هشدار به صهیونیست‌ها، رزمایش ارتش الجزایر در مرز مغرب


هشدار به صهیونیست‌ها، رزمایش ارتش الجزایر در مرز مغرب

تهران – ایرنا-  چهل روز پس از هشدار الجزیره نسبت به احتمال تلاش رژیم صهیونیستی برای بی ثبات کردن منطقه در پی سازش با مغرب، ارتش الجزایر رزمایش نظامی گسترده هوایی و زمینی را در ایالت «تندوف» در مرز صحرای غربی و مغرب برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این رزمایش با عنوان «الحزم ۲۰۲۱» در روزهای یکشنبه و دوشنبه زیر نظر سرلشکر «السعید شنقریحه» رئیس ستاد ارتش ملی برگزار شد.
بر اساس صحنه هایی که از این رزمایش به مدت ۱۵ دقیقه از تلویزیون رسمی الجزایر پخش شد، از فشنگهای جنگی و آخرین نسخه موشک ضد تانک «کرنت» روسی رونمایی شد.
در طول این رزمایش ارتش الجزایر برای اولین بار هواپیمای شناسایی الکترونیکی آمریکایی «ام.ام.اس.ای » را به نمایش گذاشت این تنها سلاح غیر روسی است که نیروهای الجزایر در اختیار دارند.
بر اساس بیانیه وزارت دفاع الجزایر این رزمایش بخشی از ارزیابی مرحله اول برنامه آماده سازی نظامی برای سالهای ۲۰۲۰-۲۰۲۱ است.
خبرگزاری الجزایر به نقل از شنقریحه بر ادامه تقویت توانایی های نبرد ارتش ملی و افزایش سطح آمادگی به منظور اطمینان از بهبود و ارتقا عملکرد عملیاتی و رزمی همه تشکل ها در مقابله با چالش های گوناگون تاکید کرد.
الجزایر بزرگترین کشور آفریقا است و بیش از ۶ هزار و پانصد کیلومتر مرز با هفت کشور همسایه دارد که برخی از آنها شاهد درگیری هستند.
الجزایر متحد جبهه «پولیساریو» به دنبال به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی از جانب واشنگتن در ازای عادی سازی روابط مغرب و رژیم صهیونیستی، نسبت به عملیات خارجی (اسرائیل) با هدف بی ثبات کردن آن هشدار داده بود.
از طرف دیگر، طبق آنچه وزارت دفاع الجزایر اعلام کرد یک گروه ناو جنگی روسی متشکل از یک ناوچه، یدک کش و یک کشتی تأمین سوخت از دیروز به مدت سه روز در الجزیره توقف فنی کرد.
این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که این توقف در چارچوب فعالیت های همکاری نظامی بین دو کشور در زمینه دفاع و با هدف افزایش تبادل تجارب بین نیروی دریایی الجزایر و نیروی دریایی روسیه است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه 20 آذر 1399 خبر موافقت مغرب برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را اعلام کرد.

پس از اعلام ترامپ، پادشاهی مغرب «محمد ششم» با انتشار بیانیه ای از تماس های دوجانبه رسمی و روابط دیپلماتیک با اسرائیل، در اسرع وقت خبر داد.

این اقدام دولت مغرب با مخالفت مردم ، گروهها ، احزاب و تشکل های مردم نهاد این کشور و گروه‌های مقاومت و شخصیت ها و کشورهای مسلمان روبرو شد.

عبدالعزیز جراد نخست‌وزیر الجزایر با ابراز نارضایتی کشورش از عادی‌سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی گفت که یک اراده خارجی می‌خواهد رژیم صهیونسیتی را به مرزهای ما نزدیک کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی الجزایر،‌ جراد در مراسمی به مناسبت بزرگداشت شصتمین سالگرد استقلال این کشور از فرانسه گفت:‌ الجزایر در خطر است و مورد هدف قرار گرفته است. مسائل جدی در اطراف ما وجود دارد که می‌خواهد ثبات منطقه را متزلزل کند.

وی از اقدام کشور همسایه‌اش مغرب در عادی‌سازی روابطش با اسرائیل و هدف قرار دادن الجزایر ابراز نارضایتی کرد و نخبه‌های سیاسی کشورش را به تلاش و همبستگی برای مقابله با عواقب ناشی از این تصمیم فراخواند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها