دستگیری معتادان در اردستان 2 برابر شد


دستگیری معتادان در اردستان 2 برابر شد

کاشان - ایرنا - فرمانده انتظامی اردستان از افزایش 2 برابری دستگیری معتادان در این شهرستان در 10 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر نیز 15 درصد افزایش یافت.

سرهنگ غلامرضا هاشمی‌زاده روز سه شنبه پس از نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان که به صورت مجازی برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: افزایش دستگیری‌ها با انجام هدفمند فعالیت‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان محقق شد.

وی بدون اشاره به آمار دستگیری معتادان، خرده فروشان و کشفیات مواد مخدر در اردستان اظهار داشت: کشفیات جاده‌ای و عبوری امسال با ۵۰ درصد کاهش و کشفیات شهرستان با ۳۰ درصد افزایش همراه بود.

فرمانده انتظامی اردستان بیشترین کشفیات را مواد مخدر صنعتی از نوع هروئین و شیشه اعلام کرد و درباره علت‌های گرایش مردم و به ویژه جوانان به مواد مخدر جدید اظهار داشت: موضوع بحث روانی، چاقی و لاغری و آزمایش مواد مخدر و نشان دادن کم نیاوردن در مقابل دیگران از جمله علل گرایش جوانان به مواد روانگردان است که با مصرف یکی ۲ بار فرد معتاد می‌شود.

فرمانده انتظامی اردستان اضافه کرد: نبود تفریحات لازم و مکان مناسب برای تخلیه جوانان اردستان از دیگر علت‌های گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر است و مسوولان مربوطه باید نسبت به تامین کمبودها و نیاز جوانان اقدام کنند.

سرهنگ هاشمی‌زاده درباره راه‌اندازی پاسگاه انتظامی شهراب در منطقه کویر اردستان که محل عبور قاچاقچیان مواد مخدر است، گفت: با اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار سفر امسال محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در تابستان به اردستان تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان آن هزینه شده و با تخصیص ۶۰۰ میلیون تومان دیگر ساخت این پاسگاه پایان می‌رسد و امنیت این مسیر تامین خواهد شد.

لزوم شروع عملیات اجرایی ساختمان کنگره ۶۰

همچنین فرماندار اردستان گفت: هرچند ساخت ساختمان کنگره ۶۰ در هفته دولت کلنگ‌زنی شد اما عملیات اجرایی آن تاکنون شروع نشده و از شهرداری اردستان و اداره راه و شهرسازی انتظار می‌رود هرچه زودتر نسبت به صدور پروانه ساخت و سند مالکیت این زمین اقدام کنند.

حمیدرضا تاملی با اشاره به مراجعه شماری از کارگران واحدهای صنعتی و تولیدی اردستان به کنگره ۶۰ برای ترک اعتیاد از اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خواست که با هماهنگی واحدهای مربوطه و کارخانه‌ها زمینه فراغت کارگران ‌در ساعت‌های مشخص برای حضور در نشست‌های کنگره فراهم کنند.

کمپ‌های ترک اعتیاد اردستان راه‌اندازی می‌شود

رییس اداره بهزیستی اردستان نیز گفت: فعالیت ۲ کمپ ترک اعتیاد باران و تولد تا پایان امسال دوباره از سر گرفته می‌شود.

محمدعلی مطلب‌زاده افزود: ۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومانی به افرادی که اعتیاد راه ترک کرده‌اند پرداخت شده است.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 30 فروردین + دانلود غزل حافظ