‫برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه سخت‌گیری نمی‌شود


‫برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه سخت‌گیری نمی‌شود

ایسنا/خراسان رضویمدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ‫در صورت غیبت دانش آموزان، کادر اجرایی مدارس موظف به پیگیری روند استمرار فرآیند آموزش آن‌ها است، اما سخت‌گیری برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه انجام نخواهد...

قاسمعلی خدابنده در نشست ویدئوکنفرانس تبیین دستورالعمل بازگشایی مدارس اظهار کرد: ‫‌برگزاری حضوری کلاس‌های درس در نهایت آرامش و با اطمینان خاطر دادن به خانواده‌ها در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی دغدغه دستگاه تعلیم و تربیت استان است زیرا تعداد زیادی از دانش‌آموزان به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم به آموزش‌های مجازی با کیفیت دسترسی ندارند.

‫وی افزود: ما در شرایط خاصی هستیم و کار در این وضعیت، سختی‌های خاص خود را دارد. همه باید دست به دست هم دهیم تا بدون ایجاد مشکل برای آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان از این شرایط خاص عبور کنند. حفظ سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان و همکاران اولویت اصلی آموزش و پرورش است و براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مدارس از آغاز بهمن ماه با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی خواهند شد.

‫مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، حداکثر ۱۰ دانش‌آموز می‌تواند در کلاس حضور داشته باشد و در کلاس‌های درس دارای بیش از ۱۰ دانش‌آموز، با مدیریت شورای مدرسه باید دانش‌آموزان گروه‌بندی و در طول ایام هفته در کلاس حضور داشته باشند تا همه دانش‌آموزان بتوانند از آموزش‌های حضوری بهره‌مند شوند.

‫وی با بیان اینکه در دستورالعمل بازگشایی مدارس بر آموزش حضوری پایه‌های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان‌ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر تاکید شده است، تصریح کرد: آموزش‌های حضوری شامل دانش‌آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از۵۰ نفر در وضعیت آبی و هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد آموزش مهارت، کارآموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی است.

‫مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه با وجود بازگشایی مدارس در برخی مناطق و پایه‌های تحصیلی، آموزش های مجازی همچنان استمرار خواهند داشت، گفت: در صورت غیبت دانش آموزان، کادر اجرایی مدارس موظف به پیگیری روند استمرار فرآیند آموزش آن‌هاست، اما سخت‌گیری برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه انجام نخواهد شد.

جلسات آموزش حضوری در مقطع ابتدایی ٣۵ دقیقه و در هنرستان‌ها حداکثر ۶٠ دقیقه است

در ادامه صابری تولایی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: در مدارس دوره ابتدایی زمان آموزش کلیه جلسات آموزش حضوری سه جلسه ٣۵ دقیقه‌ای خواهد بود و در هنرستان‌ها آموزش حضوری صرفا برای دروس شایستگی‌های فنی شامل استانداردهای مهارتی شاخه کاردانش و دروس عملی و کارگاهی شاخه فنی‌و حرفه‌ای به‌صورت چهار جلسه ٣۵ تا ۶٠ دقیقه‌ای با نظر شورای مدرسه مجاز خواهد بود.

وی افزود: تعیین ظرفیت دروس عملی و کارگاهی برعهده شورای مدرسه است که می تواند حداکثر ۵٠ درصد هنرجویان را شامل شود. همچنین در مناطق آبی علاوه‌بر پایه‌های اول و دوم ابتدایی، مدارس تا ۵٠ نفر دانش‌آموز امکان برگزاری کلاس حضوری برای سایر پایه‌ها را خواهند داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی، صابری تولایی ادامه داد: در مناطق آبی مدارس شبانه‌روزی با رعایت دقیق دستورالعمل بهداشتی خاص می‌توانند با ۵٠ درصد ظرفیت به صورت حضوری فعال باشند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کلاس‌های کنکور و زبان نیز می‌توانند طبق برنامه زمان‌بندی که به تصویب شورای مدرسه رسیده و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، با ظرفیت حداکثر ١٠ نفر فعالیت داشته باشند، همچنین سالن‌های مطالعه با اولویت استفاده دانش‌آموزان پایه دوازدهم با حداکثر یک سوم ظرفیت خود فعالیت خواهند داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی