رستورانهای خوب جاده چالوس


تا اواخر دوره قاجار جاده چالوس تنها مسیری خاکی و مالرو بود تا اینکه در سال ۱۳۱۲ رضا شاه دستور ساخت این جاده را صادر کرد؛ از این رو جاده‌ای به طول...

تا اواخر دوره قاجار جاده چالوس تنها مسیری خاکی و مالرو بود تا اینکه در سال ۱۳۱۲ رضا شاه دستور ساخت این جاده را صادر کرد؛ از این رو جاده‌ای به طول ۱۶۳ کیلومتر ایجاد شد تا دو استان تهران و مازندران را به‌هم متصل کند. بعد از ساخت این جاده رفته‌رفته انواع واحدهای اقامتی و رستوران‌های مختلف برای پذیرایی از مسافران، در این جاده شروع به فعالیت کردند. از همان ابتدای ورود به جاده چالوس و با طی‌کردن مسافتی کوتاه، رستوران‌ها، مغازه‌ها و دست‌فروشانی را خواهید دید که ورود به این جاده رؤیایی را نوید می‌دهند.

به دلیل تعداد زیاد رستوران ها در جاده چالوس چالشی در مورد انتخاب بهترین رستورانهای جاده چالوس پیش آمده و مسافران قبل از سفر تحقیقات خود را انجام می دهند تا دچار سردرگمی در انتخاب رستوران نشوند . در این مطلب رستورانهای خوب جاده چالوس را که به بخشی از جذابیت‌های این مسیر زیبا و دل‌فریب تبدیل شده‌اند، معرفی می کنیم .

رستورانهای خوب جاده چالوسرستوران ارکیده

رستوران ارکیده جاده چالوس اولین شعبه از مجموعه رستوران‌های ارکیده است که در سال ۱۳۳۶ توسط مرحوم حاج علی اژدری ممقانی تاسیس شد. این محل در قدیم به چلوکبابی ارکیده شهرت داشت و علت انتخاب نام ارکیده برای آن، به سبد گل هدیه‌ای به مرحوم اژدری مربوط می‌شود که در آن زمان گلی نایاب در ایران بود.در اینجا می‌توانید روی یکی از تخت‌های کنار رودخانه بنشینید یا از فضای سرپوشیده عمومی و فضاهای اختصاصی (آلاچیق‌های دارای تخت) استفاده کنید و از منوی غذاهای ایرانی یا دریایی ارکیده، یک گزینه‌ خوش عطر و مزه را سفارش بدهید. فضای سرسبز درختان و صدای دلنواز رودخانه و هوای مطبوع کوه‌های البرز، لذت غذاخوردن را دوچندان می‌کنند. اکثر مشتریان فضای باز کنار رودخانه را ترجیح می‌دهند؛ هرچند در هوای سرد و بارانی یا شلوغی بیش از حد رستوران چاره‌ای جز انتخاب فضای سرپوشیده نیست.

در منو رستوران ارکیده جاده چالوس، غذاهای لذیذ زیادی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به انواع کباب نظیر کباب شاندیز، کباب سلطانی، کباب بختیاری، جوجه کباب فسنجانی و همین طور باقالی پلو با ماهیچه، ماهی قزل‌آلا کبابی و… پیش‌غذاهایی همچون کشک بادمجان، ماست بورانی اسفناج و زیتون پرورده و انواع نوشیدنی اشاره کرد. ضمن اینکه می‌توانید از کافی‌شاپ نیز استفاده کنید که کیک، قهوه، چای و دمنوش، شیک، آب‌میوه طبیعی، بستنی و گلاسه، ماکتیل، اسموتی و عرقیات گیاهی سرو می‌کند. قیمت غذاهای رستوران ارکیده، نسبتا بالا است؛ هرچند که ارزشش را دارد.

ارکیده یکی از بهترین رستوران‌های جاده چالوس است که فضای بازی کودک نیز دارد. اگر پارکینگ رستوران جای خالی داشته باشد، خودروی خود را می‌توانید در حیاط رستوران پارک کنید یا آن را در کنار جاده بگذارید و خیالتان راحت باشد که پارکبان‌های رستوران مراقب خودروی شما خواهند بود. در صورتی هم که فاصله خودروی شما تا در ورودی زیاد باشد، می‌توانید با ون اختصاصی به‌صورت رایگان خود را به رستوران برسانید. این رستوران خوب جاده چالوس به‌واسطه سرعت و کیفیت خدمات‌دهی، پاکیزگی، کیفیت خوب غذاها شهرت زیادی بین گردشگران دارد. شب‌های تعطیل ممکن است برای خالی شدن تخت منتظر بمانید یا بعد از صرف غذا نتوانید مدت بیشتری بنشینید.
آدرس: کیلومتر ۱۲ جاده چالوس

رستورانهای خوب جاده چالوس
رستوران میرزایی

رستوران میرزایی از رستوران‌های جاده چالوس است که علاوه بر تخت‌های باصفای کنار رودخانه می‌توانید از سالن بزرگ طبقه اول یا سفره‌خانه سنتی فضای باز نیز استفاده کنید. نشستن در کنار رودخانه کرج و تماشای چشم‌انداز پیچک‌های سرسبزی که دور دیوارها و درخت‌ها پیچیده شده است، خوردن یک وعده غذای عالی را خاطره‌انگیز می‌کنند. علاوه بر این، بخشی از رستوران به چای‌خانه اختصاص دارد که می‌توانید از آنجا چای و قلیان و دسر سفارش دهید. در منو رستوران میرزایی جاده چالوس، غذاهای سنتی ایرانی همچون چلوکباب لقمه، کباب لاری، باقالی پلو با ماهیچه، سبزی پلو با ماهی، کباب کوبیده، شیشلیک، کباب ترش و… به چشم می‌خورد.

رستورانهای خوب جاده چالوس
رستوران میرزایی بیش از ۳۰ سال فعال بوده و سابقه خوب آن باعث شده است که به یکی از بهترین رستوران‌های جاده چالوس تبدیل شود. این رستوران بعد از وینه و قبل از سد کرج و در ابتدای جاده چالوس قرار دارد که خود یکی از مزیت‌های ویژه آن به شمار می‌رود. یادتان باشید که در ایام تعطیل، به‌دلیل شلوغی رستوران ممکن است برای گرفتن تخت در کنار رودخانه در نوبت انتظار بمانید.

ساعات کار: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب
آدرس: کیلومتر ۹ جاده چالوس- بعد از وینه و قبل از سد کرج

رستورانهای خوب جاده چالوس

رستوران یوسف

مورد بعدی در لیست بهترین رستوران های جاده چالوس که به شما معرفی می کنیم رستوران یوسف است. البته همان طور که می دانید سرتاسر جاده چالوس مملو از انواع رستوران و کافه است و بهترین رستوران های جاده چالوس به این لیست محدود نمی شود. علاوه بر سالن رستوران، آلاچیق های چوبی باصفا و زیبایی هم در فضای باز قرار گرفته اند که بسیاری از مسافران ترجیح می دهند در این قسمت بنشینند. در رستوران یوسف می توانید انواع غذاهای خوشمزه مثل انواع کباب، جوجه کباب، ماهی و … را سفارش بدهید و در این محیط دلباز و باصفا نوش جان کنید.

آدرس: کیلومتر ۶ جاده چالوس، رستوران یوسف

رستورانهای خوب جاده چالوس

رستوران لاله

رستوران لاله، یکی از بهترین جاها برای صرف صبحانه در جاده چالوس به شمار می‌رود و مناسب زمان‌هایی است که صبح زود به جاده زده‌اید. وعده صبحانه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱ سرو می‌شود که می‌توانید از املت و عدسی تا سرشیر و سوسیس-تخم‌مرغ را سفارش دهید. این رستوران‌ در کنار رودخانه قرار دارد؛ درست همان چیزی که بسیاری از گردشگران برای صرف غذا به دنبالش هستند؛ هرچند وجود آلاچیق زمستانی و تابستانی باعث شده است که در هر فصلی پذیرایی گرمی از مشتریان به عمل آید؛ به‌خصوص که آلاچیق‌ها به سیستم گرمایشی مجهز هستند.

منو رستوران لاله جاده چالوس شامل غذاهای متنوع و خوشمزه‌ ایرانی و فرنگی همچون انواع کباب، جوجه، ماهی و دیزی می‌شود که از کیفیت خوبی برخوردار هستند. از غذاهای معروف اینجا می‌توان به کباب سیزلر لاله، شاندیز مخصوص، خان کباب، کباب ترش، کباب وزیری، جوجه مکزیکی، جوجه فسنجانی و… اشاره کرد.علاه بر این، منوی رستوران شامل انواع سایددیش (کنار غذا) و سالاد، انواع شیک، گلاسه، کوکتل، اسموتی، دمنوش و منو قلیان می‌شود. جای پارک مناسب آن هم در جاده چالوس، یک ویژگی مهم محسوب می‌شود که این رستوران از آن بهره‌مند است.
آدرس: کیلومتر ۷ جاده چالوس

رستورانهای خوب جاده چالوس

رستوران وینه

باغ رستوران نوروزی وینه از قدیمی‌ها و بهترین رستوران‌های جاده چالوس به حساب می‌آید؛ به‌خصوص که در کنار رودخانه قرار دارد و با نشستن روی تخت می‌توانید از صدای دل‌انگیز آب و منظره‌ آبشار مقابل‌تان استفاده کنید.از آنجا که بابت نشستن روی تخت‌ها هیچ محدودیتی برای مشتریان قائل نشده‌اند، با خیال راحت می‌توانید از غذا و محیط سرسبز آن لذت ببرید. فضای سرپوشیده سنتی و آلاچیق‌ها هم گزینه‌های خوبی برای صرف غذا در این رستوران جاده چالوس هستند. آلاچیق‌ها در زمستان سیستم گرمایشی دارند و هر جایی را که برای نشستن انتخاب کنید،‌ چشم‌انداز دلپذیری خواهید داشت.
منو رستوران وینه شامل انواع کباب، دیزی، ماهی، میگو، استیک و جوجه می‌شود که پرطرفدارترین آن‌ها، بختیاری و باقالی پلو هستند. در صورتی که به‌دنبال رستوران خوب برای صبحانه در جاده چالوس هستید، رستوران وینه صبحانه کاملی را در محیطی آرام و دلنشین پیشکش شما می‌کند. قیمت غذاها تاحدودی بالا است؛ هرچند نسبت به سایر رستوران‌های معروف منطقه، قیمت‌های معقول‌تری دارد.
نظافت تخت‌ها و سرویس بهداشتی و آرامش موجود در محیط، کیفیت مطلوب غذاها، چای‌خانه همراه با سماور زغالی و قلیان، دو پارکینگ مجزا، فضای بازی کودکان و… این رستوران خوب جاده چالوس را بین گردشگران پرطرفدار کرده است.
آدرس: کیلومتر ۱۲ جاده چالوس، رستوران وینه

رستورانهای خوب جاده چالوس

دیزی سرای هیمه

بهترین رستوران جاده چالوس برای صرف یک آب‌گوشت لذیذ را می‌توان دیزی سرای هیمه دانست که در آب‌وهوای مطبوع این منطقه حسابی می‌چسبد؛ به‌خصوص که با زیتون پرورده، ترشی مخلوط، سیر ترشی و ماست چکیده موسیر همراه باشد. بعد از غذا هم هیچ چیزی به‌اندازه یک فنجان چای مزه نمی‌دهد. در این محل می‌توانید روی تخت‌های سنتی و زیر درختان سر به فلک کشیده بنشینید و دیزی بخورید. با توجه به اینکه رستوران هیمه و رستوران ارکیده در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند، از پنجره‌های رستوران می‌توانید شاهد رودخانه و فضای رستوران ارکیده باشید.
آدرس: کیلومتر ۱۲ جاده چالوس

رستورانهای خوب جاده چالوس

آشکده کندوان

وقتی به دل جاده چالوس می‌زنید و مخصوصا زمانی که هوا سرد است؛ یک کاسه آش حسابی مزه می‌دهد؛ اما از میان آش‌فروشی‌های زیادی که در این منطقه فعالیت می‌کنند، بی‌شک آشکده کندوان یک سر و گردن بالاتر از بقیه می‌ایستد. شاید به همین دلیل باشد که این رستوران معمولا شلوغ است؛ هرچند با سرویس‌دهی سریع، مشتری را معطل نمی‌گذارد.هزینه‌ خورد و خوراک شما در این رستوران اصلا بالا نیست؛ در واقع چند رستوران کنار هم کندوان تنها گزینه‌های نسبتا ارزان در میان رستوران‌های جاده چالوس هستند.
در منو آشکده کندوان جاده چالوس، آش رشته، آش دوغ، عدسی،‌ لوبیاچیتی، میرزاقاسمی، کشک بادمجان، سیب‌زمینی سرخ‌شده، املت و… گنجانده شده است. رستوران فضای مناسب و بزرگی در داخل و فضای باز و همین طور تراسی با چشم‌انداز زیبا دارد؛ هرچند نباید توقع فضایی آرامش‌بخش یا چیدمان لوکس را داشته باشید. همراه با آش یا غذای خود می‌توانید نان تازه سفارش دهید که برای این منظور باید در صف نان منتظر بمانید. یکی از بخش‌های جالب رستوران، عکس‌های قدیمی هستند که تاریخچه این محل را به تصویر کشیده‌اند. وجود پارکینگ در مقابل رستوران نیز خیال بسیاری از مسافران را راحت می‌کند.
آدرس: جاده چالوس، قبل از تونل کندوان

رستورانهای خوب جاده چالوس

رستوران دونا

رستوران دونا گزینه‌ای عالی برای صرف صبحانه در جاده چالوس است؛ مخصوصا سرشیر و عسل و نان تازه که در آب‌وهوای مطبوع این منطقه و چشم‌انداز زیبایش، لذیذ و فراموش‌نشدنی خواهد بود. این رستوران جاده چالوس اغلب شلوغ است؛ اما سرویس‌دهی سریعی دارد و از جمله رستوران‌های بین‌راهی است که معمولا با غذاهای سالم و باکیفیت و خوشمزه، مشتری را راضی نگه می‌دارد. در اینجا خبری از یک رستوران لاکچری و لوکس نیست؛ هرچند اکثر مشتریان از کیفیت غذا رضایت دارند و قیمت غذاهای رستوران دونا در مقایسه با سایر رستوران‌ها، معقول و مقرون‌به‌صرفه است.

از غذاهای پرطرفدار آن می‌توان به کباب بره، باقالی پلو با گوشت گردن، ماهی قزل‌آلا، کباب ترش، میرزاقاسمی و… اشاره کرد که برای یک بار هم که شده باید امتحان کنید. سوپ‌ها، سالادها، ساندویچ‌ها و آب‌میوه‌های تازه نیز سایر بخش‌های منو رستوران دونا را تشکیل می‌دهند. در این رستوران برای جای پارک مشکلی نخواهید داشت و در نتیجه می‌توانید بدون هیچ دغدغه‌ای لحظه‌های خوشی را سپری کنید.
آدرس: کیلومتر ۷۵ جاده چالوس
رستورانهای خوب جاده چالوس

رستوران پامچال

اگر به‌دنبال رستوران کنار رودخانه در جاده چالوس هستید، رستوران پامچال می‌تواند جزو انتخاب‌های شما باشد. این رستوران، محیط فوق‌العاده دلنشین، آرام‌بخش و خلوتی دارد و از همین رو گردشگران این محل را برای صرف غذا در نظر می‌گیرند؛ هرچند که قیمت غذاهای رستوران قدری گران است.یکی از ویژگی‌های متمایز رستوران پامچال، پخش موسیقی زنده در آن است که با چشم‌اندازی زیبا از رودخانه کرج، لحظه‌هایی فراموش‌نشدنی را برایتان خلق خواهد کرد؛ ضمن اینکه در فصل سرما می‌توانید از فضای سرپوشیده استفاده کنید.
غذاهای ایرانی از جمله انواع کباب و جوجه در منوی رستوران پامچال به چشم می‌خورد. پس از صرف غذا هم می‌توانید به کافی‌شاپ آن سر بزنید.
آدرس: کرج، جاده چالوس، حصار بالا

رستورانهای خوب جاده چالوس

رستوران تیروژ

تیروژ (سرآشپز حم) یکی دیگر از رستوران‌های خوب در ابتدای جاده چالوس است که بعد از میدان امیرکبیر قرار دارد؛ همین ویژگی باعث شده است که شهروندان کرجی و تهرانی خیلی راحت و سریع به آن دسترسی داشته باشند. در همان ورودی رستوران، سالنی زیبا وجود دارد که از طریق یک پلکان می‌توان به‌ آلاچیق‌های سیمانی در محیطی دلنشین رسید؛ اما این همه ماجرا نیست و در ادامه محوطه بازی کودکان و آلاچیق‌های چوبی نیز به چشم می‌خورند.
جذاب‌ترین بخش رستوران تیروژ، آلاچیق‌ها و تخت‌های کنار رودخانه هستند که به‌لطف منوی متنوع و اشتهابرانگیز و محیط زیبا و دیدنی می‌توانید حسابی خوش بگذرانید. خیلی از گردشگرانی که راهی شمال می‌شوند، دوست دارند غذای خود را با شنیدن صدای دلنشین آب میل کنند؛ پس این رستوران کنار رودخانه جاده چالوس می‌تواند گزینه‌ای معرکه برای آن‌ها باشد.جذاب‌ترین بخش رستوران تیروژ، آلاچیق‌ها و تخت‌های کنار رودخانه هستند.در کنار تمام این مزایا، سرو صبحانه را هم باید اضافه کنیم که یکی از بهترین جاها برای صبحانه در جاده چالوس است.
از منوی صبحانه رستوران تیروژ می‌توانید سینی صبحانه انگلیسی دونفره (نیمرو، لوبیا، قارچ، بیکن، هات داگ، آب‌میوه)، سینی مخصوص صبحانه سرآشپز حم دونفره (خامه، عسل، نیمرو، ژامبون، املت، چای)، قهوه، کیک روز، قلیان و… سفارش دهید.
رستوران تیروژ حتی در فصل پاییز و زمستان هم باصفا است؛ چراکه در آلاچیق‌ها بساط لحاف و کرسی پهن می‌شود و می‌توانید با حس نوستالژیک روزهای کودکی، از غذا و محیط زیبای آن لذت ببرید. منوی رستوران تیروژ شامل کباب تبریزی، ماهی قزل‌آلا، کباب بره، قارچ‌ ویژه، غذاهای نسبتا مدرن (پاستا، پیتزا، جوجه چینی)، پیش‌غذاها، نوشیدنی‌ها و… می‌شود.
آدرس: جاده چالوس، سرودار، کیلومتر ۶

رستورانهای خوب جاده چالوس

رستوران آبی

رستوران آبی بعد از تونل کندوان و در منطقه سیاه‌بیشه قرار گرفته است و چشم‌انداز بی‌نظیری به دره‌های سیاه‌بیشه و کوهستان دارد که خود دلیل اصلی حضور بسیاری از گردشگرن در آن است. از آنجا که این رستوران به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند، برای صرف صبحانه در جاده چالوس گزینه‌ مناسبی به حساب می‌آید. رستوران آبی، سالن بزرگ و سرویس‌ بهداشتی تمیزی دارد و در مقابل آن فضای خوبی برای پارک خودرو در نظر گرفته شده است. این رستوران جاده چالوس به‌واسطه همه مزیت‌هایی که ذکر شد، جزو بهترین غذاخوری‌های منطقه محسوب می‌شود.
منوی رستوران آبی تنوع زیادی دارد که شامل غذاهای شمالی نیز می‌شود و از جوجه کباب و کباب ترش تا چلو ماهی سفید، میرزا قاسمی، چلو گردن، چلوکباب بره مخصوص و زرشک پلو با مرغ را در بر می‌گیرد. با وجود کیفیت خوب غذاها، قیمت غذاهای رستوران آبی جاده چالوس قدری بالا است.
آدرس: جاده چالوس، بعد از تونل کندوان، منطقه سیاه بیشه، رستوران آبی

رستورانهای خوب جاده چالوس

رستوران ارغوان

مجتمع اقامتی گردشگری ارغوان، از رستوران‌های خوب جاده چالوس است که غذاهای باکیفیت و تازه را در محیطی شیک و دنج پیشکش مهمانان خود می‌کند. این مجموعه که پیش‌تر با عنوان «رستوران یوسف» فعالیت می‌کرد، در سال ۱۳۹۴ کار خود را با نام رستوران ارغوان آغاز کرد و از آن زمان مشغول خدمات‌رسانی است.

رستوران دارای آلاچیق‌های چوبی ۶، ۹ و ۱۲ نفره با چشم‌اندازی به کوهستان است که به گرمایش از کف و سیستم خنک‌کننده اسپیلت مجهز هستند و ضمن استراحت می‌توانید غذا و چای و قلیان سفارش دهید. یکی از نقاط قوت رستوران ارغوان جاده چالوس، پخش موسیقی زنده از ساعت ۹ شب تا ۱۲ شب هر شب است که لذت حضور در این محل و صرف غذا را خاطره‌انگیزتر می‌کند. انواع غذاهای سنتی و ایرانی نظیر چلو کباب برگ، چلو کباب بختیاری، چلو کباب لقمه، دیزی مخصوص و همین طور غذاهای فرنگی در منوی رستوران ارغوان وجود دارد.
به‌لطف پارکینگ اختصاصی مجموعه توریستی ارغوان با ظرفیت ۵۰ خودرو دیگر نیازی نیست نگران جای پارک باشید. از آنجا که این مجموعه در فاصله بسیار نزدیکی به کرج و تهران قرار دارد، حتی اگر مسافر شمال هم نباشید، می‌توانید سری به اینجا بزنید و از غذاهای آن نهایت لذت را ببرید؛ ضمن اینکه در کنار آلاچیق‌های چوبی امکان استفاده از کافی‌شاپ و چای‌خانه سنتی و قلیان نیز وجود دارد.سالن پذیرایی این مجموعه نیز برای برگزاری مراسم عروسی و جشن‌ها مناسب است. ضمن اینکه مجتمع اقامتی گردشگری ارغوان، چهار هتل‌آپارتمان به‌صورت سوئیت‌های لوکس با امکانات کاملا مجهز دارد.
آدرس: کرج، کیلومتر دو جاده چالوس، روبه‌روی سازمان آب، سمت چپ جاده

رستورانهای خوب جاده چالوس

رستوران لادن

چه چیزی بهتر از یک رستوران کنار رودخانه در جاده چالوس که جای پارک داشته باشد و بتوان در هوای مطبوع و خنک این منطقه، دلی از عزا درآورد. باغ رستوران لاله این ویژگی‌ها را دارد؛ ضمن اینکه به انتخاب شما، ماهی زنده را صید و برایتان طبخ می‌کند. سرویس‌دهی عالی، قیمت‌های خوب، محیط مناسب برای خانواده‌ها و کیفیت خوب غذاها را نیز به فهرست مزایای این رستوران خوب جاده چالوس اضافه کنید.یکی از نکته‌های جالب درباره این رستوران، استفاده از سیستم سازه چادری برای آلاچیق‌ها است که تاثیر زیادی در جذابیت آن داشته است.
آدرس: کیلومتر ۶ جاده چالوس

رستورانهای خوب جاده چالوس

رستوران باغ پدری

اگر به‌دنبال یک رستوران خوب در جاده چالوس هستید، رستوران باغ پدری با بیش از چهل سال سابقه درخشان می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند. پارکینگ اختصاصی و جای پارک آسان، پخش موسیقی، نداشتن مالیات بر ارزش افزوده، یک سالن ۸۰ نفری، ۱۵ آلاچیق ۱۵ نفری در محیطی دلنشین با درختان سر به فلک کشیده، استفاده از مواد اولیه درجه یک، آبشار و جوی آب، سرویس‌دهی خوب، پرسنل آموزش دیده و… همگی از تجربه‌ای خوشمزه و بی‌نظیر حکایت دارند.
آدرس: کیلومتر ۱۰ جاده چالوس، پلاک ۵۹

رستورانهای خوب جاده چالوس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !