سوپ مرغ غذای مناسب برای زمان اسهال


سوپ مرغ غذای مناسب برای زمان اسهال

ایسنا/خراسان شمالیمدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: سوپ مرغ غذای مناسبی برای زمان اسهال است چون این سوپ حاوی مواد مغذی و الکترولیت هایی بوده که الکترولیت ها و مواد مغذی از دست رفته در اسهال را جبران...

نسرین علیزاده در گفت و گو با ایسنا، افزود: در زمان اسهال از جوجه آب پز یا بخارپز استفاده کنید چرا که این نوع طبخ جوجه، قوام ملایم و مناسبی ایجاد می‌کند و قابلیت هضم پروتئین جوجه را بالا می‌برد همچنین مواد مغذی لازم در شرایط اسهال را تامین می کند.

وی بیان کرد: مصرف مایعات به ویژه آب در طول روز برای جبران کم آبی بدن در این افراد توصیه می‌شود و بهتر است مایعات بین وعده های غذایی نوشیده شود و حجم غذا در هر وعده غذایی کاهش یابد.

علیزاده توصیه کرد: در زمان اسهال سیب زمینی آب پز یا بخارپز ساده و نرم شده (پوره) همراه با کمی نمک بدون افزودن روغن و همچنین موز رسیده به دلیل داشتن املاح مفید به ویژه پتاسیم و مواد پره بیوتیکی مصرف شود.

وی با اشاره به این که سس سیب، سیب پخته و کمپوت سیب بدون شکر فواید زیادی از لحاظ تامین مواد مغذی و ایجاد احساس بهتری در زمان اسهال دارد، افزود: البته در صورت ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر، مصرف کمپوت سیب توصیه نمی شود.

علیزاده در زمان اسهال، مصرف نان سفید را بهتر از نان سبوس دار، نان کامل و نان قهوه ای خواند و گفت: البته در صورت ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر لازم است نان و فاقد گلوتن مصرف شود.

وی خاطرنشان کرد: برنج سفید به راحتی در دستگاه گوارش هضم شده و به روده های پرکار در زمان اسهال استراحت می‌دهد همچنین برنج، سبب قوام دهی به مدفوع شل نیز می شود.

علیزاده تاکیدکرد: در شرایطی که اسهال با رعایت توصیه های غذایی ذکر شده بهتر نشد حتی بدتر شد و یا بیش از ۵ تا ۷ روز طول کشید و یا خون خون در مدفوع مشاهده شد لازم است فرد سریعاً به پزشک مراجعه کند تا وضعیت فرد مورد بررسی بیشتر قرار گیرد و در صورت نیاز درمان ویژه برای فرد لحاظ شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم