دختران جوان انقلابی بر مبنای هویتشان در فضای مجازی وارد شوند


دختران جوان انقلابی بر مبنای هویتشان در فضای مجازی وارد شوند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قزوین گفت: دختران جوان انقلابی بر مبنای هویت خودشان می‌توانند در فضای مجازی حضور پیدا کنند، در حال حاضر فضای مجازی را گروه خاصی از افراد در اختیار گرفتند و برخی از جوانان به دلیل حفظ هویت خود در این فضاها حضور پیدا نمی‌کنند درحالی‌که لازم است هویت انقلابی و اسلامی حضور جدی در این فضا داشته باشند.

دختران جوان انقلابی بر مبنای هویتشان در فضای مجازی وارد شوند

مهدیه سادات قافله‌باشی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قزوین، امروز 21 دی در دیدار با نشست کادر اجرایی تشکل دخترانه نورا (وابسته به مجموعه فرهنگی شمس‌الشموس قزوین) تصریح کرد: تشکل دخترانه نورا گروه موفق و متشکل از دختران جوان انقلابی است که در عرصه‌های مختلفی ورود پیداکرده و کارهای جدیدی انجام می‌دهند.

وی افزود: این گروه توانسته است تغییرات خوبی در سطح استان انجام دهد، وجود تنها هیئت و موکب زنانه نشان‌دهنده حضور جدی خانم‌ها در جامعه دارد، درگذشته حضور خانم‌ها در مراسم‌های ایام محرم و صفر منفعلانه بود اما این گروه با خلاقیت خود حضور فعالی در این مراسم‌ها داشتند و سبک و شیوه عزاداری را تغییر دادند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: حضور زنان و دختران در سطح جامعه قابل‌تحسین است اما باید توجه کنیم که در حال حاضر ما نگرانی اصلی ما این است که چرا نمی‌توانیم از بستر فضای مجازی به نحو احسن استفاده کنیم و جای خالی دختران انقلابی و دختران محجبه در این فضا احساس می‌شود.

وی تأکید کرد: تشکل دخترانه نورا این ظرفیت را دارد که حضوری فعالانه در فضای مجازی داشته باشند، دختران جوان انقلابی بر مبنای هویت خودشان می‌توانند در فضای مجازی حضور پیدا کنند در حال حاضر فضای مجازی را گروه خاصی از افراد در اختیار گرفتند و برخی از جوانان به دلیل حفظ هویت خود در این فضاها حضور پیدا نمی‌کنند درحالی‌که لازم است هویت انقلابی و اسلامی حضور جدی در این فضا داشته باشند.

قافله‌باشی بیان کرد: دختران انقلابی با پوشش شیک و مناسب خود می‌توانند الگوی مناسبی برای تبلیغ حجاب باشند درگذشته رویکرد برخورد سلبی بود اما گشت ارشاد و برخورد صلبی همیشه مناسب نیست بلکه گاهی نیاز به برخورد ایجابی است به‌طوری‌که نوجوانان با دیدن افرادی که بارنگ‌های خوب و متنوع در عین شیک‌پوشی حجاب خود را حفظ کردند می‌توانند تأثیر بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه مقطعی و مناسبتی در این حوزه تأثیرگذار نیست باید برنامه‌ای بلندمدت طراحی شود و با استفاده از ظرفیت‌های موجود حضور خود در فضای مجازی را پررنگ کنیم، این آمادگی در شورای شهر قزوین وجود دارد که از ظرفیت‌ها و استعدادهای این‌چنینی استفاده کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر