استاندار سیستان و بلوچستان: خدمات نظام باید به مردم بازگو شود


استاندار سیستان و بلوچستان: خدمات نظام باید به مردم بازگو شود

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مسوولان باید خدمات نظام و دولت را به مردم بازگو کنند که دولت در شرایط بد اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه چه خدمات ارزشمندی را در استان و سراسر کشور انجام داده است.

به گزارش ایرنا احمد علی موهبتی شامگاه دوشنبه در همایش فرمانداران سیستان و بلوچستان از اقدامات فرمانداران در مدیریت و مقابله با کرونا قدردانی کرد و اظهارداشت: با وجود محدودیت امکانات شرایط استان به سمت مطلوب پیش می‌رود و تصمیمات و اقدامات فرمانداران و دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر دستگاه های متولی در این حوزه جای تقدیر دارد اما با این حال نباید اجازه داد که جامعه به سمت عادی انگاری برود بلکه همچنان باید رعایت فاصله گذاری ها اجتماعی و پروتکل های بهداشتی مد نظر قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به لحاظ تربیت نیروی انسانی، مبنای توسعه به شمار می‌رود از اقدامات آموزش و پرورش و اعضای شورای آموزش و پرورش در شرایط همه گیری کرونا و آموزش در نقاطی که پوشش اینترنت و تلویزیون وجود ندارد قدردانی کرد و تلاش بیشتر برای رفع کمبودهای موجود را خواستار شد.

استاندار سیستان و بلوچستان به مشکلات کمبود گاز اشاره کرد و افزود: سهمیه گاز استان ۳۰ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش پیدا کرده و از سویی تعداد پنج هزار انشعاب گاز شهری به ۴۹ هزار انشعاب افزایش یافته و ۴۰ هزار انشعاب دیگر نیز آماده واگذاری است و در کنار آن نیز مبلغ پنج میلیون تومان وام قرض الحسنه به متقاضیان اعطا می‌شود.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته ۶۰ درصد سهمیه گاز مایع جذب می‌شد و هم‌اینک ۹۰ درصد سهمیه گاز مایع جذب و ۴۹ هزار مشترک گاز شهری هم اضافه شده که این موارد اقدامات شایانی برای رفع مشکلات مردم در حوزه تامین گاز در استان است که قابل انکار نیست.

موهبتی ادامه داد: در بحث آرد نیز ۲هزار و۵۰۰ تن در سالجاری به سهمیه سیستان و بلوچستان افزوده شد و این در حالیست که در ۱۰ سال گذشته هیچ گونه افزایش سهمیه آرد در استان وجود نداشته است .

وی افزود: توزیع سهمیه نیز به گونه‌ای بود که در برخی نقاط ۱۶ کیلو و در برخی مناطق چهار کیلو سرانه آرد دریافت می کردند که با برنامه ریزی و در نظر گرفتن شاخص های مختلف اصلاح سهمیه انجام گرفت.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هر چند با شرایط ایده آل فاصله داریم و مافیای قاچاق آرد وجود دارد ولی با کسانی که زیاده خواهی داشتند برخورد شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه ارتباطات در ابتدای دولت دوازدهم ۳۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت برخوردار بودند و هم‌اینک بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ روستا به اینترنت دسترسی دارند و طی چهار ماه آینده نیز هزار و ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۳۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز به اینترنت دسترسی پیدا خواهند کرد.

موهبتی تاکید کرد: فرمانداران موظفند خدمات نظام در استان را تشریح کنند و مدیران را نیز به این موضوع موظف کنند و در این زمینه مطالبه‌گری داشته باشند.

وی تصریح کرد: دولت در شرایطی این خدمات را ارائه می دهد که کشور با درآمد نفتی هشت میلیارد دلار روبروست در حالیکه در دولت های گذشته این رقم ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیارد دلار بوده که این نشان می دهد ارائه خدمات در چنین شرایطی بسیار حائز اهمیت و نشان از توجه به این استان دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه جذب خیرین کشوری و خیرین محلی انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه فرمانداران باید ارتباط تنگاتنگی با خیرین داشته باشند، افزود: علاوه بر اقداماتی که خیرین در استان منشا اثر می شوند آنچه که بیشتر اهمیت دارد پیوند مردم سراسر کشور با مردم سیستان و بلوچستان است.
موهبتی گفت: در بحث معادن نیز اتفاقات خوبی رخ داده و یکی از معادن مهم استان با ذخیره حدود ۲۵ میلیون تن طلای خالص رونمایی شد که با احتساب ذخایر معادن قبلی هم‌اینک ۳۸ میلیون تن ذخیره معدن طلا در استان شناسایی شده است.

وی جمع آوری متکدیان و معتادان از سطح معابر و خیابانها و نگهداری آنان در مراکز ماده ۱۶ و توجه فرمانداران به بازارچه های مرزی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در آینده نزدیک مرز پیشین به صورت رسمی راه اندازی خواهد شد و فرمانداران سراوان و هیرمند نیز باید تبدیل بازارچه کوهک و گمشاد را به بازارچه رسمی دنبال کنند ،که با ایجاد زیرساخت‌های لازم به مرز رسمی تبدیل شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا