انویدیا بی سر و صدا مشخصات G-Sync Ultimate را برای گیمرها تغییر داد


انویدیا بی سر و صدا مشخصات G-Sync Ultimate را برای گیمرها تغییر داد

این روزها انویدیا بی سر و صدا در حال ارائه برخی محصولات و یا تغییراتی مهم است؛ از

این روزها انویدیا بی سر و صدا در حال ارائه برخی محصولات و یا تغییراتی مهم است؛ از معرفی کارت گرافیک GT 1010 گرفته تا تغییرات استاندارد G-SYNC Ultimate برای گیمرها. داستان از چه قرار است؟

در نوامبر سال 2020 بود که NVIDIA استاندارد جدید G-Sync Ultimate را برای مانیتور و نمایشگرهای مخصوص بازی معرفی کرد. یکی از سخت گیری‌هایی که در قوانین G-Sync Ultimate گنجانده شده بود، نیاز به ارائه نور 1000 نیت از سوی نمایشگر بود. بدین ترتیب آنها به صورت خودکار موفق به دریافت گواهینامه HDR1000 نیز می‌شدند.

با این وجود می دانیم که تنها تعداد محدودی از مانیتورهای معرفی شده، می‌توانند شدت نور 1000 نیت را در اختیار گیمرها قرار دهند. بر خلاف دنیای تلویزیون‌ها، در حوزه مانیتورها با محدودیت‌هایی در زمینه نور زمینه روبرو هستیم. غالب مانیتورهای گیمینگ از میزان نور 250 الی 600 نیت بهره می‌برند. در نتیجه انویدیا به این نتیجه رسیده است که تنها تعدادی کمی از مانیتورهای گیمینگ می‌توانند گواهی G-Sync Ultimate را دریافت کنند.

انویدیا بی سر و صدا مشخصات G-Sync Ultimate را برای گیمرها تغییر داد

این مسئله به ضرر انویدیا و گیمرها خواهد بود؛ حال این شرکت در سکوت خبری و بدون سر و صدای رسمی، مؤلفه های فنی G-Sync Ultimate را در بخش HDR کاهش داده است. در مشخصات جدید، Best HDR 1000 Nits به Lifelike HDR تغییر یافته است. اکنون انویدیا مانیتورهای DisplayHDR 600 و DisplayHDR 400 را نیز به زمره مدل‌های G-Sync Ultimate اضافه کرده است.

انویدیا بی سر و صدا مشخصات G-Sync Ultimate را برای گیمرها تغییر داد

در زمینه استاندارد HDR، کیفیت کنتراست یک تلویزیون و یا مانیتور، به شدت نور آن ارجحیت دارد، چرا که اگر مناطق تاریک تصویر بیش از اندازه روشن شوند، هایلات های روشن‌تر بی معنی خواهند بود. بدین ترتیب انویدیا می‌تواند تعداد بیشتری از مانیتورهای گیمینگ کنونی را مشمول گواهی G-Sync Ultimate کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا