44 درصد تصادفات فوتی دماوند کاهش یافته است


44 درصد تصادفات فوتی دماوند کاهش یافته است

تهران – ایرنا - رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی شرق استان تهران گفت: طی ۹ماهه سال جاری در حوزه دماوند، تصادفات فوتی ۴۴درصد کاهش داشته که این امر بیانگر عزم، اراده و تدبیر شورای ترافیک این شهرستان است.

یه گزارش ایرنا، سرهنگ ایرج کهریزی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیک شهرستان دماوند که با حضور اعضای شورا در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری شاهد کاهش ۱۵ درصدی تصادفات در شرق استان تهران بودیم، این در حالی است که نسبت به سایر استانها ۴ دهم درصد افزایش تردد وجود داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به تحلیل تصادفات شرق استان که ۵۶ درصد از راههای استان تهران را تشکیل می‌دهد، بزرگراه دماوند پرتصادف ترین محور است و باید برنامه ریزی و تحلیلی در این راستا صورت گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۳۲ درصد از نقاط حادثه خیز استان تهران در حوزه شهرستان دماوند قرار دارد، بیان داشت: کاهش تصادفات، مطالبه جدی مقام معظم رهبری است و اگر در بحث نواقص جاده‌ای و ترافیکی به وظیفه خود عمل نکنیم، باید پاسخگو باشیم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی شرق استان تهران تصریح کرد: در حوزه بزرگراه دماوند که شامل ۱۲۰ کیلومتر مسیر رفت‌ و برگشت است، دوربرگردان‌های مختلفی وجود دارد که باید تمهیداتی در خصوص دوربرگردان‌های پرخطر اندیشیده شود؛ خط‌کشی حاشیه و نصب تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی در بحث محورهای روستایی بسیار حایز اهمیت است.

ضرورت پیگیری درخواست‌های پلیس راه توسط راهداری

مهدی حیدری، فرماندار شهرستان دماوند در این نشست، با بیان اینکه کوتاهی در ایمن‌سازی با نصب علائم راهنمایی و رانندگی توسط پلیس راه و راهور قابل گذشت نیست، گفت: مکاتباتی در خصوص نیاز به نصب علائم راهنمایی و رانندگی در مناطق مختلف صورت گرفته که عدم نصب آن، بازی با جان مردم است.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص دوربرگردان جیلارد با توجه به تردد آمبولانس، نحوه فعالیت اصناف در این محدوده توسط شهرداری بررسی می‌شود؛ در صورت فعالیت قانونی آنها، تدبیری در خصوص مسیر تردد آمبولانس در نظر گرفته خواهد شد.

فرماندار دماوند همچنین با بیان اینکه درخواست‌های پلیس راه توسط راهداری مورد پیگیری قرار خواهد گرفت، افزود: با توجه به اعلام آمادگی شهرداری‌های آبسرد و کیلان در خصوص تعریض مسیر آبسرد به کیلان، راهداری باید با ارائه طرح و با در اختیار قرار دادن تجهیزات و ماشین‌آلات در کنار شهرداری‌ها باشد.

حیدری ادامه داد: راهداری باید به دنبال رفع نواقص به ویژه در حوزه روستایی شهرستان دماوند باشد و تا پایان سال، نسبت به درخواست های پلیس راه اقدامات لازم را انجام داده و گزارش آن را به فرمانداری شهرستان ارائه کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟