2 بخش طرح گردشگری امید سرخه نیمه اول سال 1400 افتتاح می‌شود


2 بخش طرح گردشگری امید سرخه نیمه اول سال 1400 افتتاح می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل مرکز ارتباطات مردمی و سفرهای نهاد ریاست جمهوری گفت: بخش‌های سه و پنج طرح گردشگری امید شهرستان سرخه استان سمنان نیمه اول سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، روح‌الله بشارت روز سه شنبه در نشست بررسی پیشرفت طرح گردشگری امید سرخه در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، خواستار تسریع در اجرای طرح گردشگری امید سرخه شد و گفت: طرح مجتمع فرهنگی، تفریحی، خدماتی و گردشگری سرخه مورد تاکید رییس ‌جمهوری است و نیاز به جدیت و اهتمام بیشتری دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای تامین اعتبار این طرح مشکل وجود ندارد، افزود: طرح گردشگری امید سرخه در حال حاضر ۲۰ درصد پیشرفت دارد و در نیمه اول سال ۱۴۰۰ بخش های سه و پنج طرح افتتاح می‌شود.

مدیرکل مرکز ارتباطات مردمی و سفرهای نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه زمین‌های اطراف هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود، گفت: این طرح ملی است و به زوار حرم مطهر امام رضا (ع) خدمات‌رسانی خواهد کرد.

یک بخش طرح گردشگری سرخه امسال نهایی می شود

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این نشست تاکید کرد: گام نخست طرح گردشگری امید سرخه تا پایان سال‌ ۹۹ باید نهایی شود.

محمد خیاطیان گفت: اجرای این طرح نیاز به مشارکت استانداری سمنان در زمینه اجرای سیل‌بند و تملک زمین‌های اطراف دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح مشکل اعتباری ندارد ، افزود: پیمانکار دوم نیز برای اجرای گام دوم طرح به‌زودی انتخاب می‌شود و به‌موازات گام اول، کار گام دوم هم انجام می‌شود.

طرح گردشگری سرخه جنبه ملی دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: طرح ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه ملی است و تنها مختص شهرستان سرخه نیست.

منوچهر فخری تأکید کرد: فعالیت پیمانکار برای اجرای این طرح مهم اقتصادی، فرهنگی، عمرانی، گردشگری و زیرساختی استان سمنان سرعت گیرد.

خشایار نیکزادفر، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی و نماینده وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در طرح مجتمع فرهنگی و گردشگری امید سرخه نیز گفت: خرید ۱۰ هکتار زمین در اطراف مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه برای اجرای طرح‌های مختلف زیرساختی باهدف خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به گردشگران در دستور کار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان هم گفت: احداث طرح مجتمع فرهنگی، تفریحی، خدماتی و گردشگری سرخه به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح گردشگری استان از محل مصوبات سفر ریاست‌جمهوری در آذر ۹۷ به تصویب رسید.

مهدی جمال افزود: مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه در بخش گردشگری با ارائه خدمات پذیرایی مانند رستوران و کافه فعالیت می‌کند و کتابخانه، موزه، سالن چندمنظوره، کلاس و کارگاه‌های آموزشی از جمله بخش‌هایی است که در ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: اسکلت و دیوارچینی، جابجایی خطوط انتقال برق، لاشه‌چینی، و بتن‌ریزی، از جمله فعالیت‌های انجام شده برای اجرای این طرح است و تملک زمین‌های اطراف، افزایش قیمت مصالح، بارندگی شدید و سیل‌گرفتگی از جمله مشکلات طرح است.

مجتمع گردشگری سرخه در زمینی به مساحت ۲۴ هزار مترمربع و با زیربنای ۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع در حال احداث است. سرخه در ۲۰ کیلومتری غرب شهر سمنان و در ممحور اصلی تهران- مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی