50 درصد خانه های روستایی خراسان جنوبی مقاوم سازی شده‌اند


50 درصد خانه های روستایی خراسان جنوبی مقاوم سازی شده‌اند

ایسنا/خراسان جنوبیمدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از مقاوم سازی واحدهای روستایی گفت و ادامه داد: در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، بیش از ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در خراسان جنوبی مقاوم سازی...

علی اصغر آسمانی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۷ هزار واحد مسکن روستایی در این استان توسط بنیاد مسکن احداث و به بهره برداری رسید که ۵ هزار واحد آن از محل تفاهم نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی با این نهاد بوده است.

وی افزود: در سال جاری نیز مشابه سال گذشته تفاهم نامه‌ای منعقد شده و در حال اجراست که طبق آن احداث تعداد ۶ هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد شهری در سطح استان در دستور کار است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه به هر متقاضی در این پروژه، ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود، تصریح کرد: تاکنون ۷۶۴۰ قطعه زمین در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان تأمین شد.

آسمانی مقدم با بیان اینکه تاکنون ۲۷۸۱ متقاضی دریافت تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی به بانک‌های عامل معرفی شدند، اظهار کرد: از ۶۱۵۱ متقاضی ثبت نام شده در استان ۳۰۱۲ نفر احراز هویت شدند که از این تعداد حدود ۳ هزار نفر افتتاح حساب داشتند.

وی از مقاوم سازی واحدهای روستایی گفت و ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در خراسان جنوبی در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی مقاوم سازی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی یادآور شد: طرح ساخت پنج هزار واحد مسکن محرومان از سال گذشته در استان آغاز شده که ۱۰۰ درصد این واحدها به پایان رسیده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...