داوطلب ژاپنی برای استفاده نادرست از ماسک، از کنکور محروم شد


داوطلب ژاپنی برای استفاده نادرست از ماسک، از کنکور محروم شد

تهران- ایرنا- یکی از داوطلبان آزمون ورودی دانشگاه های ژاپن به دلیل آنکه ماسک خود را درست به صورت نزده بود، از شرکت در امتحان منع شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری کیودو روز دوشنبه اعلام کرد: آزمون مشترک ورودی دانشگاه های ژاپن روزهای شنبه و یکشنبه در حالی که در توکیو و ۱۰ استان دیگر به دلیل همه گیری ویروس کرونا وضعیت اضطراری اعلام شده بود، برگزار شد.

بیش از ۵۳۰ هزار داوطلب در دور اول این آزمون ها در ۶۸۱ حوزه امتحانی در سراسر کشور شرکت کردند.

مرکز ملی آزمون های ورودی دانشگاه های ژاپن می گوید که یکی از داوطلبان پس از چندین بار تذکر برای آنکه بینی اش را بپوشاند، به دلیل خودداری از این کار از امتحان دادن منع شده است.

یکی از مقامات برگزاری این آزمون به کیودو گفت: به این داوطلب که در توکیو آزمون داشت، در مجموع ۷ بار تذکر داده شد اما او سرپیچی کرد. این مقام ژاپنی جنسیت و سن این دانش آموز را فاش نکرد.

مرکز ملی آزمون های ورودی ژاپن به افرادی که به دلایلی از جمله شرایط پزشکی نتوانند ماسک صورت بزنند اجازه می دهد در یک اتاق جداگانه امتحان دهند به شرطی که یک روز قبل از آزمون مدارک خود را ارایه دهند.

در این آزمون، داوطلبان علاوه بر ماسک زدن، باید فاصله اجتماعی، ضد عفونی کردن دست و دیگر اقدامات ضد ویروس کرونا را انجام دهند.

همچنین باید اطمینان حاصل شود که مکان برگزاری آزمون تهویه مناسبی داشته باشد و داوطلب ناهار را به تنهایی صرف کرده باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان