

آستان مقدس حضرت عباس(ع) فعالیت های متعددی را درچارچوب سالگرد شهادت حضرت زهرا(ع) برگزار کرده است.

گفتنی است، تاریخ مشخصی برای سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)وجود ندارد، به همین دلیل مومنان هرساله به برپایی سالروز شهادت ایشان با اختلاف روایت ها اقدام می کنند و از آنجایی که در روایات شیعه دو تاریخ برای شهادت فاطمه زهرا(ع) وجود دارد، ایام فاطمیّه یا ایام شهادت فاطمه زهرا(ع) به فاصله بین این دو تاریخ یعنی ۱۳ جمادی‌الاول تا ۳ جمادی‌الثانی «سوگواری فاطمیه» اطلاق می شود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل