دولت زمینه حضور مهندسان اردبیلی را در بازسازی قره‌باغ فراهم آورد


دولت زمینه حضور مهندسان اردبیلی را در بازسازی قره‌باغ فراهم آورد

ایسنا/اردبیلرئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: دولتمردان بهتر است در شرایط بازسازی قره‌باغ در جمهوری آذربایجان با تعامل و ارتباط دوسویه زمینه حضور مهندسان اردبیلی را در این بخش فراهم...

انوری 30 دی ماه در همایش بازسازی قره‌باغ که به صورت ویدئوکنفرانس در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در کنار آمادگی 30 شرکت فنی و مهندسی برای مشارکت در بازسازی قره‌باغ، امیدواریم از تجربیات گرانبهای مهندسان و مشاوران استان اردبیل در این بخش استفاده شده و زمینه و بستر کار مطلوب برای فعالان بخش صنعت ساختمان فراهم آید.


وی به توانمندی‌های بخش مهندسی و فنی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل یک‌هزار و 600 شرکت پیمانکاری و 200 شرکت انبوه‌سازی فعالیت می‌کنند و در کنار آنها 25 شرکت مهندسی مشاور نیز در صنعت ساختمان فعالیت دارند.


رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل افزود: در کنار این ظرفیت شرکت‌های پیمانکاری، انبوه‌سازی مسکن و مهندسان مشاور، بیش از یک‌هزار و 200 مهندس فارغ‌التحصیل در استان اردبیل عضو نظام مهندسی هستند که یک ظرفیت خوب برای مشارکت در بازسازی قره‌باغ و جمهوری آذربایجان محسوب می‌شوند.


انوری تصریح کرد: ما به حمایت‌های سیاسی و رایزنی‌های دولتمردان در این زمینه نیاز داریم تا به سرعت نیروی آماده کار در استان اردبیل به آن منطقه عزیمت کرده و در بازسازی قره‌باغ مشارکتی فعال داشته باشند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ در کنار این نیروها و توان فنی و تخصصی، نظام مهندسی ساختمان با رایزنی و هماهنگی شرکت‌های موفق در تولید مصالح ساختمانی استاندارد آمادگی ارسال محموله‌های مختلف را دارند تا از این توان و تجربه نیز استفاده شود.


رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اضافه کرد: قطعا این حضور فنی و مهندسی به تقویت صادرات در این بخش در سال‌های آینده نیز کمک خواهد کرد و ما آمادگی مشارکت با اتاق بازرگانی اردبیل را در برپایی نمایشگاه توانمندی‌های فنی و مهندسی در جمهوری آذربایجان در کنار محصولات تجاری و صنعتی داریم.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته اول اردیبهشت 1403/ قشرین و فگستر دو روی...