60 درصد برنامه‌های امسال سوادآموزی قزوین محقق شده است


60 درصد برنامه‌های امسال سوادآموزی قزوین محقق شده است

قزوین - ایرنا- معاون نهضت سوادآموزی استان قزوین با بیان اینکه امسال برای آموزش چهار هزار و ۶۰۰ نفر بی‌سواد و کم‌سواد سهمیه داشتیم،گفت: با توجه به شرایط کرونا تاکنون موفق به جذب ۶۰ درصد این افراد شدیم.

کبری جعفربیگلو روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شرایط موجود و روند شیوع کرونا، متاسفانه خانواده‌ها رغبت چندانی برای ادامه تحصیل و سوادآموزی ندارند و این موضوع را جزو اولویت‌های خود نمی‌دانند.

وی اظهار داشت: محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، نگرانی از ابتلا و نیز در اولویت قرار نداشتن سوادآموزی از دلایل اصلی کم شدن استقبال افراد بی‌سواد و کم‌سواد برای شرکت در دوره‌های نهضت سوادی است با این وجود همچنان نام‌نویسی در کلاس‌های سوادآموزی تا بهمن‌ماه ادامه دارد.

جعفربیگلو با بیان اینکه سخت‌ترین کار در عرصه سوادآموزی شناسایی افراد بی‌سواد است، اظهار داشت: مشارکت نهادهای دولتی، دهیاران و بخشداران در شناسایی بی‌سوادان بسیار تاثیرگذاران است و امیدواریم این قشر ما را در شناسایی بی‌سوادان و آموزش آنها همراهی کنند.

این مسوول با بیان اینکه جامعه هدف ما افراد ۱۰ تا ۴۹ سال هستند،افزود: استان قزوین با میانگین باسوادی ۹۸.۹ درصد جز استان‌های برتر کشور در حوزه سوادآموزی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: نهضت سوادآموزی استان سه عنوان برنامه عملیاتی، شاخص‌های توسعه مراکز یادگیری محلی، سوادآموزی و یادگیری مادام‌العمر و توسعه توانمندسازی نیروی انسانی را در دستور کار قرار داده است.

جعفربیگلو با بیان اینکه آموزش افراد بی‌سواد به مراتب خیلی سخت‌تر از دانش آموزان است،تصریح کرد: تلاش می شود در کنار سوادآموزی، مهارت‌های لازم و حرفه‌آموزی را نیز به افراد ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: همچنین در شرایط کرونا آموزش فردبه‌فرد و خودآموز در دستور کار معاونت سوادآموزی قرار دارد و از ظرفیت دانش آموزان و افراد باسواد خانواده‌ها نیز استفاده می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: برای ریشه‌کن کردن بی سوادی در استان در حال برنامه‌ریزی هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...