تحریم‌‌ها برطرف نشود، ارتباط ما با آژانس در حد NPT خواهد شد


تحریم‌‌ها برطرف نشود، ارتباط ما با آژانس در حد NPT خواهد شد

رییس کمیسیون امنیت ملی گفت: تحریم های نفتی و بانکی ایران برطرف نشود، دسترسی های آژانس در حد NPT باقی خواهد ماند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجتبی ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در حاشیه جلسه کمیسیون امنیت ملی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایندگان در حوزه ماموریت‌های نیروهای مسلح را از وزیر دفاع مطرح کردند که با پاسخ امیر حاتمی یک نفر از نمایندگان سوال کننده قانع شد و سوال دو نماینده دیگر در بررسی‌های بعدی با محوریت کمیسیون امنیت و کمیته دفاعی بررسی خواهد شد.

وی افزود: قرار شد که با حضور نمایندگان وزارت دفاع، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و دستگاه‌های ذیربط این موضوع بررسی و مرتفع شود.

ذوالنوری درباره اجرای قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها گفت: این قانون اقدام راهبردی در ۹ماده برای رفع تحریم‌ها و تامین منافع ملی تصویب شده و تا سوم اسفند چنانچه اروپا به تعهدات خود عمل نکرده و تحریم‌های بانکی و نفتی را رفع نکند، تمام دسترسی آژانس اتمی طبق پروتکل الحاقی قطع خواهد شد و ارتباط ما با آژانس در حد NPT خواهد شد.

او افزود: دوربین‌های آنها جمع آوری خواهد شد، اما در قانون اخراج بازرسان آژانس پیش بینی نشده است؛ این قانون سوم اسفنداجرایی می‌شود و اگر کسی بخواهد امتناع کند، در قانون برخورد جدی قضایی به عنوان ضمانت اجرایی در نظر گرفته شده است.

ذوالنوری گفت: روح قانون قطع کردن دسترسی بازرسان آژانس به مراکز هسته‌ای ایران است و در ماده ۹ قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها جرم انگاری پیش بینی شده که به صورت جدی برخورد قضایی لازم صورت گیرد.

حجم ویدیو: 5.07M | مدت زمان ویدیو: 00:01:37

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر