جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف اثربخش بوده است


جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف اثربخش بوده است

فرماندار همدان با بیان اینکه جهاددانشگاهی در همه عرصه‌ها اثربخش بوده است، اظهار کرد: مجموعه جهاددانشگاهی، مجموعه همگنی است و به یاد نمی‌آورم کار علمی و پژوهشی از سوی جهاددانشگاهی انجام شده باشد که بتوان بر آن ایراد و اشکالی وارد کرد.

جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف اثربخش بوده استبه گزارش ایکنا از همدان، محمدعلی محمدی، فرماندار همدان، 21 دی‌ماه در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان و اعضای خبرگزاری ایکنا و ایسنا با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی از ابتدا تاکنون در همه عرصه‌ها اثربخش بوده است، اظهار کرد: مجموعه جهاددانشگاهی، مجموعه همگنی است و به یاد نمی‌آورم کار علمی و پژوهشی از سوی جهاددانشگاهی انجام شده باشد که بتوان بر آن ایراد و اشکالی وارد کرد.

وی تصریح کرد: اثربخشی جهاد دانشگاهی نشان‌دهنده پشتوانه‌دار بودن این نهاد و وجود افرادی است که معتقد به این نهاد هستند.

محمدی با اشاره به اینکه برخی از محصولات مثل سیر برند همدان هستند، بیان کرد: طی یک ماه اخیر استارت شهرک سیر و فرآوری سیر در همدان زده شده است، کسانی که در این حوزه کار می‌کنند پراکنده هستند و یک مدیریت منسجمی وجود ندارد و لازم است یک گروه پژوهشی در این زمینه وارد کار شود.

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه در صادرات کشور ما و به‌خصوص همدان مشکل خام‌فروشی وجود دارد، با درخواست همکاری از جهاددانشگاهی در زمینه شهرک سیر همدان، گفت: فضای مناسب به پژوهشگران جهاددانشگاهی اختصاص داده می‌شود تا در این زمینه کار را پیش ببرند.

محمدی با بیان اینکه در بحث اشتغال هم نیازمند جهاد هستیم، گفت: در اشتغال به‌ویژه در حواشی شهر همدان نیاز به جهاد داریم، البته سالیان سال تحت عنوان توانمندسازی 55 تا 60 میلیارد تومان هزینه در همدان صورت گرفت اما صرفاً نگاه کالبدی بوده و در بحث معیشت مردم گامی برداشته نشده است.

وی ادامه داد: نگاه مدیریت شهری همدان هم در این زمینه تخصصی نیست و با وجود اینکه اعتبار و نقشه راه وجود دارد اما متولی خاصی در این زمینه نداریم؛ بنابراین لازم است در این زمینه کار پژوهشی انجام شود.

فرماندار همدان با تأکید بر لزوم پژوهش در زمینه معیشت و اشتغال همدان، از جهاددانشگاهی خواست بر اساس امکان‌سنجی کارهایی انجام دهد و منتج به نتیجه شود.

محمدی تأکید کرد: بنده آمده‌ام تا کارهایی که ممکن است زمین مانده باشد انجام دهم و به‌دنبال حاشیه نیستم چراکه اعتقاد دارم حاشیه‌سازی انرژی را از بین می‌برد.

علی کلانترنیا، سرپرست جهاددانشگاهی واحد همدان نیز در این دیدار اظهار کرد: مرکز درمان ناباروری و مرکز جامع زنان همدان شامل درمانگاه عمومی، آزمایشگاه ژنتیک، پلی کلینیک و مرکز درمان ناباروری با رویکرد زنان در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: اخیراً درخواست تأسیس بیمارستان عمومی با رویکرد زنان به دانشگاه علوم پزشکی همدان داده شده که موافقت اولیه در استان گرفته شده است.

کلانترنیا از تصویب دو طرح فناورانه در جهاددانشگاهی همدان خبر داد و افزود: راه‌اندازی مرکز خدمات سیر و خط تولید گل سفال برای سال آینده در دستور کار جهاددانشگاهی همدان قرار گرفته است.

وی با اشاره به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، بیان کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی در 31 استان با هدف‌گذاری ایجاد اشتغال برای 54 هزار نفر در حال اجراست که جهاددانشگاهی به‌عنوان مجری این طرح انتخاب شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان با بیان اینکه سهمیه استان همدان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی دو هزار و 100 نفر است، افزود: تاکنون دو هزار نفر از علاقه‌مندان به مشاغل خانگی در این طرح ثبت‌ نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 11 رسته شغلی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است، یادآور شد: جهاددانشگاهی در سه فاز این طرح را اجرایی می‌کند، به‌طوری‌ که فاز اول که بررسی پژوهشی طرح بوده به اتمام رسیده و فاز دوم یعنی توانمندسازی متقاضیان در حال آغاز است.

کلانترنیا با تأکید بر اینکه در فاز سوم متقاضیان مشاغل خانگی به بازار متصل می‌شوند، بیان کرد: جهاد دانشگاهی همدان در سال گذشته طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را با 159 خانم اجرایی کرده که تجربه خوبی بوده است.

وی در ادامه به معرفی بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی همدان پرداخت و گفت: سه خبرگزاری ایکنا، ایسنا، سیناپرس و مرکز افکار سنجی و سازمان دانشجویان ایران در ذیل معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد همدان فعالیت دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس