87 هزار و 646 نفر ساعت آموزش های مهارتی در دلیجان ارایه شد


87 هزار و 646 نفر ساعت آموزش های مهارتی در دلیجان ارایه شد

خمین - ایرنا - رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دلیجان گفت: ۸۷ هزار و ۶۴۶ نفرساعت آموزش‌های مهارتی امسال در این شهرستان ارایه شده که ۴۸ هزار و ۲۳۱ نفر ساعت آن در مراکز ثابت و بقیه در مراکز سیار شهری بوده است.

«عباس توکلی‌زاده‌تجره» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود :۶۷۵ نفر ساعت آموزش مهارتی برای سربازان وظیفه در صنایع خودرو و کارآفرینی در پادگان دلیجان ارایه شده است.
وی ادامه داد: ۲ هزار و ۷۵۰ نفرساعت کارآفرینی صنایع خودرو و خیاطی نیز امسال به زندانیان دلیجان آموزش داده شد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دلیجان اضافه کرد: ۱۰ هزار و ۷۴۲ نفر ساعت کارآموزی در محیط کار واقعی شامل تمام مشاغل تعمیرکاری خودرو، برق و آشپزی از سوی فنی و حرفه ای در سال جاری دلیجان انجام شد.
توکلی‌زاده با اشاره به فعالیت پنج آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در این شهرستان گفت: سه آموزشگاه در زمینه مراقبت و زیبایی بانوان و ۲ آموزشگاه ۲ منظوره برادران و خواهران نیز در رشته‌های فناوری اطلاعات، امور مالی و فناوری مد فعالیت دارند.
وی هدف از آموزش فنی و حرفه‌ای را گسترش توانایی‌ها و دانش افراد جویای کار و حتی شاغلان دانست و گفت: آموزش و پژوهش، تولید استانداردهای آموزشی و ارزشیابی مهارت نیروی کار در دستور کار است.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دلیجان بیان کرد: این فرایند از طریق آموزش در مراکز ثابت بخش دولتی، تیم‌های سیار شهری و روستایی، صنایع و صنوف، دانشگاه، زندان و پادگان‌ها و همچنین آموزش در بخش غیردولتی در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد انجام می‌شود.
توکلی‌زاده افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نسبت به تامین و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و ارتقای فرهنگ مهارت‌های فنی جامعه اقدام می‌کند و همچنین در کنار فعالیت آموزشی، تعیین صلاحیت حرفه‌ای افراد متقاضی نیز انجام می‌شود.
دلیجان واقع در نوار جنوبی استان مرکزی دارای ۵۰ هزار نفر جمعیت است و پنج آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در این شهرستان فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج