امام جمعه ایلام: نقش ناجا در پیاده روی اربعین حسینی(ع) ستودنی است


امام جمعه ایلام: نقش ناجا در پیاده روی اربعین حسینی(ع) ستودنی است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با قدردانی از تلاش نیروی انتظامی در برپایی هرچه باشکوه‌تر آئین پیاده روی اربعین در سال های گذشته گفت: تامین امنیت این آئین باشکوه یکی از صحنه های موفق نیروی انتظامی است.

به گزارش ایرنا، حجت ‌الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار شامگاه دوشنبه در دیدار با جانشین معاون هماهنگ کننده و فرمانده قرارگاه اربعین ناجا، اظهار داشت: اربعین یک حرکت ضد استکباری و بصیرت آفرین است، دشمن در برابر این حرمت عظیم ایستاده، ما نیز نباید منفعل باشیم، باید فرهنگ اربعینی را انعکاس دهیم، جهان باید با فرهنگ اربعین حسینی آشنا شود.

وی آئین بزرگ اربعین حسینی(ع) را فرصت مهمی برای ترویج اخوت اسلامی و معرفی سبک زندگی ایرانی، اسلامی به جهانیان بیان کرد و افزود: مردم داری و تکریم زائران از مهم ترین ویژگی پلیس جمهوری اسلامی ایران است و کارکرد نیروی انتظامی مبتنی بر رفتارهای جمعی، مشارکتی و پیشگیری اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: یکی از دلایلی که هر سال بر تعداد زائران اربعین حسینی (ع) اضافه می شود، امنیت مطلوبی است که با تلاش نیروهای انتظامی تامین شده است.

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: نیروی انتظامی در اربعین سال‌های گذشته خوش درخشید و توانست این ماموریت بزرگ، سنگین و طاقت فرسا را بدون هیچ‌گونه مشکلی به سرانجام برساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، امنیت و عملکرد پلیس استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: عملکرد مثبت انتظامی استان ایلام، نشانگر تلاش و کوشش صادقانه کارکنان خدوم انتظامی ایلام و تعامل و همکاری مردم برای حفظ نظم و امنیت است.

وی با اشاره به اینکه در ماموریت بزرگ اربعین بین نیروهای نظامی، انتظامی و همچنین سایر نهادهای، دولتی و غیر دولتی هماهنگی و تعامل خوبی وجود دارد، اضافه کرد: حضور میدانی فرماندهان نظامی و انتظامی در بین مردم، ضمن افزایش احساس امنیت، همبستگی و انسجام ملی را به دنبال دارد، لذا پلیس امروز یک پلیس اجتماعی است.

امام جمعه ایلام به پیشرو بودن و مسئولیت پذیری ناجا در برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و یادآور شد: مدیریت ناجا در بحث اربعین قابل تقدیر است و ناجا با شروع زودهنگام، رایحه خوش اربعین را در فضای کشور منتشر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار، به نقش تاثیرگذار اقدامات فرهنگی در خلال آئین بزرگ اربعین اشاره کرد و گفت: جاذبه امام حسین (ع)،تمام آزادی خواهان و مسلمانان جهان را به سوی خود جذب می‌کند، لذا برای گسترش و نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی، ایثار و شهادت را در بین کشورهای بایستی بخشی از بودجه اربعین به برنامه‌های فرهنگی اختصاص داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از اهتمام ویژه ناجا برای برگزاری ماموریت اربعین حسینی قدردانی و ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌های گسترده‌ای که این نیرو خدمتگذار آغاز کرده است، سال آینده با فراهم شدن شرایط لازم برای سفر معنوی اربعین حسینی و ریشه کنی ویروس کرونا، شاهد حضور میلیونی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در استانمان باشیم.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا نیز در این دیدار از تقویت محورهای ماموریتی نیروی انتظامی برای اربعین سال آینده خبر داد و گفت: پلیس آمادگی لازم برای اجرای ماموریت بزرگ اربعین حسینی را دارد و بر ماموریت خود مسلط است و این مهم به یک باور در نیروی انتظامی تبدیل شده است.

سردار محمد شرفی افزود: در صورت مهیا شدن شرایط لازم و اتفاق نظر مسئولان و تصمیم گیری مبنی بر برگزاری کنگره معنوی اربعین حسینی، ناجا این آمادگی را دارد تا با تمام توان سفر زائران را تسهیل و به آنان خدمات رسانی کند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی همانند سال‌های گذشته آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند، تاکید کرد: پلیس برای بهتر برگزار شدن این ماموریت عظیم ماه‌ها قبل از شروع اربعین حسینی اقدامات خود را آغاز کرده است.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تصریح کرد: امروز خدمت به زائران اربعین حسینی در ناجا به یک باور قلبی تبدیل شده و همه عاشقانه منتظر اجرای آن هستند تا اگر خدا خواست و این ویروس منحوس کرونا از جامعه رخت بربست شاهد حضور گسترده مردم از سراسر جهان در این کنگره عظیم باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج