تعویض چهارم استقلال در دربی غیر قانونی بود؟ (گزارش)


تعویض چهارم استقلال در دربی غیر قانونی بود؟ (گزارش)

تعویض های استقلال در دربی در 4 زمان مختلف انجام شد که شائبه غیر قانونی بودن آن شکل گرفته است.

تعویض های استقلال در دربی در 4 زمان مختلف انجام شد که شائبه غیر قانونی بودن آن شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، استقلال در دربی 94 در حالیکه تا ثانیه های پایانی 2 بر یک از حریف خود شکست خورده بود با گل مهدی قایدی توانست به تساوی 2-2 دست پیدا کند. آبی پوشان در این دیدار در شکل تعویض هایشان جوری عمل کردند که شائبه تخلف از قوانین در مورد این تیم شکل گرفت.

استقلال در چهار زمان مختلف 4 تعویض خودش را انجام داد. بین دو نیمه دیاباته جای احمدی موسوی به میدان آمد، محمد دانشگر در دقیقه 65 جانشین نادری شد، فرشید اسماعیلی در دقیقه 80 جای مهدی پور را گرفت و در دقیقه 88 رضاوند بیرون رفت تا فرشید اسماعیلی وارد زمین شود.

تعداد تعویض قانونی در هر مسابقه 3 تعویض است که از زمان شیوع و فراگیری ویروس کرونا فیفا اجازه داد تیم ها 5 تعویض در طول یک مسابقه داشته باشند ولی قوانینی برای آن وضع کرد و یکی از آنها این بود که در طول مسابقه تنها در 3 پارت و زمان قادر به تعویض کردن هستند و نمی توانند در 5 زمان مختلف اقدام به تعویض کنند.

از همین رو این شائبه و جنجال ایجاد شد که استقلال در این بازی از قوانین تخطی کرده که در 4 زمان مختلف اقدام به تعویض کرده است.

با این وجود از لحاظ قانونی استقلال هیچ تخلفی صورت نگرفته چرا که محدودیت موجود مربوط به جریان مسابقه است و تعویض های بین دو نیمه شامل آن نمی شود. بدین ترتیب تعویض موسوی با دیاباته بین دو نیمه در این قانون نمی گنجد و استقلال 3 زمان تعویضی درطول مسابقه داشته که خارج از قوانین نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا