طرح «شنبه های کتاب» به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون اجرا شد


طرح «شنبه های کتاب»  به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون اجرا شد

شفیعی گفت: طرح «شنبه های کتاب» با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به صورت مجازی با معرفی کتاب «فاطمه (س‌) الگوی زندگی» اثر «حبیب ‌الله احمدی» از انتشارات «فاطمیا» در کانون فرهنگی هنری...

«محمدجعفر شفیعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: شنبه های کتاب، عنوان طرحی است که شنبه های هر هفته، کتابی را جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد برای اعضای کانون و نمازگزاران معرفی می شود، از این رو طرح «شنبه های کتاب» با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به صورت مجازی با معرفی کتاب «فاطمه (س‌) الگوی زندگی» اثر «حبیب ‌الله احمدی» از انتشارات «فاطمیا» در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون اجرا شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون، از اجرای طرح «شنبه های کتاب» در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» به طور مستمر و مداوم خبر داد و افزود: هر هفته کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» برنامه و طرح «شنبه های کتاب» را با هدف معرفی کتاب برای جوانان و نوجوانان در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه یکی از ثمرات ایام فاطمیه باید همین باشد که زندگی ما جلوه ای از زندگی اهل بیت(ع) باشد، ابراز داشت: فاطمه زهرا(س) الگوی کامل و کارآمد است و با توجه به عمر کوتاه و محدود خود نقش‌ های گوناگونی به عنوان الگو بودن در زندگی پر خیر و برکت خود داشته‌ اند.

شفیعی با اشاره به اینکه زندگی و کلام فاطمه زهرا (س) برگرفته از تربیت الهی و قرآنی است، خاطرنشان کرد: زنان جامعه امروزی باید با مطالعه دقیق زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) با سبک زندگی بانوی بزرگ اسلام آشنا شده و آن را الگوی زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه مجموعه مطالب کتاب «فاطمه (س‌) الگوی زندگی» در یک پیش گفتار و سه فصل سیره و روش فاطمه (س)، برخی از فضایل فاطمه (س) و همچنین سیره و روش فاطمه (س) نگارش شده است، گفت: در فصل اول به بیان مباحثی با عناوین فاطمه (س)، قبل از ولادت، ولادت فاطمه (س) یا طلوع خورشید بی‌ غروب، اهتمام به تربیت فاطمه (س) پرداخته است، در فصل دوم برخی از فضایل فاطمه (س) همچون معرفی الگو، ایمان و عبادت فاطمه (س)، حقیقت عبادت فاطمه (س)، اخلاص و ایثار فاطمه (س)، تجلی اخلاق و ایثار فاطمه (س)، شفاعت و عصمت فاطمه (س)، قرآن و مودت اهل بیت (ع) و فاطمه (س) افضل زنان عالم و ... به چشم می خورد و در فصل سوم نیز توجه به سیره اولیا (ع)، زندگی ساده فاطمه (س)، فاطمه (س) پیش و پس از ازدواج، خانه داری فاطمه (س)، همسرداری فاطمه (س)، فاطمه (س) و تربیت فرزندان شایسته اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: تمامی فعالیت های اجرایی کانون در راستای طرح ملی «ایران قوی» در سامانه «بچه های مسجد» ثبت می شوند و بخش قابل توجهی از فعالیت‌ های کانون با توجه به شیوع ویروس کرونا، در قالب فضای مجازی برگزار می ‌شود که از جمله می ‌توان به طرح «شنبه های کتاب» اشاره کرد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!