زیرساخت های تامین سوخت ناوگان کشتیرانی کشور در هرمزگان فراهم شود


زیرساخت های تامین سوخت ناوگان کشتیرانی کشور در هرمزگان فراهم شود

بندرعباس- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: زیرساخت های لازم برای تامین سوخت ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در هرمزگان مهیا شود.

ایرج حیدری شامگاه سه شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی در محل سایت سوخت رسانی خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم واقع در بندر شهید رجایی اظهارداشت: رفع موانع پیش روی ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از اولویت های مهم استان است و این مهم تا رسیدن به اهداف مورد نظر پیگیری خواهد شد.
وی در این باره بیان داشت: تامین سوخت ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از محل ظرفیت های پالایشگاهی این استان نقش بسزایی در کاهش هزینه های تامین سوخت کشتی ها و کاهش آثار تحریم و دور زدن آن دارد.
حیدری اضافه کرد: از ظرفیت کارگروه اقدام ملی برای ایجاد زیرساخت های لازم برای تامین سوخت ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ظرفیت های پالایشگاهی هرمزگان بهره گرفته خواهد شد.
استان هرمزگان با برخورداری از ۳۰ کارخانجات کشتی سازی و لنج سازی رتبه نخست را در بین استان‌های ساحلی به خود اختصاص داده و به عنوان قطب صنعت ساخت و تعمیر انواع شناور در کشور معرفی شده است.
شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در سال ۱۳۵۲ با طراحی شرکت آلمانی (بلوم اندفوس) به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس احداث شد.
این مجتمع یکی از قدیمی‌ترین صنایع در بخش ساخت و تعمیر انواع کشتی، بارج و سکوهای نفتی و گازی در منطقه خلیج فارس بوده که تاکنون بواسطه داشتن نیروهای متخصص و توانمند موفقیت‌های زیادی را برای کشورمان کسب کرده و در سایه تحریم‌ و کرونا همچنان سرزنده به حیات خود درغرب هرمزگان ادامه می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر