اگرچه تراکتور اشتایر کانزپت اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ رونمایی شده اما اخیراً با دریافت جایزه طراحی خوب سال ۲۰۲۰ خبرساز شده است.
اگرچه اشتایر کانزپت کاملاً مفهومی طراحی شده اما دارای سیستم هیبریدی ماژولاری است که شامل یک پیشرانه دیزلی، یک ژنراتور و ۵ پیشرانه الکتریکی میباشد. شایان ذکر است همه این پیشرانهها بهصورت انفرادی کنترل میشوند.
چهار پیشرانه الکتریکی در چرخ ها قرار گرفته و نیروی خود را از مجموعه باتری نصب شده در مرکز تراکتور دریافت میکنند. اشتایر میگوید این سیستم باعث ایجاد راندمان بالا و کاهش قطعات متحرک میشود زیرا قطعات گیربکس و سیستم هیدرولیک حذف شدهاند و میزان تلفات انرژی کمتر شده است.
این سیستم هیبریدی پیچیده همچنین میتواند انرژی را در زمان حرکت در سرپایینی احیا و جذب کند و با یک سوکت استاندارد هم به راحتی میتوان تراکتور اشتایر را شارژ نمود. استفاده از پیشرانههای الکتریکی در تمامی چرخ ها به معنی استفاده از قدرت در زمان نیاز بوده و این برای کاربری در زمینهای گلی و چمن بسیار خوب میباشد. اشتایر همچنین کانسپت خود را با حالت تمام الکتریکی تولید کرده است.
اشتایر کانزپت به خاطر طراحی خلاقانه و البته کاربردی جایزه طراحی خوب ۲۰۲۰ را دریافت کرده است. این جایزه به تکنولوژیهای کانزپت نیز تعلق گرفته که از جمله آنها میتوان به قوای محرکه هیبریدی با کارایی بالا و ابعاد جمعوجور اشاره کرد.
این تراکتور همچنین دارای یک پهباد با حسگرهای خاص است که در جلوی تراکتور پرواز کرده و دادهها را به کابین میفرستد. به این مورد باید هدآپ دیسپلی و نمایشگری یکپارچه را نیز اضافه کرد.