استاندار کردستان: هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل محروم بماند


استاندار کردستان: هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل محروم بماند

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان بر رفع مشکلات حوزه تعلیم و تربیت در استان تاکید کرد و گفت: هیچ دانش‌آموزی نباید در نقطه‌ای از استان از تحصیل محروم بماند.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان که با رویکرد هفته بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش و بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش استان با ۲۴ هزار نیرو حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز را پوشش می‌دهد، و این دانش آموزان سرمایه‌ها و آینده سازان کشور هستند و باید همه امکانات در خدمت رشد و تعالی آنان قرار گیرد.

وی افزود در استان کردستان هرچند امکانات کم است استعدادهای بسیار خوبی وجود دارد که تلاش برای شکوفایی این استعدادها انجام می‌شود و باید زمینه به گونه ای فراهم شود که هیچ فردی از تحصیل و کسب علم و دانش دور نماند.

استاندار کردستان بر توسعه فضاهای آموزشی و همچنین رفع مشکلات فرهنگیان در استان تاکید کرد و گفت: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان به توسعه فضاهای آموزشی در استان اختصاص یافته که باید بتوان از قبل آن بخشی از مشکلات رفع شود.

مرادنیا ضمن تاکید بر توجه به تربیت بدنی در مدارس استان، اضافه کرد: توجه به ورزش در مدارس بویژه از همان دوران ابتدایی می‌تواند بسیاری از آسیب‌ها را در آینده از بین ببرد.

معاون سازمان مشارکت‌های مردمی و مدیر کل دفتر امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش وپرورش نیز که به صورت ویدیو کنفرانس در این نشست حضور یافت، اظهارداشت: در ارزیابی‌های عملکرد شوراهای آموزش و پرورش، کردستان جزو ۹ استان برتر کشور شناخته شده است.

رسول پاپایی افزود: شوراهای آموزش و پرورش براساس مولفه‌هایی از جمله عملکرد دبیرخانه شورا، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فعالیت‌ها و درآمدهای حاصله از اجرای قانون شوراهای آموزش و پرورش ارزیابی شدند.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش ابزار و هدف توسعه است و شورای آموزش و پرورش نیز گام ارزشمندی برای ارائه ایده‌های جدید و تقویت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است.

در ادامه این نشست فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش تعدادی از شهرستانهای استان به بیان اقدامات و دستاوردهای آموزشی شهرستان خود و مشکلات موجود پرداختند.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !