بیمه معلم و پرتفوی غیر حرفه‌ای در سال جاری


بیمه معلم و پرتفوی غیر حرفه‌ای در سال جاری

شرکت های بیمه به دلیل اینکه تخصص در پوشش ریسک بیمه گذاران دارند برای اینکه خود دچار بحران نشوند...

بیمه معلم و پرتفوی غیر حرفه‌ای در سال جاری

شرکت های بیمه به دلیل اینکه تخصص در پوشش ریسک بیمه گذاران دارند برای اینکه خود دچار بحران نشوند پرتفوی متنوعی را چه در حوزه بیمه گری و چه در حوزه سرمایه گذاری تشکیل می‌دهند.


به گزارش بانکداری ایرانی، تشکیل پرتفوی متنوع به شرکت های بیمه اجازه می دهد تا در صورت بروز حادثه ای غیرمترقبه در حوزه بیمه گری، بتوانند عملکرد مناسبی را از خوب بجای گذاشته و به سرمایه گذاران خود اطمینان دهند که در مدیریت سرمایه آنها بیشترین دغدغه را دارند.


بر همین اساس، عملکرد بیمه معلم در سال جاری در حوزه بیمه‌گری چندان جالب نبوده و تنها توانست با توجه به فعالیت‌هایی که در بازار سرمایه داشته سود خالص مناسبی را برای شرکت فراهم کند.


علت اصلی این وضعیت این است که بیمه معلم از جمله شرکت‌هایی است که در برون مرزی فعالیت بسیار گسترده‌ای داشته و بیشترین تمرکز خود را در عمل، بر فروش بیمه‌نامه در عراق گذاشته بود، اما امسال که به دلیل کرونا زائران توفیق زیارت در حرمین شریفین را نداشتند عملکرد بیمه معلم نیز چنگی به دل نمی‌زند.


این رخداد گویای آن است که شرکت‌های بیمه باید پرتفوی متنوع و بزرگی داشته باشند تا بتوانند در دوره های مختلف و بر اساس ریسک های مختلف رفتار کنند.


افت شدید در نسبت خسارت
در عملکرد 9 ماهه شرکت نیز همین رویه ادامه داشته و شرکت با رشدی حدود 20 درصدی توانسته حدود 21 هزار میلیارد ریال حق بیمه صادرکند که در نهایت نسبت خسارت 77 درصدی را ثبت کرده است . در حالی که در سال گذشته نسبت خسارت بیمه معلم حدود 60 درصد بود.


افت در میزان رشد عملکردی
در چهار سال کاری گذشته همواره شرکت بیمه معلم نسبت به سال گذشته رشدی بالای 30 تا 60 درصد را تجربه کرده است.


به عنوان مثال در شش ماهه نخست سال 98 نسبت به سال 97 رشد عملکردی بالای 51 درصد داشته‌است یا در سال 97 نسبت به سال 96 رشدی 32 درصد را تجربه کرد اما در سال جاری رشد این شرکت نسب به دوره مشابه در سال قبل حدود 20 درصد رشد داشته است.

این در حالی است که امسال به دلیل رشد قیمتی تعرفه‌ها و بیمه‌نامه و تورم ایجاد شده در اقتصاد اغلب شرکت ها رشد عملکردی مناسبی را تجربه کردند.این درحالی است که بیشتر شرکت های بیمه گری بالای 50 درصد در شش ماهه ابتدای سال که سازمان حسابرسی صورتهای مالی انها را تایید کرده رشد عملکردی داشتند.


سودسازی در بازار سهام
هرچند بیمه معلم توانست با داد و ستد سهام حدود شش هزار و 145 میلیارد ریال سود کسب کند اما در حوزه تخصصی بیمه‌گری توفیق چندانی نداشت و تمام عملکرد شرکت به سرمایه‌گذاری آن بوده و ممکن است در شش ماهه دوم امسال که بازارها بازدهی چندانی نداشتن عملکرد بیمه نسبت به دیگر شرکت های بیمه گری از وضعیت خوبی برخوردار نبوده و حتی ممکن است بخشی از این سودآوری را از دست بدهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا