استان مرکزی آماده برگزاری لیگ تندرستی می‌شود


استان مرکزی آماده برگزاری لیگ تندرستی می‌شود

رییس هیات ورزش های همگانی استان مرکزی از برگزاری لیگ تندرستی در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

نصراله نان بده در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر افزود: لیگ تندرستی با هدف ارتقای سلامتی عموم مردم و افزایش نشاط و شادابی در بین مردم، از چهارم بهمن لغایت پایان اسفندماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد و در استان مرکزی هم تدابیر لازم برای مشارکت حداکثری مردم در این لیگ در نظر گرفته شده است.

نان بده با بیان اینکه برای اولین بار است که چنین لیگی در عرصه ورزش همگانی کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این لیگ افراد بالای ۱۰ سال پس از ثبت نام در سایت ایران تندرستی، روزانه نسبت به ارسال فیلمی ۳۰ ثانیه ای از حرکات ورزشی در سامانه اقدام می کنند و در پایان، ضمن اهدای جوایز به نفرات شرکت کننده بر اساس میزان مشارکت و قرعه کشی، رتبه بندی استان ها و شهرستان ها هم اعلام خواهد شد.

وی گفت: لیگ تندرستی ایران برای نخستین بار در ورزش کشور و با هدف افزایش آمادگی جسمانی و کاهش کم تحرکی در اقشار مختلف برگزار می‌شود و برای نخستین بار است که در تاریخ ورزش همگانی شاهد بکارگیری ظرفیت تمامی استان‌ها و شهرستان های کشور و برگزاری این رویداد با این حجم از مخاطب هستیم.

نان بده از طراحی شیوه ای دقیق جهت ارزیابی مشارکت استان‌ها در لیگ تندرستی خبر داد و افزود: با در نظر گرفتن شاخص جمعیت استانی جهت ارزیابی عادلانه، میزان مشارکت نسبت به جمعیت هر استان مشخص می‌شود و این موارد مطابق با جمعیت هر استان، کنترل خواهد شد و هر استانی که در جلب مشارکت بیشتر مردم در ورزش همگانی موفق تر عمل کند، در جدول رتبه مناسبت تری خواهد داشت.

نان بده ادامه داد: فصل نخست لیگ تندرستی ایران در یک گروه ۳۲ تیمی برگزار خواهد شد و بعد از پایان این فصل، ۱۶ تیم اول در لیگ برتر تندرستی ایران در فصل آینده حضور خواهند داشت و ۱۶ تیم نیمه پایین جدول در لیگ دسته یک حضور خواهند یافت.

رییس هیات ورزش های همگانی استان مرکزی در پایان گفت: اختتامیه این مسابقات با حضور مسئولین ورزش کشور برگزار می شود و علاوه بر هیات‌ها، انجمن‌ها و کمیته‌های برتر، به شرکت کنندگانی که بیشترین مشارکت را در لیگ داشته باشند، جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی