کمبود نقدینگی آسمان شهر زیر زمینی را هم مه آلود کرده است


کمبود نقدینگی آسمان شهر زیر زمینی را هم مه آلود کرده است

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران کمبود نقدینگی را مهم‌ترین مشکل متروی تهران عنوان کرد و افزود: با تمام توان برای سرویس دهی مطلوب به مسافران شهر زیر زمینی تلاش می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ضمن گرامیداشت ۲۹ دی و هفته هوای پاک گفت: تمامی تلاش خود را کرده‌ایم تا بر اساس چشم انداز پیش بینی شده به عنوان شرکتی سرآمد در حمل و نقل شهری با رویکرد دقت، سلامت و سرعت بهترین خدمات رسانی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این سنوات گذشته تاکنون که به عنوان مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران در حال خدمت رسانی به شهروندان هستم همیشه سعی کرده‌ام به جای بیان مشکلات راه کاری برای سرویس دهی مناسب‌تر ارائه دهیم و این موضوع را با کاهش سرفاصله حرکت قطارها به اثبات رسانده‌ایم.

نوبخت گفت: کار در متروی تهران یک کار تیمی است و این مهم بدون همکاری و تک تک پرسنل محقق نمی‌شود اما توانسته‌ایم در این سال‌ها با تمام مشکلات و کمبودها طی ۲۹ مرحله سرفاصله حرکت قطارها در خطوط هفتگانه را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: در حال حاضر سرفاصله حرکت قطارها در خط ۲ سه دقیقه، در خطوط ۱ و ۴ سه و نیم دقیقه، در خط ۳ شش دقیقه، در خط ۶ سرفاصله حرکت قطارها پانزده دقیقه و در خط ۷ ده دقیقه اجرا می‌شود. این در حالیست که اگر منابع مالی لازم برای اورهال کردن قطارها تأمین و ناوگان مورد نیاز خریداری و در اختیار شرکت بهره برداری مترو قرار گیرد و همچنین پایانه‌های خطوط تکمیل و تحویل این شرکت شود، می‌توانیم سر فاصله حرکت قطارها را در خطوط مترو دو دقیقه هم اجرا کنیم.

وی با اشاره اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سفر شهری در تهران و حومه انجام شد گفت: آمار جابجایی مسافر با مترو باید بر اساس چشم اندازِ حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تا سال ۱۴۰۴ به رقم ۷ میلیون سفر در روز برسد.

وی تصریح کرد: متروی تهران و حومه به عنوان وسیله حمل و نقل سبز مطرح است و در کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی بسیار تأثیر گذار است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: بیش از سه چهارم نیاز انرژی دنیا از سوختهای فسیلی شامل نفت، بنزین و گاز تأمین می‌شود که آلایندگی بالایی دارند و موجب افزایش آلودگی هوا و گرم شدن زمین می‌شوند.

نوبخت با بیان اینکه در شرایط حاضر با توجه به افزایش آلودگی هوا در دنیا کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی یک دغدغه جهانی است و بهترین راه کار برون رفت از این شرایط کاهش استفاده از خودرو شخصی و افزایش حمل و نقل عمومی پاک همچون مترو است خاطرنشان کرد: استفاده از مترو به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی درون شهری پاک، ایمن و سریع می‌تواند صرفه جویی بسیاری در مصرف سوخت‌های فسیلی داشته باشد که این امر تأثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا دارد.

نوبخت در پایان گفت: با استفاده حداکثری از تجهیزات تلاش کرده‌ایم تا چرخ‌های متروی تهران حتی یک لحظه هم از حرکت باز نمانند.


به گزارش خبرگزاری مهر، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ضمن گرامیداشت ۲۹ دی و هفته هوای پاک گفت: تمامی تلاش خود را کرده‌ایم تا بر اساس چشم انداز پیش بینی شده به عنوان شرکتی سرآمد در حمل و نقل شهری با رویکرد دقت، سلامت و سرعت بهترین خدمات رسانی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این سنوات گذشته تاکنون که به عنوان مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران در حال خدمت رسانی به شهروندان هستم همیشه سعی کرده‌ام به جای بیان مشکلات راه کاری برای سرویس دهی مناسب‌تر ارائه دهیم و این موضوع را با کاهش سرفاصله حرکت قطارها به اثبات رسانده‌ایم.

نوبخت گفت: کار در متروی تهران یک کار تیمی است و این مهم بدون همکاری و تک تک پرسنل محقق نمی‌شود اما توانسته‌ایم در این سال‌ها با تمام مشکلات و کمبودها طی ۲۹ مرحله سرفاصله حرکت قطارها در خطوط هفتگانه را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: در حال حاضر سرفاصله حرکت قطارها در خط ۲ سه دقیقه، در خطوط ۱ و ۴ سه و نیم دقیقه، در خط ۳ شش دقیقه، در خط ۶ سرفاصله حرکت قطارها پانزده دقیقه و در خط ۷ ده دقیقه اجرا می‌شود. این در حالیست که اگر منابع مالی لازم برای اورهال کردن قطارها تأمین و ناوگان مورد نیاز خریداری و در اختیار شرکت بهره برداری مترو قرار گیرد و همچنین پایانه‌های خطوط تکمیل و تحویل این شرکت شود، می‌توانیم سر فاصله حرکت قطارها را در خطوط مترو دو دقیقه هم اجرا کنیم.

وی با اشاره اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سفر شهری در تهران و حومه انجام شد گفت: آمار جابجایی مسافر با مترو باید بر اساس چشم اندازِ حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تا سال ۱۴۰۴ به رقم ۷ میلیون سفر در روز برسد.

وی تصریح کرد: متروی تهران و حومه به عنوان وسیله حمل و نقل سبز مطرح است و در کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی بسیار تأثیر گذار است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: بیش از سه چهارم نیاز انرژی دنیا از سوختهای فسیلی شامل نفت، بنزین و گاز تأمین می‌شود که آلایندگی بالایی دارند و موجب افزایش آلودگی هوا و گرم شدن زمین می‌شوند.

نوبخت با بیان اینکه در شرایط حاضر با توجه به افزایش آلودگی هوا در دنیا کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی یک دغدغه جهانی است و بهترین راه کار برون رفت از این شرایط کاهش استفاده از خودرو شخصی و افزایش حمل و نقل عمومی پاک همچون مترو است خاطرنشان کرد: استفاده از مترو به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی درون شهری پاک، ایمن و سریع می‌تواند صرفه جویی بسیاری در مصرف سوخت‌های فسیلی داشته باشد که این امر تأثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا دارد.

نوبخت در پایان گفت: با استفاده حداکثری از تجهیزات تلاش کرده‌ایم تا چرخ‌های متروی تهران حتی یک لحظه هم از حرکت باز نمانند.

کد خبر 5125785

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا