معرفی شرکت هواپیمایی پویا


در این مطلب به معرفی شرکت هواپیمایی پویا می پردازیم . این شرکت هواپیمایی یکی از جدید ترین ایرلاین های ایران می باشد . شرکت هواپیمایی پویا در...

در این مطلب به معرفی شرکت هواپیمایی پویا می پردازیم . این شرکت هواپیمایی یکی از جدید ترین ایرلاین های ایران می باشد . شرکت هواپیمایی پویا در زمینه ی حمل و نقل بار فعالیت می کند و به تازگی در زمینه ی حمل و نقل مسافران هم شروع به کار کرده است. با این که نام پویا در زمینه ی مسافربری برای مردم جدید است اما اسم و رسم این شرکت برای شرکت های واردات و صادرات که در این زمینه فعال هستند، به خاطر ارائه ی خدمات خوب و مناسب شناخته شده است. ما امروز می خواهیم تا همه چیز را درباره ی پیشینه، حوزه های فعالیت و در کل هر اطلاعاتی که درباره ی این ایرلاین وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم.
همانطور که در بالا گفته شد، هواپیمایی پویا ایر پویا ایر از جوانترین عضوهای خانواده بزرگ ایرلاین‌های ایران است که در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. قطب اصلی شرکت هواپیمایی پویا ایر در فرودگاه مهرآباد تهران است. ایرلاین پویا ایر که در ابتدا با نام پارس ایر کارگو شناخته می‌شد،‌ در زمینه حمل ونقل بار به صورت بین‌المللی فعال بود و وظیفه حمل بار به ۵ قاره جهان را داشت. پس از آن نام خود را به یاس ایر تغییر داد و سرانجام در سال ۲۰۱۲ نام پویا ایر را برای خود برگزید.

معرفی شرکت هواپیمایی پویا

هدف اصلی پویا ایر حمل بارهای سنگین در مسافت‌های طولانی است، به طوریکه حمل انواع بار از جمله محموله‌های بزرگ،‌ حیوانات زنده،‌ و انواع کالاها را به ۵ قاره دنیا بر عهده دارد. اما در کنار حمل بار این شرکت هواپیمایی تعدادی از هواپیماهای خود را تغییر داده تا قابلیت جابجایی مسافر نیز داشته باشند. هواپیماهای پویا ایر با داشتن محیطی عالی و صندلی‌های راحت و تاشو و بسته‌های خدماتی مخصوص قابلیت جابجایی ۵۲ مسافر را دارند. از دیگر خدمات این شرکت هواپیمایی می‌توان به ایرتاکسی اشاره کرد. این قابلیت از تابستان سال ۱۳۹۶ به خدمات پویا ایر اضافه شد. هواپیماهای این بخش قابلیت جابجایی ۱۷ مسافر را دارند و برای سفرهای خانوادگی بسیار مناسب هستند.

تاریخچه شرکت هواپیمایی پویا

فعالیت های شرکت هواپیمایی پویا که آن را به عنوان پویا ایر هم می شناسند، در زمینه ی حمل بار و ایر تاکسی است که آن را هم در حدود مرزهای داخلی و هم به شکل بین المللی انجام می دهد. کارگو پویا، فعالیت خود را در سطح ۵ قاره ی زمین گسترش داده و به اکثر مقصدها؛ پرواز می نماید. این شرکت هواپیمایی در سال ۱۳۸۷ تاسیس شده و نامش در بین هواپیمایی های فعال ایران قرار دارد. از ابتدای گشایش این شرکت، اساس کاری آن بر اساس حمل و نقل بار بوده و هست اما شرکت هواپیمایی پویا به تازگی در زمینه ی حمل و نقل مسافربری هم فعال شده است. مرکز اصلی فعالیت این شرکت در فرودگاه مهرآباد است اما دیگر قطب های پروازی این ایرلاین در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، فرودگاه بین المللی مشهد و همچنین فرودگاه بین المللی شیراز قرار گرفته است. با این که این شرکت به تازگی فعالیت های مسافربری انجام می دهد اما توانسته رضایت مسافرین را در مسیرهای نه چندان زیاد خود در زمینه ی مسافربری سطح قابل قبولی به دست بیاورد.

لوگو شرکت هواپیمایی پویا

و اما اگر بخواهیم تا فعالیت های این شرکت را در زمینه ی حوزه ی اصلی کاریش بررسی کنیم باید بگوییم که این کارگو یکی از حرفه ای ترین ایرلاین ها است که می تواند در مسیرهای بسیار طولانی، بارهای بسیار سنگین و یا حتی با شرایط خاص و ویژه را جا به جا نماید. در ضمن برای شرکت هواپیمایی پویا این امکان وجود دارد که حیوانات زنده را با امکانات و شرایط ویژه جا به جا نمایند. یکی از دیگر زمینه های فعالیت این شرکت، در زمینه ی ارائه ی جت تجاری است. با بیزینس جت (business jet) می توان افراد و یا گروهی متشکل از افراد به صورت ویژه جا به جا نمود.

معرفی شرکت هواپیمایی پویا

از آن جایی که در ایران گروه های محدودی وجود دارند که می توانند اقدام به ارائه ی جت های خصوصی بنمایند، پویا ایر یکی از شرکت هایی است که این خدمات را ارائه می دهد. یکی از جدیدترین خدماتی که این شرکت به نسبت دیگر خدماتش در سال ۱۳۹۶ به تازگی ارائه داده، به وجود آوردن خط ایرتاکسی است که بر اساس آن این شرکت با استفاده از هواپیماهایی با ظرفیت کم سرنشین و البته با دریافت هزینه ای کم، مسافران را جا به جا می نماید. اولین مسیر این ایرلاین به مقصد هرمزگان بوده است. این هواپیما قابلیت حمل ۲ خدمه ی پرواز و ۱۷ مسافر را در خود دارد. ناوگان حمل و نقل این شرکت دارای ظرفیت ۱۰ تن بار را دارد.

ناوگان مسافربری هواپیمایی پویا ایر

هواپیماهای ناوگان مسافربری هواپیمایی پویا ایر قادر اند تا فاصله ۲۷۵۰ کیلومتری به جابجایی ۵۲ مسافر بپردازند و در صورت حمل بار می‌توانند تا ۱۰ تن بار را در فاصله ۹۵۰ کیلومتری حمل کنند. حداکثر سرعت پرواز این جت‌ها به ۷۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و در مورد فضای داخلی آن‌ها می‌توان گفت که داخل کابین ناوگان مسافربری شرکت هواپیمایی پویا بسیار تمیز و عالی است و دارای صندلی‌های تاشو می‌باشد. خدمه پروازی مجرب و خوش برخورد دارد و سفری امن برای مسافران فراهم می‌کنند. در هواپیماهای مسافربری پویا ایر چهار درب خروجی ورودی دارد. چنان‌چه بلیط هواپیما پویا را از شرکت هواپیمایی پویا ایر خریداری کنید، به توصیه‌های مهمانداران گوش فرا دهید و در مواقع اضطراری از دستورالعمل‌هایشان پیروی کنید. این درب‌های خروج برای زمانی هستند که یک امر اورژانسی در هواپیما پیش بیاید. در این گونه مواقع مسافران با راهنمایی مهمانداران از درب‌های خروج خارج می‌شوند. تعداد خدمه هواپیماهای Jet VIP پویا ایر ۵ نفر می‌باشد. ۴۴ نفر مسافر می‌توانندبه خرید بلیط هواپیمایی پویا اقدام کنند.

معرفی شرکت هواپیمایی پویا
ایرتاکسی شرکت هواپیمایی پویا ایر

شرکت هواپیمایی پویا ایر با داشتن دو فروند هواپیمای ۱۷ نفره توانست شرایط را برای ایرتاکسی در سال ۱۳۹۶ فراهم نماید. این شرکت اولین پرواز‌های ایرتاکسی خود را از هرمزگان انجام داد. این ایرتاکسی‌ها به عنوان پایلوت در مناطق جنوبی ایران مشغول خواهند شد.
این ناوگان بهترین گزینه برای مسافرت‌های هوایی خانوادگی است و برای افرادی که قصد دارند با خانواده خود به سفر رفته و بلیط تهیه کنند تجربه‌ی بسیار لذت‌بخشی خواهد بود. تعداد هواپیماهای این ناوگان ۲ فروند است که هرکدام توانایی حمل ۱۷ مسافر را دارند. برای تهیه و خرید بلیط هواپیمایی پویا می‌توانید به نمایندگان فروش مجاز این شرکت مراجعه نمایید.

ناوگان باربری شرکت هواپیمایی پویا

اصلی ترین هدف شرکت پویا ایر، باربری هوایی است. شرکت هواپیمایی پویا ایر دارای یکی از مجهزترین ناوگان‌های باربری در بین تمام شرکت های هواپیمایی موجود است. هدف اصلی این ناوگان جابجایی محموله‌های سنگین در مسافت‌های طولانی می‌باشد. شرکت هواپیمایی پویا ایر بار‌های سنگین از جمله محموله‌های بزرگ و حتی حیوانات زنده را در بین قاره دنیا جابه‌جا می‌کند. خدمه ناوگان باربری شرکت هواپیمایی پویا ایر ۶ نفر می‌باشد.

بیزینس جت پویا ایرلاین

هواپیمایی بسیار لوکس با طراحی داخل کابین بسیار شیک و مجهز که برای جابجایی مسافران VIP استفاده می‌شود. خدمه این هواپیما فقط شامل خلبان و کمک خلبان می‌شود و ظرفیت مسافران این هواپیما ۱۰ نفر می‌باشد.لازم به ذکر است که حداکثر سرعت این ناوگان تا ۸۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

معرفی شرکت هواپیمایی پویا

کلاس‌های پروازی هواپیمایی پویا ایر

فرست کلاس هواپیمایی پویا ایر
این سطح از کلاس‌های پروازی دارای سطح رفاهی و امکانات بسیار بالاتری از بقیه کلاس‌های پروازی است و مورد استفاده اشخاص مهم و افرادی است که بلیط این سطح را خریداری می کنند در قسمتی جداگانه از بقیه سطوح قرار می‌گیرند و طبعا بدلیل امکانات بیشتر دارای هزینه‌ی بیشتری نیز هستند. از امکانات متنوع این سطح می‌توان به اتاقک اختصاصی، مبل و صندلی، اینترنت، کامپیوتر و سرویس بهداشتی اختصاصی اشاره کرد. برای افرادی که آسایش و امکانات مهمترین فاکتور خرید بلیط هواپیمایی پویا ایر است، پرواز‌های فرست کلاس هواپیمایی پویا ایر بهترین گزینه است.

معرفی شرکت هواپیمایی پویا

بیزینس کلاس هواپیمایی پویا ایر این سطح بندی امکانات مناسبی در اختیار مسافران قرار می‌دهد. صندلی‌های جادار و راحت با امکانات صوتی و تصویری از ویژگی‌های مناسب این سطح می‌باشد. قیمت بلیط کلاس تجاری هواپیمایی پویا ایر از فرست کلاس هواپیمایی پویا ایر پایین تر و از کلاس پروازی اقتصادی هواپیمایی پویا ایر بالاتر است.

معرفی شرکت هواپیمایی پویا

کلاس اکونومی هواپیمایی پویا ایر در این کلاس پروازی امکانات رفاهی معمولی و پایه در اختیار مسافران قرار می گیرد. همچنین شما با خرید بلیط هواپیمایی پویا ایر کلاس اقتصادی تنها از یک صندلی برخوردار خواهید بود و قیمت این سطح نیز پایین تر از دیگر سطوح پروازی قرار دارد. معمولا کلاس پروازی اقتصادی در تمام شرکت های هواپیمایی موجود است.
معرفی تعدادی از هواپیماهای شرکت هواپیمایی پویا ایر
هواپیمای توربوفن An-74 پویا ایر
اولین پرواز خود را در سال ۱۹۷۷ انجام داد. این هواپیما یک هواپیمای سبک ترابری چند منظوره است که برای عمل در مناطق قطبی طراحی شده است. این هواپیما که برای جایگزینی An-26های قدیمی طراحی شده است، برای حمل بار، تجهیزات و مسافر در فواصل کوتاه و متوسط استفاده می‌شود و قابلیت پرواز در تمامی شرایط آب و هوایی از ۶۰- تا ۴۵+ درجه سانتیگراد و در هر ارتفاعی از قطب شمال تا مناطق کوهستانی را دارا می‌باشد. هواپیمای An-74 می‌تواند در تمامی اوقات سال در روز یا شب در مسیرهای محلی یا بین‌المللی مورد استفاده قرار گیرد. این هواپیما قابلیت نشست و برخاست در باندهای کوتاه و از روی زمینهای پر از سنگریزه، یخی و یا پوشیده از برف را دارد.
* دهانه بال: ۹۸/۳۱ متر
* نسبت منظری بال: ۳/۱۰
* طول کلی: ۰۷/۲۸ متر
* ارتفاع: ۷۵/۸ متر
* وزن با بیشترین سوخت (بدون بار): ۱۳۲۰۰ کیلوگرم
* بیشترین وزن برخاست: ۳۴۸۰۰ کیلوگرم
* بیشترین سرعت در ارتفاع ۱۰۱۰۰ متری: ۷۰۰ کیلومتر در ساعت
* برد با بیشترین سوخت و ۸۰۰ کیلوگرم بار مفید: ۴۴۰۰ کیلومتر
ایلیوشینایل-۷۶ پویا ایر
یک هواپیمای جت چهارموتوره ترابری ساخت شرکت هواپیماسازی ایلیوشین در کشور روسیه است. این هواپیما برای شرایط سخت طراحی شده است و توانایی خیز و فرود را در فاصله کوتاه و زمین‌های ناهموار در هر گونه شرایط نامساعد جوی دارد.
مدل‌هایی از این هواپیما برای سوخت‌رسانی هوایی، هشدار پیش‌هنگام هوابرد (آواکس) و همچنین عملیات آتش‌نشانی هوایی به‌کار می‌رود.

مسیرهای شرکت هواپیمایی پویا ایر

مسیرهای شرکت هواپیمایی پویا ایر علاوه بر سفرهای داخلی شامل انواع سفرهای خارجی به ۵ قاره مختلف در انواع سفرهای باربری و مسافرتی می باشد و هرروزه به تعداد مسیر‌های آن اضافه می‌شود.
نکته‍ بسیار مهمی که باید در ارتباط با پویا ایرلاین در نظر گرفته شود ناوگان بسیار مجهز و پیشرفته‍ آن است که مورد تائید بسیاری از استانداردهای بین المللی می‍باشد و همچنین مورد دیگری که شرکت هواپیمایی پویا ایر را از سایر شرکت‍ های هواپیمایی متمایز می‍کند پروازهای منظم و بدون تاخیر آن است.
پروازهای پرتردد داخلی پویا ایر
پرواز پوبا یزد-تهران و بالعکس
پرواز پوبا تهران-بندرعباس
پرواز پوبا تهران-مشهد
پرواز پوبا تهران-شیراز
پرواز پوبا تهران-گرگان

معرفی شرکت هواپیمایی پویا

حقوق مسافرین در پرواز پویا ایر

• هرگونه اعمال تبعیض بین مسافران خلاف قانون است و باید تمام مسافران از خدمات شرکت هواپیمایی پویا ایر به طور یکسان بهره ببرند.
• رفتارهای توهین آمیز و غیر متعارف از سوی مسافران و یا کارمندان پرواز پویا ایر که باعث بروز وضعیت ناهنجاری در محیط‌ های پروازی اعم از ترمینال، فرودگاه و یا داخل هواپیما پویا ایر شود خلاف قانون است و پیگیرد قانونی دارد.
• مسافر بیمار در دوره پس از عمل جراحی و یا دوران نقاهت از قاعده مسافرین توانخواه مستثنی هستند و تابع مقررات حمل بیمار شرکت حمل کننده خواهند بود.
• شرکت‍های هواپیمائی و دفاتر نمایندگی فروش بلیت موظف هستند، بلیت مسافر را با مشخصات کامل اعم از شرایط و ضوابط بلیت صادره، قیمت نهائی (بهای پایه، عوارض، قواعد ابطال و هزینه های اضافی)، نام شرکت حمل کننده و سایر اطلاعات ضروری به مسافر ارائه نمایند.
• در صورت بروز تاخیر در انجام پرواز پویا ایر بر اساس ساعت پرواز مندرج در بلیط هواپیمایی پویا ایر مسافر، اقدامات ذیل می‌بایست توسط شرکت هواپیمایی پویا ایر انجام شود.
• درصورت تأخیر بیش از یکساعت و کمتر از دو ساعت از پرواز پویا ایر، از مسافران پذیرائی نوع اوّل بعمل خواهد آمد و ارائه این پذیرائی مشروط به وجود زمان کافی جهت پذیرایی و عدم افزایش تأخیر بیشتر می‌باشد و اگر تاخیر بین ۲ تا ۴ ساعت باشد بایستی:
o انجام پذیرائی مناسب حداقل نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهی
o فراهم نمودن امکان برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاع رسانی
o تغییر پرواز پویا ایر در صورت درخواست مسافر و امکان انجام آن
o انجام اقدامات لازم جهت اعزام با سایر شرکت های هواپیمائی (در صورت درخواست مسافر) و در صورت وجود پرواز در همان مسیر ویا انتقال به مقصد نهائی ازطریق مسیرهای جایگزین (بجز مسیر درج شده دربلیط هواپیما پویا ایر) استرداد کامل وجه بلیط هواپیمایی پویا در صورت انصراف مسافر از ادامه پرواز
• در نهایت برای تاخیرهای بیش از ۴ ساعت در پرواز پویا ایر، شرکت هواپیمایی پویا ایر موظف است علاوه بر رعایت مفاد بند ب، نسبت به جبران خسارت به میزان مربوطه اقدام نماید.
• مسافردر صورت فقدان و یا آسیب دیدگی چمدان و بار همراه، لازم است بلافاصله قبل از ترک فرودگاه گزارش و لیست محتویات آن را به شرکت هواپیمایی پویا ایره ارائه فرمایند.
• در صورت نبود و یا آسیب دیدگی چمدان و بار همراه، شرکت هواپیمایی پویا ایر براساس دستورالعمل پیگیری، جستجو و یا جبران خسارت خود وفق پیمان ورشو که در سال ۱۳۶۴ به تصویب مجلس نیز رسیده است موظف به تأمین رضایت مسافران هواپیمایی پویا ایر است.
• در صورتی که پروازدرمکانی به غیرازمقصد مسافر و یا نقطه میانی در پروازهای اتصالی مندرج در بلیط هواپیمایی پویا ایر توقف نماید شرکت هواپیمایی پویا ایر موظف است که : مسافر را به مقصد پرواز منتقل نماید و یا ضمن پرداخت هزینه‌ی بلیط هواپیما پویا و خسارات به مبدا بازگرداند.
• در صورت تأخیر در تحویل چمدان و بار همراه، ضروری است مسافران حداکثر ظرف مدت ۲۱ روز نسبت به اعلام مراتب بصورت کتبی به شرکت حمل کننده اقدام کنند.
• در صورتیکه به رغم داشتن بلیت تأیید شده، شرکت هواپیمایی از پذیرش مسافر به لحاظ محدودیت های شرکت حمل کننده اعم از بازرگانی، فنی ویا عملیاتی امتناع نماید، در اینصورت شرکت حمل کننده موظف به استرداد وجه و همچنین ارائه یک بلیت رایگان مشابه از لحاظ مسیر و کلاس پروازی به مسافر می‌باشد.
• شرایط خاص مسافر توان‌خواه می‌بایست در زمان خرید بلیط بلیط هواپیما پویا و حداکثر تا ۴۸ ساعت قبل از پرواز پویا به شرکت هواپیمایی پویا ایر اعلام گردد. ضروری است، مسافر جهت آگاهی از چگونگی این خدمات با دفتر شرکت هواپیمایی پویا ایر تماس حاصل فرمایند.
• به جهت تأمین تسهیلات رفاهی و ایمنی مسافرین توان‌خواه، شرکت هواپیمایی پویا ایر در چارچوب دستورالعمل های تخصصی مربوطه، اقدامات لازم را در ارائه خدمات مناسب و رایگان معمول خواهد نمود.
• شرکت هواپیمایی پویا ایر موظف هستند، جرائم مقرر در این دستورالعمل را براساس امکانات موجود در قالب پرداختهای اعم از الکترونیک، اعتباری، حواله و… به نحوی که از سوی مسافرین قابل بهره برداری جهت ابتیاع بلیط هواپیما پویا در مسیر دلخواه داخلی باشد، با ذکرمبلغ تحویل مسافرین نماید.

نکاتی در مورد بار مسافران در شرکت هواپیمایی پویا ایر

۱-حمل کالای خطرناک در هواپیما پویا ایر
کالاهای خطرناک به اقلام و مواردی گفته می شود که سلامت و ایمنی مسافران یا هواپیما را به مخاطره می اندازد. حمل اینگونه اقلام با توجه به دستورالعمل های سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ICAO) و و انجمن شرکت های هواپیمایی (IATA) بوده و حمل این اقلام در داخل جامه‍دان و یا کیف دستی مسافرین اکیدا ًممنوع است.
چند نمونه از این اقلام خطرناک عبارتند از:
*مواد منفجره و لوازم آتش بازی
*گازهای تحت فشار، آتش زا و غیره – لوازم سفری (از قبیل گاز سفری )
*سیلندرهای گاز تحت فشار و سوخت فندک
*گازهای فوق سرد شده – نیتروژن مایع
*مایعات آتش‍زا – رنگ، تینر، محلول ها، آستون، انواع پاک کننده ها، آب بند، درزگیر و رزین‍ها و چسب‍ها
*جامدات – مواد آتش‍زا و کبریت
*مواد اکسید کننده و اکسید شونده از قبیل سفیدکننده‍ها و پاک کننده‍ها
*مولدهای اکسیژن شیمیایی، بادکننده های کیسه های هوا، واحدهای کیسه هوا
*دی اکسید کربن (یخ خشک)، اکسیژن مایع سرد شده
*لوازم اطفای حریق
*چسب ها
*آلات صنعتی از قبیل فشارسنج، کلیدهای جیوه ای، لوازم یکسو کننده
*آرسنیک، سموم دفع آفات نباتی، گاز اشک آور
*هرنوع چراغ قوه
*مواد عفونی – مواد حامل ویروس و باکتری که انسان و حیوان را تحت تاثیر قرار می دهند .
*مواد رادیواکتیو – آلاتی که دارای منبع رادیواکتیو جهت تحقیقات ایزوتوپ های رادیواکتیو می باشند .
*مواد سمی و مسموم
۲- حمل حیوان در هواپیما پویا ایر
بر اساس مقررات سازمان هواپیمایی کشور، ورود هرگونه حیوان زنده به داخل کابین هواپیما پویا ایر ممنوع است.حمل حیوان زنده باید از طریق انبار بار هواپیما و براساس مقررات یاتا صورت گیرد و علاوه بر آن، قوانین دولت کشورهای مقصد و ترانزیت باید مد نظر قرار گرفته شود. همچنین حمل حیوانات زنده مستلزم پرداخت هزینه است.

معرفی شرکت هواپیمایی پویا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس